- Recrutare

Ce beneficii extrasalariale ieftine le poți oferi angajaților
-
2024-05-21
În prezent este destul de greu să găsești un angajat bun. De aceea tot mai mulți angajatori includ în ofertele...
Mai multCând vorbim de oferta de angajare ne referim fie la scrisoarea de ofertă pe care angajatorii o trimit candidatului selectat. Apropo, despre asta am scris aici. Fie ne referim la totalitatea beneficiilor și condițiilor unui post vacant. Astăzi vorbim anume despre aceste oferte de angajare. Adică despre cerințele angajatorului față de candidații pentru o anumită funcție și despre condițiile pe care acestea le oferă. Află cum să creezi o ofertă de angajare de nerefuzat.
O oferta de angajare atractivă ar trebui să conțină cât mai multe informații relevante despre postul vacant pe care îl ai, despre cerințele față de candidați și despre beneficiile pe care le oferă compania angajaților săi. Iată, pe scurt, ce ar trebui să incluzi în oferta de angajare pentru ca aceasta să fie de nerefuzat.
E important să spui ce salariu oferi. Chiar dacă nu întotdeauna poți da o cifră exactă, pentru că aceasta poate depinde de mai mulți factori precum experiența candidatului, studiile etc., mereu poți oferi un interval. De exemplu: salariul pornește de la 10 000 sau e între 10 000 și 15 000 de lei.
Vorbește despre beneficiile extrasalariale pe care le oferi angajaților tăi. Apropo, specialiștii recomandă să începi cu beneficiile. Anume acestea atrag cel mai mult candidații.
Spune-le candidaților, din start, unde vor trebui să lucreze și ce program de muncă vor avea. Aceste două lucruri pot determina un candidat să trimită sau nu CV-ul. Menționează, de asemenea, dacă oferi flexibilitate la acest capitol.
Candidații trebuie să știe dacă îi angajezi pentru o perioadă determinată sau nu.
Oferta de angajare trebuie să includă și informații despre ce anume se cere de la viitorul angajat. Aici e nevoie să formulezi cât mai concret care vor fi sarcinile de lucru ale viitorului angajat.
E important, de asemenea, să menționezi dacă e sau nu o perioadă de probă, dacă oferi vreun training sau vreun internship pentru noii angajați, precum și despre alte particularități ale postului.
Am discutat despre ofertele de angajare cu Mihaela Oleacu, manager vânzări servicii de recrutare la DAD Human Capital, și am rugat-o să ne spună cât de importantă e oferta de angajare în procesul de recrutare și să vină și cu niște recomandări pentru antreprenorii care vor să creeze oferte de angajare de nerefuzat.
Cât de importantă e oferta de angajare în procesul de recrutare?
Pentru a ieși în evidență și a găsi specialistul necesar, tot mai multe afaceri încep să pună accent pe oferta de angajare. Ea face diferența la momentul actual pe piața muncii. Este elementul care vinde postul de muncă fiecărui potențial candidat. Și de cele mai multe ori nu se referă doar la salariul și bonusurile pe care le oferă angajatorul, dar și la alte beneficii nonsalariale.
Moldova se confruntă cu o lipsă tot mai simțită de personal calificat și prognozele pentru anii următori nu sunt mai frumoase. Unele companii ajung să cheltuie buget important doar ca să găsească un specialist în marketing sau un manager financiar. Uneori este vorba de luni întregi. Avem exemple în care companiile caută un specialist bun deja de 6 luni și tot nu-l găsesc.
O ofertă avantajoasă de angajare are succes și când este prezentată în mod corect către angajați. De multe ori observăm într-un anunț de angajare că lista de responsabilități pentru post este foarte mare, iar singurul beneficiu pe care îl dau companiile se rezumă la „salariu oficial” sau „grafic de muncă de la 8 la 17”.
Recomandarea noastră pentru angajatori este să introducă la început beneficiile și să le prezinte într-un mod atractiv. Uneori s-ar părea că nu există beneficii, dar suntem siguri că oferta de angajare poate fi mereu atractivă, depinde doar cum o prezinți.
Pune-ți întrebarea: „De ce acest candidat trebuie să vină să lucreze la mine, și nu la concurenții mei? Cu ce compania mea e mai bună pentru el?”. Răspunsul la această întrebare va scoate în evidență beneficiile și va asigura atractivitatea ofertei.
Ce informații trebuie să includă o ofertă de angajare pentru a atrage cât mai mulți candidați potriviți?
Informațiile necesar de prezentat într-o ofertă sunt beneficiile, responsabilitățile postului și cerințele față de candidat.
Niciodată nu include în lista de beneficii orarul de muncă, salariul oficial sau oficiu confortabil, cu laptop. Pentru candidați ele au încetat să fie un beneficiu competitiv. E obligația afacerii să legalizeze toate raporturile candidat-companie. Dacă o companie nu activează transparent, poate fi pedepsită conform legii. Beneficiile sunt considerate toate avantajele care sunt oferite de către angajator pentru toți angajații în mod egal, și nu discriminator. De exemplu: zonă de relaxare, compensație pentru cursuri, tichete de masă. Nici măcar KPI-ul nu este beneficiu pentru că el este un criteriu acordat în bază de performanță.
Lista de responsabilități, de asemenea, face diferența. Avem multe anunțuri cu liste întregi de responsabilități din care tot nu înțelegi ce trebuie să faci. Pentru o ofertă de angajare de nerefuzat, indică în 5-7 rânduri, în mod clar, folosind propoziții scurte, ce ar trebui să facă persoana la job.
Fii atent la modul în care formulezi cerințele față de candidați. Dacă indici o singură cerință și notezi „Seriozitate”, vă putem garanta aproape 99% că acei candidații care vor aplica, nu prea vor fi serioși. Notați de exemplu 2 competențe-cheie cu care candidatul să vină deja gata pregătit (engleză B2, cunoaștere CRM etc.) și 2 abilități soft (atenție la detalii, abilitatea de a comunica asertiv etc.). Indică aspecte care chiar sunt necesare postului și fără de care persoana nu poate aduce rezultat pe poziție.
Ce recomandări ai avea pentru antreprenorii care vor să creeze oferte de angajare bune, care să atragă candidații potriviți?
Detaliile mici fac diferența. Un anunț de calitate indică despre un mediu profesionist în companie. Dacă persoana care a elaborat anunțul nu acordă seriozitate procesului, cum pot avea candidații încredere în voi, ca afacere?
Antreprenorii de succes investesc în beneficiile nonsalariale, care nu costă mult, dar care sunt apreciate de angajați. Identifică care este tipul de motivație în muncă pe care îl au angajații tăi și oferă-le ceea de ce au nevoie. De exemplu, dacă sunt tineri, oferă-le posibilitatea să lucreze hibrid sau să-și facă un regim mai flexibil. Nici nu-ți imaginezi ce succes au pozițiile de pe piață care dau posibilitatea studenților să combine munca cu studiile și dau un salariu decent. Abonamentele la sport, compensarea trainingurilor profesionale, cursurile de limbi străine sunt, de asemenea, niște beneficii nonsalariale care atrag și fac diferența în ofertă.
Cu siguranță că încă multe idei de beneficii vei găsi și veți observa la afacerile care dau tot felul de chestii ca să câștige candidați. Contează însă să pui pe roate un sistem propriu care să lucreze anume pentru afacerea ta, pentru specificul tău de business. De exemplu, nu poți oferi zile de muncă remote pentru vânzătorii care trebuie să fie în salon ca să vândă. Încearcă, în schimb, să le oferi zile suplimentare de concediu achitate 70-100% (în afara celor obligatorii de stat).
Ce facem noi, DAD Human Capital, în acest sens? Cum ajutăm afacerile locale care apelează la noi să-și îmbunătățească ofertele de angajare?
La DAD Human Capital, ne străduim întotdeauna să găsim în ce este competitivă fiecare ofertă de angajare și care sunt punctele forte ale fiecărei poziții vacante. Uneori primim beneficii precum „salariu oficial și atât”, dar scoatem până la urmă 5 beneficii consistente la care clientul nici nu se gândise. Pentru că orice afacere poate să aducă plus valoare pe piața muncii și suntem convinși de asta.
Mai mult, avem mâna pe puls constant, știm ce se oferă pe piață, care sunt salariile, care sunt beneficiile actuale și dacă echipele locale au nevoie de consultațiile noastre, le punem la dispoziție toate „secretele”.
De tare multe ori constatăm că nu este nevoie de un buget enorm pentru a face o ofertă atractivă. Poți fi atractiv ca afacere și fără tichete de masă, și fără asigurări medicale private, și fără salarii de 30 000+. Tot ce trebuie să ai este deschidere. Să fii deschis să-i întrebi sincer pe oamenii tăi ce vor, să comunici cu ei și să vrei să faci diferența.
Îți mulțumim, Mihaela!
Vezi și: De la recrutare spre satisfacția angajatului cu Svetlana Bodaci, Director HR la maib | DAD Expert
Dacă ai nevoie de servicii de recrutare sau dacă vrei să afli mai multe informații despre oferta DAD Human Capital, contactează-ne acum!
Autori:
Mihaela Oleacu, expert
Cristina Malache, copywriter