10 metode prin care demonstrezi că apreciezi angajații
apreciezi angajații cover

10 metode prin care demonstrezi că apreciezi angajații

21.04.2022

Oamenii sunt poate cea mai importantă resursă a companiei tale, deaceea este prioritar să demonstrezi că îți apreciezi angajații. Poți avea mulți bani sau chiar foarte mulți bani, dar dacă nu vei avea un contabil competent, o vei da în bară în doi timpi și trei mișcări. Poți activa într-un birou modern, dotat cu tehnică de ultimă generație, dar dacă nu ai manageri care să gestioneze procesul de lucru, dacă nu ai specialiști IT, secretar și alți funcționari, stai pe loc (chiar dacă locul e drăguț, nu acesta e scopul tău). Poți avea cel mai rapid internet, dar dacă nu există omul care să-l folosească în interesul tău, nu te va ajuta cu absolut nimic. Secretul succesului stă în oameni. Dacă ai reușit să-ți formezi o echipă de oameni competenți, harnici și responsabili, succesul ți-e garantat!

De ce e important să-ți apreciezi angajații

Partea mai puțin bună e că oamenii au proprietatea de a obosi, de a se plictisi și de a se simți nu la locul lor, iar apoi încep să-și caute alte locuri (de muncă), încep fluctuațiile de personal și toate cele. Crede-ne, nu ai nevoie de asta! Chiar și cei mai profesioniști angajați, în timp, pot ajunge să sufere de așa-numitul burnout, sindromul epuizării profesionale, fapt ce va afecta grav randamentul muncii lor. Ghici cine va suferi cel mai mult din această cauză? Da, da, anume TU!

Cum să arăți că-ți apreciezi angajații

Iată de ce ne-am gândit că ți-ar prinde bine să afli cum ai putea să le arăți angajaților tăi că-i apreciezi și astfel, să-i motivezi și mai mult să lucreze pentru tine, să fie loiali companiei și să se dedice muncii 100%.

1. Îndeplinirea obligațiilor contractuale în timp util

Chiar dacă s-ar părea că e ceva de la sine înțeles, este extrem de important să-ți onorezi obligațiunile de angajator, prevăzute în contractul individual de muncă. Dacă nu vei achita salariile la timp, dacă le vei cere angajaților să rămână peste program (fără o remunerare în plus) și nu le vei acorda beneficiile pe care i le-ai promis la angajare, despre ce fel de apreciere poate fi vorba?

2. Cum îți apreciezi angajații. Lauda vs critica

Dacă vrei ca prin acțiunile tale să apreciezi angajații la locul de muncă, SPUNE-LE asta de fiecare dată când ai ocazia. Din păcate sau din fericire, oamenii nu pot citi gândurile. Așa că dacă umbli prin companie cu o față de poker și nu spui când ești mulțumit de munca cuiva, nimeni nu are cum să afle. Laudă-ți angajații atunci când își îndeplinesc sarcinile, când vin cu inițiative și când într-adevăr sunt buni, dar ATENȚIE! Laudă-i în public. O laudă spusă în public își dublează sau chiar își triplează efectul!

Cât despre critică, nimănui nu-i place să fie criticat, chiar dacă e vorba de o critică constructivă și chiar dacă spune că îi place. Să nu ne înțelegi greșit, în niciun caz nu-ți spunem să eviți critica, doar nu suntem la grădiniță. Ceea ce te sfătuim să faci e să critici tête-à-tête. Astfel, vei reuși să-i comunici angajatului tău nemulțumirile pe care le ai în raport cu munca lui, dar totodată, nu-l vei face să se simtă umilit în fața colegilor.

Bineînțeles, contează și cum o faci. E bine să critici acțiunile, munca, și nu persoana.
Recapitulăm! Lăudăm în public și criticăm face to face!

3. Cum îți apreciezi angajații. Premii pentru top-performeri

Uneori (de cele mai multe ori), salariul nu e suficient pentru a-l motiva pe un om să rămână la un loc de muncă și să lucreze bine (chiar dacă e achitat la timp și chiar dacă e vorba de o sumă bunicică). Astfel, pentru a le arăta angajaților tăi că-i apreciezi, în fiecare lună, o dată în an sau când vrei tu, ai putea să le oferi top-performerilor niște premii. Vei împușca doi iepuri! În primul rând, își vei exprima aprecierea pentru cei mai buni angajați ai tăi, motivându-i să lucreze la fel de bine. În al doilea rând, îi vei determina pe ceilalți angajați să depună mai mult efort pentru a ajunge în rândul top-performerilor.

4. Mesaje de apreciere

Imaginează-ți că în fiecare dimineață primești câte un SMS în care ți se spune că ești o persoană valoroasă, că ceea ce faci e bine și că ești util celor din jur. Oare nu te-ar face să te simți apreciat? Asta îți sugerăm să faci și cu angajații tăi. Bine, în niciun caz nu e vorba de SMS-uri zilnice, ar fi o exagerare. Dacă însă, din când în când, le vei expedia mesaje prin care să le zici că ei sunt importanți, că afacerea se dezvoltă inclusiv grație lor, aceștia se vor simți într-adevăr apreciați. O poți face de ziua companiei sau de ziua profesională a (contabilului, medicului, agricultorului, în funcție de ce angajați ai tu.)

5. Cum apreciezi angajații. Organizează teambuildinguri

Omul este o ființă socială și de aceea are nevoia să simtă că aparține unei comunități cu care rezonează. Pentru a le arăta angajaților tăi că-i apreciezi, oferă-le oportunitatea de a petrece timp de calitate în compania colegilor. Transformă-ți angajații în prieteni. Toți se simt bine în preajma unor oameni pe care-i plac, așa că vor face tot posibilul pentru a rămâne în continuare în echipă. La urma urmei, să nu uităm că motivul pentru care vrei să le arăți angajaților tăi că-i apreciezi e pentru ca să nu se ducă la concurenți și pentru ca să muncească bine.

Citește și: Angajarea cetățenilor străini în Republica Moldova

apreciezi angajații fotografie simbol

6. Arată că îți apreciezi angajații oferindu-le oportunități

Orice angajat va aprecia posibilitatea de a evolua. Astfel, îi poți oferi niște reduceri la anumite cursuri, care nu țin neapărat de domeniul companiei, dar care oricum va aduce un plus de valoare angajatului tău. Apropo, DAD Human Capital organizează traininguri de dezvoltare personală și de formare profesională adaptate necesităților companiei tale. Nu ezita să ne contactezi.

Totodată, dacă îți apreciezi angajații, permite-le să crească. Promovează-i, oferă-le o mărire de salariu (dacă merită). Nu le permite să se simtă plafonați.

7. Timp liber

Numai un om ocupat (sau pe moarte, dar aici încercăm să fim mai optimiști) poate înțelege adevărata valoare a timpului. Dacă îți apreciezi angajații, le poți arăta acest lucru oferindu-le timp liber. Poți să organizezi programul de muncă astfel, încât ziua de vineri să aibă un număr redus de ore de muncă. Poți declara zi liberă ziua în care marcați înființarea companiei sau ziua imediat următoare încheierii unui contract important.

8. Încurajează-i să aibă grijă de sănătatea lor

Ce poate fi mai important decât sănătatea? Dacă vei manifesta interes pentru sănătatea angajaților tăi, ei se vor simți cu adevărat apreciați. Dacă nu dispui de suficienți bani pentru a le oferi asigurări medicale private, le poți dărui anumite vouchere sau carduri de reducere pentru anumite servicii medicale. De asemenea, le poți propune un abonament la sala de sport sau anumite reduceri.

9. Dar din dar se face Rai

Tuturor le plac cadourile. Pentru a le arăta angajaților tăi cât de mult îi apreciezi, nu ezita să le faci câte un cadou atunci când își sărbătoresc ziua de naștere, de Revelion, cu ocazia zilei profesionale, de Paște, de Crăciun, de 8 Martie sau când consideri tu că e mai bine (reieșind și din posibilitățile financiare ale companiei). Pot fi cadouri simbolice, în varianta ideală, personalizate, dar ai grijă darurile să nu difere ca preț de la un angajat la altul, mai ales dacă au aceeași funcție în cadrul companiei.

Tocmai ai încheiat un contract mult râvnit sau ai finalizat un proiect extrem de dificil? E un moment excelent pentru a le arăta angajaților tăi cât de mult îi apreciezi. Comandă pizza pentru toată lumea, servește-i cu o cafea și ceva gustări din partea casei. Cu siguranță, se vor simți bine.

10.  Loc de muncă atractiv

Vrei ca angajații tăi să se simtă apreciați? Creează-le un loc de muncă atractiv, confortabil și sigur. Le poți organiza un spațiu de recreere (o masă de biliard, fotbal de masă etc.) Majoritatea angajaților tăi lucrează toată ziua la calculator? Invită un maseur care, o dată pe săptămână, să-i ajute să evite durerile de spate și să scape de stres. Dotează birourile cu tehnică performantă, cu scaune confortabile și suficientă lumină. Poți amenaja o bucătărie cu frigider și cuptor cu microunde. Poți încheia un contract cu un restaurant care să livreze mâncare pentru toată compania.

Bonus! Privilegii pentru copiii/familiile angajaților

Angajații tăi vor simți că îi apreciezi dacă vor vedea că-ți pasă de ei ca de oameni, nu numai ca de lucrători. Astfel, dacă le vei oferi niște privilegii în plus, vei obține și mai multă dedicare din partea lor. Ai o clinică privată sau un salon auto? Oferă-le angajaților și familiilor lor reduceri la serviciile firmei. Poți organiza o creșă în cadrul companiei. De asemenea, poți oferi foi la tabere de odihnă pentru copiii angajaților. Poți oferi cadouri de Crăciun pentru micuți și orice alt beneficiu care îți trece prin minte. Uneori, oamenii apreciază mai mult ceea ce li se oferă oamenilor lor dragi decât ceea ce li se dă lor. Așa că îndrăznește!

Vezi și: Soluții în recrutare de la experții HR, cu Mihail Popescu, fondator RarePeople | DAD Expert

Angajații care se simt apreciați la locul de muncă întotdeauna vor încerca să ofere mai mult, vor munci mai bine și se vor dedica întru totul proiectelor în care sunt implicați. Practic, aprecierea ta e ca o investiție, cu cât mai mult o exprimi, cu atât mai mult ai de câștigat.

Pe tine ce te-ar face să te simți apreciat?

Contactează-ne pentru a afla mai multe informații!

aprecizei angajații ghid bonus