- Recrutare
Ce beneficii extrasalariale ieftine le poți oferi angajaților
- 2024-05-21
În prezent este destul de greu să găsești un angajat bun. De aceea tot mai mulți angajatori includ în ofertele...
Mai multImaginează-ți că ai un post vacant, ai organizat zeci de interviuri, te-ai întâlnit cu o mulțime de oameni și ai ales un candidat. Cum îi comunici asta lui? Îi dai un telefon? Îi trimiți un e-mail? Noi îți recomandăm să folosești, pentru asta, așa-numita, oferta de angajare. Oferta de angajare te va ajuta să-ți creezi o imagine bună în rândul angajaților, să-ți menții reputația și să fii transparent.
Oferta de angajare este o scrisoare prin care tu, ca angajator, îi comunici unui candidat că îl consideri potrivit pentru funcția vacantă pe care o ai. Totodată, în această scrisoare trebuie să-i descrii condițiile de muncă, remunerarea pe care ești dispus să i-o oferi și alte beneficii care l-ar face pe acel candidat să accepte să muncească pentru tine.
Bine, chiar și fără această scrisoare, tu, ca angajator, oricum le spui candidaților toate aceste informații. Poate nu la fel de structurat, dar le spui. Fie în anunțul de angajare, fie la un prim interviu, fie mai târziu, când semnați un contract, candidatul este informat despre ce program de muncă va avea, ce salariu va primi, care vor fi sarcinile lui de bază, unde va fi locul lui de muncă, cine va fi superiorul lui etc.
O să întrebi care atunci e sensul ofertei de angajare? Stai că-ți explicăm. Una e să vorbești despre ceva și e cu totul altceva când ai dovada în scris.
Oferta de angajare se creează cu două scopuri. Primul – să convingă candidatul selectat să accepte jobul propus. Și al doilea – să prezinte cât mai detaliat și obiectiv condițiile de colaborare.
Iată de ce e important ca, atunci când formulezi o ofertă de angajare, să incluzi toate informațiile relevante.
Începe cu denumirea funcției vacante, responsabilitățile care îi voi reveni noului angajat și remunerarea. Nu uita să menționezi despre programul de muncă, dacă e sau nu o perioadă de probă, care este cultura organizațională și principiile companiei, ce obiective urmăriți etc.
Altfel spus, oferta de angajare ar trebui să conțină informații despre:
Pentru început, e bine să te prezinți. Menționează denumirea companiei, numele și funcția ta în cadrul acesteia. Apoi urmează felicitările pentru faptul că persoana respectivă a fost selectată și a obținut jobul pentru care a candidat.
Textul poate fi formulat într-un stil formal sau informal, depinde de domeniul de activitate și de impresia pe care vrei să o produci.
Exemplul I
Subsemnatul, Nume/Prenume, administrator al companiei Lux SRL, vă aduc la cunoștință că ați fost selectat pentru funcția de contabil.
Exemplul II
Dragă, Nume/Prenume,
Felicitări! Ne-a plăcut mult motivarea și entuziasmul tău și suntem fermi convinși că aptitudinile și calificările tale sunt potrivite pentru funcția vacantă pe care o avem. Așa că ținem să te anunțăm că ai obținut jobul de designer în cadrul companiei noastre.
Salariul lunar brut va fi de… de lei. Acesta va fi transferat pe card până la data de 5 a fiecărei luni următoare lunii pentru care se face plata. Sau, în cazul în care această dată este zi liberă legala, achitarea salariului se face în ziua lucrătoare anterioară acestei date.
Tot aici se specifică în ce condiții este posibilă solicitarea unui avans, când se poate obține o primă etc.
Citește și: Ți-ai planificat bugetul de recrutare pentru 2023? Află cum să faci asta corect
Scrie despre primele pe care ar putea să le obțină. Oferi asigurare medicală privată? Notează și acest lucru. Scrie dacă organizezi teambuildinguri, achiți cursuri de limbi străine sau de dezvoltare personală, abonamente la sport sau tichete de masă etc.
Aici vom menționa locația angajatorului. Dacă angajatul va trebui să lucreze din birou sau la distanță. Dacă e posibil să lucreze câteva zile din birou și câteva zile de acasă. Totodată, se va specifica și ce instrumente de lucru i se acordă și în ce condiții.
E vorba de o angajare pentru o perioadă determinată sau pentru o perioadă nedeterminată? Dacă angajarea e pentru o perioadă determinată, e bine să se menționeze care ar fi aceasta.
Care sunt sarcinile de bază pe care le va avea de făcut noul angajat. Ce alte responsabilități ar putea să-i revină odată ce acumulează mai multă experiență în domeniu etc.
În acest compartiment, vei nota condițiile pe care ar trebui să le îndeplinească o persoană pentru a fi angajată. Poate e nevoie să prezinte niște acte. Poate să se înscrie la niște cursuri. Să nu fie angajată altundeva sau, dacă e angajată, să respecte anumite condiții.
Când va avea voie să-și ia primul concediu plătit. La câte zile de concediu are voie. În ce condiții poate beneficia de concedii neplătite etc.
E important să menționezi dacă e sau nu o perioadă de probă. Ce durată ar avea. Care sunt condițiile de colaborare pe parcursul perioadei de probă etc.
Un alt aspect important despre care trebuie să vorbești în oferta de angajare ține de încetarea Contractului Individual de Muncă. În ce condiții acesta ar înceta. Care ar fi scenariul dacă angajatul solicită încetarea CIM. Care e procedura legală etc.
Pentru mai multe informații, contactează-ne! Avem o experiență de mai bine de 6 ani în domeniul HR. Te putem ajuta cu recrutarea personalului, administrarea documentației HR și gestionarea resurselor umane.