- Categorie
Cornel Morcov – recrutarea la FAN Courier | DAD Expert
- 2024-04-25
În episodul de astăzi de DAD Expert invitatul nostru a fost Cornel Morcov, Director Comercial la FAN Courier Moldova. Luând...
Mai multImaginea companiei tale nu depinde numai de tine, ci și de fiecare dintre angajații tăi. Salariații, prin comportamentul lor, pot avea un impact pozitiv sau negativ asupra reputației businessului tău. Și nu e vorba doar de orele de muncă.
Cu siguranță, îți amintești vreun caz în care o firmă a avut de suferit din cauza unui singur angajat care, în afara programului de lucru, a apărut în anumite ipostaze indecente sau a avut un comportament inadecvat. Fie că e vorba de niște incidente în cluburile de noapte, utilizarea limbajului indecent în public, bătăi sau accidente, toate acestea lovesc dur în imaginea companiei pe care o reprezintă acea persoană. Știi de ce? Pentru că reputația proastă a angajatului se extinde asupra întregii firme.
Imaginează-ți că ești în căutarea unui partener de afaceri. Mergi la o întâlnire oficială și ești primit foarte bine. Totul începe exact la timp, actele necesare au fost pregătite. Omul vorbește frumos și îți povestește despre proiectele sale, despre investiții și alte aspecte importante. Practic, ești gata să semnezi un contract de parteneriat, dar îți iei câteva zile ca să te mai gândești.
În aceeași seară te întâlnești cu niște prieteni într-un club de noapte. Tot acolo îl vezi și pe potențialul tău partener. Doar că de data asta, el e beat criță, joacă poker cu niște persoane dubioase și se pare că deja a pierdut o sumă bunicică, pentru că înjură și sare la bătaie. Acum mai vrei să semnezi contractul de parteneriat?
Exact așa e și cu angajații tăi. Fiecare dintre ei te reprezintă. Și chiar în afara orelor de muncă, pot influența imaginea companiei în care lucrează.
Nu aștepta să apară situații care ți-ar putea face rău ție sau companiei tale. Preîntâmpină-le. Când plouă și e noroi, e mai simplu să încalți o pereche de cizme din cauciuc, decât să ieși în ghete albe și mai apoi să le curăți.
Așa că vorbește cu angajații tăi, informează-i despre riscuri și convinge-i să fie prudenți și să aibă grijă de imaginea companiei și în afara orelor de muncă. Iată câteva lucruri pe care ai putea să le faci:
Ți-am mai spus că trebuie să încerci să preîntâmpini orice lovitură de imagine. Cum? Periodic, efectuează sondaje în rândul clienților. Ei, cu siguranță, îți vor spune dacă vreun angajat de-al tău are un comportament urât sau dacă impresia lui despre companie a fost influențată de anumiți factori externi. Poți avea și o carte de reclamații. Studiază cu atenție orice recenzie negativă.
Totodată, poți urmări rețelele de socializare. Acolo lumea se consultă, cere recomandări, își împărtășește experiențele. Deci vei vedea punctele slabe ale companiei tale sau experiențele neplăcute ale unor clienți.
Tot rețelele de socializare îți vin în ajutor și atunci când vrei să angajezi oameni noi. Cu un simplu search pe Facebook sau Instagram, poți afla multe lucruri interesante despre un potențial angajat. Îți vei da seama dacă împărtășește sau nu valorile companiei tale și dacă vrei să te reprezinte în fața clienților tăi.
Poți avea un cod deontologic și astfel, să-ți obligi angajații să respecte anumite norme la locul de muncă. Nu poți însă să le spui ce să facă și ce să nu facă în timpul liber. Asta ține de responsabilitatea lor.
Purtarea uniformei de muncă și folosirea simbolurilor companiei și în afara serviciului sunt niște instrumente de promovare extrem de eficiente. Înainte de a le utiliza însă e nevoie ca toți angajații tăi să înțeleagă și să-și asume responsabilitatea pe care o implică aceste gesturi. Drept urmare, să se asigure că nu vor defăima imaginea companiei printr-un comportament inadecvat.
În societatea actuală, rețelele de socializare au o importanță majoră. Mulți se informează de pe Facebook, Instagram sau Telegram. Ai grijă ca angajații tăi să aibă o reputație bună și un comportament corespunzător inclusiv online.
Explică-le că informațiile pe care le postează pe internet pot avea un impact pozitiv sau negativ asupra reputației companiei tale.
O idee bună ar fi să organizezi un training de alfabetizare media, în special, pentru angajații care interacționează cu clienții.
Spune-le ce pot pierde. Atunci când compania are o reputație proastă, clienții merg la concurenți. Potrivit sondajelor, 62% dintre persoane consideră că o companie cu o reputație bună nu-și va permite să vândă produse sau să presteze servicii de o calitate proastă.
Mai puțini clienți înseamnă venituri mai mici. Mai puțini bani înseamnă salarii reduse sau concedieri în masă. Deci, și angajații suferă dacă imaginea companiei nu e una bună.
Totodată, încearcă să construiești niște relații sănătoase la birou. Arată-le salariaților tăi că-i apreciezi și îi respecți. Angajații mulțumiți își împărtășesc experiențele pozitive cu familia, prietenii, colegii. Și astfel, oamenii din afara companiei își creează o impresie bună despre tine și despre afacerea ta.
Știm că munca e muncă și se mai întâmplă și concedieri. Pentru ca imaginea companiei tale să nu aibă de suferit, e important să respecți legea atunci când dai afară pe cineva și să faci așa, încât despărțirea să fie una cât mai amiabilă. Astfel, foștii angajați nu vor avea niciun motiv să te vorbească de rău și, în acest mod, să-ți influențeze negativ imaginea.
Dacă totuși nu crezi că imaginea companiei tale poate fi denigrată atât de simplu, uită-te ce spune Warren Buffett, un cunoscut om de afaceri și investitor american: „Îți trebuie 20 de ani ca să-ți construiești o reputație și doar cinci minute să o distrugi. Dacă te vei gândi la aceasta, vei face lucrurile diferit.” Nu cred că vrei ca următorii 20 de ani să lucrezi la repararea imaginii companiei tale.
Citește și: Fluctuația de personal și avantajele ei
Cel mai simplu e din start să nu angajezi oameni cu o reputație proastă. Știm că procesul de căutare a personalului e destul complicat și nu toți au timp și resurse pentru a acorda suficientă atenție fiecărui candidat în parte. De aceea, cel mai bine e să apelezi la o companie de recrutare. De exemplu, la DAD Human Capital, ne ocupăm de toate – de la elaborarea și publicarea anunțului de angajare și până la organizarea interviului și integrarea angajatului în companie.
Contactează-ne pentru mai multe informații despre serviciile noastre de recrutare cu garanție!