- Recrutare

Ce beneficii extrasalariale ieftine le poți oferi angajaților
-
2024-05-21
În prezent este destul de greu să găsești un angajat bun. De aceea tot mai mulți angajatori includ în ofertele...
Mai multȚi s-a întâmplat vreodată să ai nevoie de un nou angajat și să nu-l găsești? Ai publicat o grămadă de anunțuri. Ai întrebat de toată lumea. Parcă vii cu o ofertă destul de atractivă. Dar oricum nu apare nicio candidatură potrivită. Ai pățit-o și tu? Atunci acest articol este pentru tine. Astăzi o să-ți spunem unde greșesc companiile care nu găsesc angajații potriviți și ce soluții există.
Nu o să-ți promitem marea și sarea, în schimb, o să-ți împărtășim câteva secrete pe care recruiterii noștri le-au descoperit în mai bine de 6 ani de experiență în domeniul HR.
Let’s go!
Știi proverbul acela „Cine caută, găsește”? E valabil numai dacă știi exact ce cauți. Sau în cazul nostru – pe cine cauți. Multe companii încep procesul de recrutare fără a stabili de la bun început care vor fi sarcinile și responsabilitățile noului angajat. Și drept urmare, fie nu reușesc să atragă oamenii potriviți. Pentru că niciun specialist bun nu va depune CV-ul pentru un job unde nu e specificat cu ce se va ocupa anume. Fie se pomenesc cu mai multe persoane și nu știu ce sarcini să le dea. Sau acele persoane nu sunt destul de pregătite pentru task-urile ce li se oferă.
Ce soluții există?
Chiar dacă nu pare un lucru foarte important, anume anunțul de angajare este acea „undiță” care îți poate aduce fie un candidat perfect pentru compania ta, fie unul absolut nepotrivit. Un anunț de angajare bine structurat trebuie să includă câteva elemente esențiale:
Astfel, nenea Google o să îi ajute pe candidații care caută un job să ajungă mai repede la anunțul tău. E important să scrii o denumire clară și cunoscută. Nu opta pentru un termen oficial. Mai degrabă folosește denumiri arhicunoscute, care se folosesc des pe piață.
Spune-le candidaților cine ești. Așa îi vei convinge să aibă încredere în tine. Povestește despre succesele și reușitele companiei. Care sunt valorile companiei. Ce obiective se urmăresc etc.
Poate cea mai importantă parte a anunțului e cea unde vorbești despre sarcinile pe care le va avea de făcut noul angajat. Descrie foarte clar în ce va consta munca lui în companie. Asta o să-i ajute pe oameni să înțeleagă dacă corespund sau nu necesităților tale.
Un alt lucru important e să scrii despre cerințele pe care le ai față de viitorul angajat. Ce ar trebui să cunoască? Ce nivel de studii ar trebui să aibă? E nevoie de experiență ori nu?
Dacă vrei să atragi talente, nu uita să enumeri și beneficiile pe care le oferi. Spune ce salariu oferi. Nu e neapărat să scrii o cifră concretă. Poți menționa cam de la ce sumă pornește și care ar fi bugetul maxim. Nu te rezuma la beneficiile salariale. Dacă oferi un grafic flexibil, pranz gratuit, anumite bonusuri sau reduceri etc., spune și despre asta.
La sfârșitul articolului, spune-le candidaților ce ar trebui să facă pentru a ajunge la tine. E neapărat să-ți trimită un CV clasic? Ori e suficient să completeze un formular la tine pe site? Poate ar fi cazul să te sune ca să precizeze niște detalii?
Nu uita să lași datele de contact. Astfel, candidații te vor putea găsi.
O altă greșeală pe care o fac mulți angajatori atunci când recrutează e că nu cercetează piața. Să analizăm un exemplu:
Alex are nevoie de un programator. Fără să cerceteze piața, a publicat un anunț. El oferă un salariu de 15 000 MDL, grafic de la 8:00 la 17:00 și un bonus lunar în funcție de veniturile companiei. Alex nu a primit niciun CV.
Dacă ar fi cercetat piața, ar fi știut ce oferă concurenții (grafic flexibil, lucru remote, un salariu de 2 000 $ ) și și-ar fi adaptat oferta de angajare.
Ce soluții există?
Înainte de a începe procesul de recrutare, cercetează piața. Verifică ce oferte de angajare au concurenții tăi. Vezi care sunt tendințele. Uneori nu e suficient să cercetezi ofertele de angajare pentru o anumită funcție vacantă, de exemplu pentru funcția de recruiter. Mai trebuie să fii atent și la domeniul pe care se va axa. De exemplu, un recruiter obișnuit poate avea un salariu, iar un specialist care recrutează în domeniul IT – un cu totul alt salariu.
Beneficiile sunt un subiect aparte. Din păcate, multe companii nu știu ce înseamnă beneficii și includ acolo tot ce vor. Ca să fie clar, asigurarea medicală nu e un beneficiu. Bine, dacă nu e una privată. Tot așa cum nu e un beneficiu achitarea salariului la timp sau oficiul confortabil. De fapt orice angajator e obligat să achite impozite, să ofere la timp salariul și să asigure condiții de muncă decente.
În schimb, beneficii ar fi un bonus, anumite prime, un grafic flexibil sau posibilitatea de a lucra remote în anumite zile. Niște cursuri de dezvoltare personală, o cameră de relaxare, tichete de masă sau sport, de asemenea, sunt niște beneficii pe care ai putea să le incluzi în oferta ta de angajare.
O altă greșeală pe care o fac afacerile care nu reușesc să găsească angajații potriviți este că folosesc canale și instrumente de recrutare ineficiente.
Să analizăm un exemplu:
Alex caută un programator. A scris un anunț și l-a publicat în ziarul makler. Ghici câți programatori vor citi ziarul makler?
Care ar fi soluția?
Analizează care sunt cele mai eficient canale și instrumente de recrutare strict în cazul tău. Uneori te poți baza pe recomandările cunoștințelor și a partenerilor. Alteori, e mai eficient să apelezi la o companie de recrutare. De exemplu, la DAD Human Capital, prestăm inclusiv servicii de recrutare de personal. Dispunem de o bază de date amplă și actuală, folosim strategii testate și știm cum să atragem candidații potriviți într-un timp cât mai scurt.
Fie întind prea mult și contactează prea târziu candidații. Fie nu sunt suficient de deschiși ca să ofere toate informațiile ce țin de postul vacant (informații despre remunerare, concedii, beneficii etc.) Alteori, nu manifestă flexibilitate, nu sunt dispuși să reprogrameze un interviu sau să negocieze condițiile de muncă. Scenarii pot fi diferite. Ideea e că orice specialist care se respectă va evita colaborarea cu un angajator care nu are o atitudine responsabilă în procesul de recrutare.
Care ar fi soluția?
Dacă ți-am spune că soluția e să ai o atitudine responsabilă, ar fi prea simplu. Companiile care fac această greșeală nu o fac pentru că sunt iresponsabile. O comit din alte cauze. Fie nu au un departament HR sau un recruiter care să se ocupe de proces. Drept urmare, altcineva trebuie să îmbine munca lui cu recrutarea. Astfel, îi poate scăpa câte ceva. Alteori, persoana responsabilă nu are experiența sau cunoștințele necesare. Ori e implicată paralel în mai multe activități etc. Soluția ar fi ca procesul de recrutare să fie bine pus la punct. În varianta ideală, de asta ar trebui să se ocupe departamentul HR. Dacă nu ai un departament HR, ai putea angaja un recruiter care își știe bine munca. O variantă mai ieftină, ar fi serviciile de recrutare în regim outsourcing.
Acestea ar fi principalele greșeli pe care le comit companiile care nu găsesc angajații potriviți. Dacă vrei să recrutăm pentru tine, contactează-ne! Suntem la dispoziția ta pentru a te ajuta în procesul de recrutare.