3 instrumente cu care atragi mai mulți candidați în IT - Servicii de recrutare

3 instrumente cu care atragi mai mulți candidați în IT

03.08.2021

Overview:

  1. Intro
  2. Tool #1: instrumente de automatizare a recrutării
  3. Tool #2: Managementul relației cu candidații
  4. Tool #3: Marketing de Recrutare: Recruitment Marketing

În circumstanțele automatizării și digitalizării la nivel mondial, companiile specializate în IT reușesc să atragă un număr mai mare de proiecte și, respectiv, pentru a realiza aceste proiecte, au nevoie și de mai multe talente.  Momentan, pe piața muncii, în nișa IT, se înregistrează un deficit de talente, acest deficit fiind raportat la o cerere crescândă din partea angajatorilor. Acesta este factorul principal care determină o rivalitate deosebită dintre companiile din sector.

Conform Cyber States, rata de șomaj în rândul profesioniștilor IT este de doar 3%. Acest lucru cel mai bine denotă modul în care companiile IT concurează pentru a atrage fiecare candidat. În acest context, decisivă devine implementarea strategiilor de recrutare mai avansate și depășirea obstacolelor care pot interveni în acest proces. În acest articol descriem 3 abordări, 3 instrumente specifice care te vor ajuta să recrutezi talente IT într-un mod eficient și competitiv.

Tool #1: instrumente de automatizare a recrutării

Instrumentele de automatizare a recrutării reprezintă softuri care utilizează noi tehnologii pentru a facilita recrutarea. Este adevărat, automatizarea procesului de recrutare există de mai mult timp, dar, totuși, în prezent atinge un nou nivel. Cea mai pronunțată tendință în domeniul instrumentelor de automatizare a recrutării IT este selecția efectuată de inteligența artificială pe baza criteriilor de selecție și potrivire.

Instrumentele de automatizare a recrutării oferă ajutor în găsirea, atragerea și convertirea solicitanților de locuri de muncă în candidați. De asemenea, acestea eficientizează, simplifică și automatizează procesul de angajare, făcându-l mai rapid și mai eficient. Organizațiile care au fost până acum prea lente pentru a încorpora automatizarea în sistemele lor de angajare riscă să piardă cei mai buni candidați. Acesta este motivul pentru care utilizarea instrumentelor de recrutare este o tendință preferată a recrutorilor de succes. Iată câteva exemple de instrumente de automatizare a proceselor de recrutare:

  • Jazz HR – utilizând acest instrument vei reuși să-ți setezi întregul proces de recrutare – începând de la primul contact cu candidatul și ajungând până la angajarea acestuia. Acest instrument permite automatizarea e-mailurilor de recepționarea aplicațiilor, precum și crearea template-urilor de contact al candidaților. Tot aici poți programa interviuri (conectând calendarul Jazz cu calendarul Google).
  • Talent Hero – acest instrument îți oferă o varietate de opțiuni disponibile, începând de la implementarea unui chat bot pe site-ul sau compartimentul site-ului care este destinat recrutării. O altă opțiune care face acest soft special de util constă în faptul că, prin intermediul Talent Hero poți automatiza screenerul CV-urilor prin crearea unui template. Astfel, vei reuși să validezi într-un mod automat CV-urile care corespund cerințelor pe care le ai. O altă opțiune utilă pe care ți-o oferă Talent Hero este trackingul candidaților. Această opțiune îți permite să urmărești drumul parcurs de fiecare candidat și etapa până la care ajunge fiecare aplicație.
  • Mantal – această platformă îți permite să centralizezi celelalte instrumente de recrutare pe care le folosești. Poți utiliza instrumentele IA și campaniile de recrutare prin Social Media, precum și să gestionezi echipe remote. Utilizând Mantal obții o suită completă de raportare, instrumente de conformitate (GDPR, CCPA, PDPA, …), un API complet și multe altele.

Tool #2: Managementul relației cu candidații

Managementul relației cu candidații este o metodă de gestionare și îmbunătățire a relațiilor cu candidații actuali și potențiali. Având în vedere concurența ridicată în recrutarea talentelor din IT, perioada de timp din momentul întâlnirii unui candidat până la angajarea acestuia pentru companie a devenit mult mai lungă, iar cu candidații de top poate ajunge chiar și până la 2 ani. În cazul în care asiguri procesul de recrutare, este important ca această perioadă de așteptare să fie productivă și interesantă pentru candidat. Îl poți bucura cu newsletters periodice despre anumite tendințe IT interesante și importante. Astfel te vei asigura că relația cu acest candidat este una activă, că periodic îi reamintești despre existența ta și, atunci când va veni momentul oportun, vei putea face conexiunea dintre angajator și acest candidat. În acest sens, construirea de relații cu candidații este necesară la trei niveluri: cu candidații actuali, cu candidații anteriori și cu candidați viitori.

Tool #3: Marketing de Recrutare: Recruitment Marketing

Recruitment marketing este procesul de identificare și atragere a personalului utilizând metode și instrumente de marketing. Această abordare reprezintă o reacție firească a angajatorilor la condițiile actuale de pe piața muncii. Lupta de talente din domeniul IT determină companiile și recrutorii să caute noi modalități de recrutare inedite, dar și cel mai important – eficiente.

De ce este important ca să implementezi strategii de recruitment marketing? Piața muncii și procesele de recrutare din IT trec prin schimbări permanente, generând astfel noi provocări pentru angajatorii și profesioniștii individuali care recrutează. Astfel, cu adevărat competitivi rămân recrutorii care reușesc să-și ajusteze activitățile reieșind din tendințele actuale pe piața muncii în nișa IT. Iată care sunt principalele 4 obiective ale strategiei de marketing pentru recrutarea personalului:

  • informarea candidaților despre compania ta și posturile vacante pe care le ai;
  • comunicarea utilității și valorii pe care o oferi candidaților;
  • trezirea interesului din partea candidaților de a aplica și a afla mai multe despre companie și poziții vacante
  • poziționarea în calitatea de următorul angajator al candidatului pe care îl abordezi.

Atingerea acestor 4 obiective asigură consolidarea și creșterea eficienței eforturilor de recrutare. Recrutorii moderni, folosind tactici de marketing, știu cum să se „poziționeze” ca să lobeze atât interesele candidaților, cât și cele ale companiei.  Acesta este un aspect vital atunci când abordăm profesioniștii din IT: aceștia în mod special identifică valoarea și diferența pe care o poate oferi un potențial nou loc de muncă.

Citește și: Green HR – Resurse Umane orientate spre sustenabilitate

Cum să creezi un plan de marketing de recrutare de succes?

Reieșind din importanța Recruitment Marketingului (pe care am descris-o mai sus), devine mai mult decât relevantă întrebarea despre cum să implementezi o asemenea abordare. În continuare descriem câțiva pași de bază, parcurgerea cărora te va apropia de implementarea unei adevărate strategii de marketing în recrutare.

Pasul 1: Defineste-ți obiectivele măsurabile. Gândește-te la ceea ce dorești să obții prin strategia marketingului de recrutare. Desigur, obiectivul general va fi de a atrage cât mai mulți profesioniști din IT, completând astfel cât mai multe posturi vacante. Cu toate acestea, ar trebui să definești și obiective intermediare care pot fi măsurate. Iată un set de obiective de acest tip:

  • Creșterea numărului de aplicații
  • Creșterea ponderii candidaților relevanți în totalul aplicanților
  • Creșterea ratei de conversie a candidaților în angajați
  • Creșterea gradului de conștientizare a mărcii angajatorilor
  • Extinderea grupului corporativ pe rețelele de socializare
  • Creșterea rețelei de recomandări
  • Creșterea ratei de acceptare a ofertelor
  • Creșterea numărului de participanți la evenimentele de recrutare.

Pasul 2: definește profilul candidatului pe care-l țintești – identifică-ți candidatul ideal specificându-i caracteristicile. Un profil de candidat este o reprezentare fictivă a candidatului ideal. Aici îți recomandăm să privești dincolo de experiență, studii și abilități tehnice. Gândește-te la personalitatea pe care dorești să o abordezi. Cum este această persoană? Ce trebuie să intreprinzi pentru a-i trezi interesul? Identifică interesele și obiceiurile profesionistului IT pe care dorești să-l atragi. Iată câteva trigeruri care ți-ar putea fi utile pentru a crea portretul candidatului pe care dorești să-l atragi.

  • ce îi place?
  • ce nu îi place
  • hobby
  • poziție geografică
  • motivație
  • mărci cu care s-ar putea asocia
  • locul de muncă actual
  • familie
  • tip de personalitate – introvertit / extrovertit, analitic / creativ

Pasul 3: definește o propunere de valoare pentru angajatul pe care dorești să-l atragi. De ce potențialii tăi candidați ar trebui să lucreze pentru compania ta? Ce le puteți oferi  în comparație cu alte companii? Este important să înțelegi că profesioniștii din IT au o mare varietate de oferte, din acest motiv, este foarte important ca oferta ta să fie una excepțională.

Propunerea de valoare pentru un candidat din IT este mult mai mult decât un salariu excelent. Aceasta include oportunități de carieră, lucrul la proiecte interesante și utilizarea celor mai noi tehnologii, o cultură corporativă excelentă, spațiu de lucru atractiv și multe altele.

Pasul 4: crează content util. Una dintre cele mai bune modalități de a atrage atenția candidaților este de a crea conținut captivant. Există multe tipuri diferite de conținut pe care îl poți expedia candidatului la fiecare etapă a recrutării.

Utilizarea instrumentelor și abordărilor descrise în acest articol consolidează eforturile tale de recrutare și te ajută să atragi mai mulți candidați din domeniul IT. Totodată, în cazul în care ai nevoie de tehnici și instrumente mai individualizate sau de suport full service în recrutare IT, contactează cu încredere echipa DAD Human Capital!