- Recrutare
Ce beneficii extrasalariale ieftine le poți oferi angajaților
- 2024-05-21
În prezent este destul de greu să găsești un angajat bun. De aceea tot mai mulți angajatori includ în ofertele...
Mai multAtragerea și menținerea angajaților nu mai e doar despre salariu și grafic de muncă. Conform studiului realizat de Clutch, doar 54% din angajați consideră salariul ca cel mai important factor în alegerea unui angajator. Cealaltă parte din totalul de 540 respondenți analizează ca factor decisiv alte beneficii pe care le oferă un potențial angajator. Astfel, pentru a fi competitiv pe piața muncii este important să abordezi nu doar candidații interesați de salariu, dar și pe cei interesați de alte aspecte. În acest articol descriem principalele beneficii care atrag talente. Totodată, îți spunem cum poți promova aceste beneficii pentru a atrage cât mai mulți angajați de calitate.
Când vorbim de beneficii, e important să înțelegem că acestea sunt niște facilități pe care un angajator le pune la dispoziția angajaților săi pe lângă salariul lunar. Aici poate fi vorba de un program de muncă redus sau flexibil, anumite prime sau bonusuri. De asemenea, poți lua în considerare cadouri oferite cu diverse ocazii, abonamente la sport, trasnport public, carduri de reduceri etc.
Un alte aspect important e ca acele „beneficii” să fie într-adevăr beneficii. De ce spunem asta? pentru că mulți angajatori confundă beneficiile cu obligațiunile. Cum? stai că-ți explicăm. De exemplu, ei includ în beneficii salariul achitat la timp, angajarea oficială sau pauza de masă. Când toate aceste lucruri sunt niște obligațiuni ale angajatorului și nicidecum beneficii.
Odată ce scopul tău este de a atrage talente orientate spre creșterea rezultatelor, va trebui să investești în dezvoltarea acestora. Totodată, talentele analizează capacitatea potențialului angajator de a acoperi această necesitate de dezvoltare. Astfel, implementarea unui mediu development friendly, cu coaching-uri și traininguri permanente va reprezenta un mare beneficiu pentru compania ta. Vei deveni mai competitiv în lupta pentru talente deoarece angajații potențiali vor privi compania ta ca un mediu stabil care facilitează procesul de dezvoltare.
Pandemia a valorificat oportunitatea de a lucra la distanță. Conform studiului Owl Labs, 52% din lucrătorii din întreaga lume lucrează de acasă cel puțin o dată pe săptămână. Conform aceluiași studiu, 40% din angajați consideră că opțiunea de lucru la distanță reprezintă un mare beneficiu al unui angajator. Astfel, în cazul în care îți permite domeniul de activitate, ar fi binevenit să oferi angajaților posibilitatea parțială sau totală de a lucra la distanță.
Lucrul la distanță, de fapt, presupune și anumite avantaje pentru compania ta, precum reducerea cheltuielilor de arendă, întreținere oficiu, etc. Totodată, o asemenea opțiune te face mai atractiv pentru angajații potențiali, în special tinerii specialiști pentru care remote work poate fi unica modalitate prin care au lucrat până în prezent.
Conform studiului SmartBiz Trends, 66% din angajați consideră că nu au un echilibru eficient dintre lucru și viață personală. Întrucât lipsa acestui echilibru determină destul de des burnout-ul angajaților, aceștia sunt predispuși să aleagă un angajat care ar asigura acest raport între job și viața în afara jobului. Deseori, acest aspect poate avea un rol mai important în alegerea unui angajatori decât remunerarea financiară. De la un anumit moment banii nu mai sunt capabili să acopere sentimentul de nefericire sau ardere profesională. Pentru a evita asemenea situații, în prezent tot mai mulți candidați își aleg angajatorii reieșind anume din capacitatea acestuia de a asigura această balanță lucru – viață personală.
Conform studiului PwC, 52% din mileniali consideră că posibilitatea de a progresa în carieră reprezintă principala atracție a angajatorului pe care aceștia decid să-l aleagă. Reieșind din faptul că, conform estimărilor, milenialii vor forma către 2028 tocmai 80% din totalul forței de muncă, este important ca, în calitate de angajator, să analizezi preferințele acestora. Totodată, oferind posibilitatea de avansare transparentă și echitabilă, asiguri un mediu corporativ bazat pe încredere reciprocă angajat – angajator și angajat – angajat. Astfel, se crează un mediu competitiv sănătos, mediu care va stimula creșterea și dezvoltarea angajaților tăi. Un asemenea mediu, evident, are un impact exclusiv pozitiv asupra performanței companiei tale.
Citește și: KPI – măsoară eficiența departamentelor tale
Un pachet de beneficii este eficient doar atunci când este personalizat. Nu există o structură, un template unic care s-ar potrivi ideal tuturor companiilor. Plus la aceasta, nu toate companiile au aceleași posibilități în ceea ce privește oferirea anumitor beneficii. Anume din acest motiv, este important să implementezi un asemenea pachet de beneficii care s-ar potrivi companiei tale, dar și ar interesa potențialele talente pe care dorești să le atragi.
După ce ai implementat un pachet de beneficii este foarte important să-l promovezi. Orice lucru, cât de util și fain nu ar fi acesta, în cazul în care nu este promovat, își pierde din valoare și utilitate. Primul pas în acest sens ar fi promovarea pachetului de beneficii în rândul propriilor angajați. Totodată, promovând pachetul de beneficii pe intern, vei reuși să și-l pilotezi. Astfel, vei putea identifica aspectele care necesită ajustări înainte de a promova pachetul de beneficii pe extern.
Citește și: Beneficii extrasalariale ieftine. Motivăm angajații fără costuri mari
Poți promova noul pachet de beneficii prin intermediul unui mesaj pe poșta corporativă a fiecărui angajat. Totodată, poți face și o ședință de prezentare în care să relatezi toate aspectele pachetului de beneficii. Orice canal de comunicare este potrivit, este important doar ca mesajul să ajungă la fiecare angajat.
După ce ai promovat și ai testat pachetul de beneficii pe intern, iată și câteva modalități prin care îl poți promova deja și pe extern:
Ca și oricare proces de promovare, promovarea pachetului de beneficii este un proces de promovare care necesită resurse și timp. Totodată, rezultatele acestei promovări te vor surprinde plăcut – cu cât mai multă lumea va cunoaște despre beneficiile pe care le oferi, cu atât mai atrăgătoare va fi compania ta în calitate de angajator.
Implementarea beneficiilor descrise în acest articol te va ajuta să devii mai competitiv pe piața muncii, trezind interes din partea candidaților care privesc dincolo de motivarea salarială. Totodată, tipul beneficiilor pe care le implementezi depinde doar de tine – cu cât mai personalizate vor fi acestea, cu atât mai mare va fi eficiența lor.
În cazul în care ai nevoie de suport profesional în implementarea și promovarea pachetului de beneficii pentru angajații companiei tale, poți apela cu încredere la consultanții DAD Human Capital! Contactează-ne acum!