Starea de bine a angajaților – ce să faci ca să o menții
starea de bine a angajaților cover

Ce să faci ca să menții starea de bine a angajaților tăi

27.01.2022

Foarte mult se vorbește în prezent despre importanța nivelului de implicare a angajaților, monitorizarea și îmbunătățirea acestui aspect. E și de înțeles – implicarea angajaților este cheia pentru construirea unei afaceri de succes. Totodată, de aici și pornește provocarea. Atingerea unui nivel optim de implicare a angajaților nu este o misiune ușoară. Acest nivel de implicare depinde într-un mod direct de starea de bine a angajaților. La nivel mondial, doar 15% dintre angajați se simt implicați la locul de muncă actual (conform studiului Gallup). Statistica ne dă de înțeles clar – ceva nu merge bine la acest capitol în majoritatea companiilor la nivel mondial. Azi vorbim despre starea de bine a angajaților. Îți spunem de ce este important ca angajații tăi să se simtă bine și cum poți atinge acest nivel de „bine”.

Starea de bine a angajaților vs starea de bine a clienților

Starea de bine a angajaților pornește de la percepția corectă a liderului echipei în ceea ce privește setarea de priorități. Vorbim acum despre priorități în ceea ce privește asigurarea unei stări de bine. La acest capitol mulți dintre managerii de afaceri se confruntă cu o dilemă deloc ușoară. Dintr-o parte, conceptul de „client oriented” poziționează clientul pe treaptă superioară și justifică orice „jertfe” în procesul de satisfacere a acestuia. Din altă parte, cât de corect ar fi să dăm prioritate exclusivă stării de bine a clientului, ignorând lucrurile de care au nevoie angajații pentru a se simți bine?

În calitate de lider, este esențial să înțelegi de ce au nevoie angajații tăi. Și să te concentrezi pe nevoile și dorințele lor la fel de mult ca și pe cele ale clientului. Pentru a crea o forță de muncă productivă, trebuie să-ți faci forța de muncă fericită. Iar pentru a face acest lucru, trebuie să asculți angajații, să identifici de ce au nevoie și să îndeplinești aceste necesități.

Cum satisfaci nevoile angajaților tăi și ai grijă de starea lor de bine

Privește angajații ca cel mai prețios activ al companiei tale, dar menține că acest activ este unul mobil. Caracteristica de mobilitate în acest caz se explică destul de simplu. Odată ce angajatorul nu reușește să satisfacă nevoile angajaților, aceștia migrează la alt angajator. Mai devreme sau mai târziu acest lucru se întâmplă. Iar mai jos prezentăm o serie de recomandări care te vor ajuta să menții starea de bine a angajaților tăi.

Starea de bine a angajaților depinde de sentimentul de apartenență

Dacă ar fi să schițăm o piramidă a necesităților pe care le au angajații, la baza acesteia, după necesitatea de libertate, se va plasa anume acest sentiment de apartenență. Fiecare angajat dorește să simtă că locul de muncă are un sens. Că el, la fel, are un sens pentru locul de muncă. Este vorba și despre percepția că munca pe care o face aparte ca angajat este semnificativă pentru întreaga echipă.

Pentru a dezvolta acest sentiment, este important să discuți în mod regulat cu angajații și să le mulțumești pentru munca depusă. La fel, este important să corelezi succesul afacerii la individualitatea fiecărui angajat. Și să transmiți mesajul că succesul aparține echipei, nu companiei ca structură juridică.

De asemenea, ar trebui să-ți rezervi timp pentru a vorbi cu angajații care s-au manifestat într-un mod special. Este important de a transmite în acest sens cât de mult a contat această performanță pentru echipă.

Citește și: Inspectoratului de Stat al Muncii – controale, verificări și sancțiuni

starea de bine a angajaților fotografie simbol

Starea de bine a angajaților depinde de oportunitățile pe care le au

O altă dorință a angajatului tău include nevoia de a simți că crește. Nu există prea multe moduri prin care poți arăta unui angajat că crește ca și persoană și că se îmbunătățește personal, deoarece aceasta este o percepție care depinde nu doar de mediul corporativ, dar și de personalitatea angajatului.

Cu toate acestea, o modalitate excelentă ar fi să oferi angajaților oportunitatea de a participa la cursuri de formare profesională, pentru ca aceștia să învețe o nouă abilitate sau să-și perfecționeze anumite abilități pe care le au deja. Deși acest lucru nu este echivalent cu creșterea personală, asemenea activități de dezvoltare reușesc să mențină angajații într-un anumit „boost” profesional. Aceștia vor simți că sunt cu un pas mai aproape de a se îmbunătăți pe ei înșiși.

O altă metodă de a asigura creșterea angajaților tăi este să le dai un mic impuls pe parcurs și să-i încurajezi pe unii dintre ei să ocupe poziții care presupun mai multă responsabilitate. Prin această abordare vei oferi și celorlalți angajați speranța că și ei vor putea progresa. Ca rezultat, vor câștiga mai multă responsabilitate sau autoritate în cadrul companiei.

Acoperă nevoia de contribuție la procesul decizional

Mult mai rapid se demotivează angajații care se simt ignorați sau “neputincioși” de a influența cumva mediul în care muncesc. Uneori, este suficient să faci schimbări nesemnificative pentru a reține anumiți angajați. Dar angajatorii îi pierd fără a afla ce s-ar putea de îmbunătățit.

Pentru a restabili echilibrul forței de muncă, ar trebui să comunici regulat cu angajații despre cum se simt aceștia în cadrul companiei. Și îmbunătățirile care pot fi implementate, după părerea lor, pentru ca ei să se simtă și mai bine. Odată ce iei în considerare aceste gânduri, idei și opinii și mai și folosești unele dintre ele, angajații tăi vor simți ca și cum ar fi contribuit la ceva mai important. Acest lucru le va dezvolta sentimentul de contribuție în cadrul procesului decizional al companiei. Chiar dacă modificările sunt mici, cum ar fi îmbunătățirea facilităților, de exemplu, cumpărarea unui aparat de cafea mai performant, nivelul de recunoștință a angajaților poate fi unul cu adevărat avansat.

Acestea sunt cele mai importante nevoi ale angajaților. Nevoi pe care trebuie să le gestionezi pentru a-ți menține echipa fericită și implicată. Cu toate acestea, în prima perioadă eforturile tale orientate spre creșterea nivelului de fericire a angajaților ar putea rămâne neobservate. Acesta însă nu este motiv de a renunța la ideea dată. Asemenea abordări mereu aduc roade, în special în perspectivă lungă de timp.

În același timp, suntem conștienți că procesul de înțelegere a nevoilor angajaților nu este un proces atât de ușor. Dificultatea principală este determinată de faptul că fiecare domeniu și fiecare companie reprezintă un caz specific. Pentru orice tip de suport în această activitate, nu ezita să ne contactezi. La DAD Human Capital, obții consultanță și o abordare individuală bazată pe expertiză și experiență.

starea de bine a angajaților ghid bonus