- Categorie
Cornel Morcov – recrutarea la FAN Courier | DAD Expert
- 2024-04-25
În episodul de astăzi de DAD Expert invitatul nostru a fost Cornel Morcov, Director Comercial la FAN Courier Moldova. Luând...
Mai multLupta pentru talente, de fapt, începe pe platformele unde este sunt plasate anunțurile de angajare. Anume acolo are loc prima conexiune cu potențialii angajați. Iar calitatea anunțurilor de angajare reprezintă o mare parte din succesul și eficiența recrutării. Acest lucru este confirmat și prin rezultatele studiului Indeed. Potrivit acestuo studiu, 52% din candidați au menționat că analizează descrierea postului vacant sau a fiecărui anunț de angajare în calitate de factor important care influențează decizia lor de a aplica.
În prezent s-a blurat conceptul care spunea că, pentru a crește numărul de aplicări din partea candidaților este neapărat necesar ca recrutorul să plătească pentru promovare. Talentele au devenit mai selective. De aceea, un număr mai mare de afișări nu îți garantează și un grad de eficiență mai înalt. Totodată, o abordare bazată pe promovare plătită poate crește substanțial și costurile recrutării. Iar în cazul în care anunțul de angajare nu este formulat într-un mod competitiv, aceste eforturi financiare se pot risipi, fără a genera rezultate.
Anume din acest motiv, în continuare găsești o serie de recomandări despre cum scrii un anunț de angajare care va crește numărul de aplicări și te va ajuta să atragi mai multe talente.
Titlul postului vacant este primul lucru pe care îl observă solicitanții de locuri de muncă atunci când parcurg rapid fluxul cu rezultatele căutării. Conform studiului Indeed, 36% dintre solicitanții de locuri de muncă, caută un job folosind titlul poziției vacante de care ar fi interesați.
Titlul postului determină cât de ușor este pentru cei care caută un loc de muncă să-l găsească. Platformele de angajare din Moldova, inclusiv, utilizează căutarea inteligentă, iar aceasta înțelege sinonimele. Totodată, este important să nu exagerezi aici cu creativitatea. Titlurile ieșite din comun ar putea să nu fie înțelese de sistem și să nu fie incluse în rezultatele căutării.
În același timp, nu uita – scrii un anunț de angajare pentru oameni în primul rând. Iar deja apoi și pentru algoritmii de căutare. Astfel, atunci când scrii un titlu de anunț de angajare, ar fi bine să te asiguri că:
Acesta este al doilea lucru la care se uită solicitanții atunci când parcurg rezultatele căutării. Acum este populară ideea că salariul nu ar trebui să fie principalul motiv pentru muncă. Totodată, mai puțini candidați vor fi interesați de un post vacant pentru care nu este indicat un salariu aproximativ, un range de salariu sau salariul este indicat, dar este sub media de piață pentru poziția respectivă.
În funcție de salariul indicat în anunțul de angajare, pot fi făcute și anumite ipoteze referitor la modul în care vor reacționa candidații.
Reieșind din cele menționate, principala recomandare ar fi să analizezi bine piața de muncă și ofertele disponibile. Un asemenea research îți va permite să înțelegi mai bine care ar fi acel salariu, sau range salarial, pe care îl vei putea indica în anunțul de angajare pentru a ținti anume acei candidați care se potrivesc criteriilor tale.
Citește și: Muncă suplimentară. Câte ore în plus pot lucra salariații
Scurta descriere a postului este al treilea lucru la care atrag atenție solicitanții de locuri de muncă. În acest context, o importanță deosebită revine modului în care este structurată descrierea jobului. Blocurile de text continuu nu par atât de atractive precum listele marcate, cu itemi laconici.
Atunci când scrii descrierea responsabilităților și condițiilor de muncă este important să te asiguri că acestea corelează cu ceea ce caută candidații pe care îi țintești. Condițiile de muncă neatractive resping candidații. Un post vacant întocmit incorect aduce oameni nepotriviți din punct de vedere al experienței și al cunoștințelor.
Pentru a obține cât mai multe răspunsuri de la solicitanți este necesar să scrii un post de muncă atractiv. Atractivitatea în acest sens reprezintă o descriere, în care cerințele și responsabilitățile corelează armonios cu profilul candidaților țintiți. Se recomandă includerea cerințelor și responsabilităților principale. Nimeni nu este interesat să citească liste imense de obligații. Pot face acest lucru și în fișa de post.
Același sondaj realizat de experții Indeed a constatat că 72% dintre cei care caută un loc de muncă analizează detalii despre cultura companiei. Astfel, este important ca acest aspect să se regăsească în anunțul de angajare a companiei tale.
De fapt, este vorba despre ceea ce ziceam și mai sus. Talentele nu mai analizează doar salariul, ci și alte aspecte ce țin de poziția vacantă. Asigură-te că incluzi aici punctele forte ce țin de cultura corporativă a companiei. Aceste aspecte creează diferența dintre compania ta și alte companii prezente pe piața muncii. Totodată, este recomandat ca aspectele culturii corporative să fie corelate cu modul în care acestea creează valoare și avantaje pentru talente.
Acestea sunt principalele lucruri de care ar fi bine să ții cont când scrii un anunț de angajare. Odată ce incluzi aceste secțiuni în anunțul tău, poți fi sigur că ai reușit să creezi un anunț complex, care oferă informațiile de care are nevoie un talent la etapa de prima conexiune cu brandul tău de angajator.
În cazul în care ai nevoie de suport în recrutarea de talente, poți contacta cu încredere experții DAD Human Capital.