- Alimentație Publică
Contabilitatea pentru afacerile din alimentația publică
- 2023-11-29
În prezent, în Chișinău funcționează în jur de 2 000 de afaceri cu specific de alimentație publică. Asta înseamnă restaurante,...
Mai multPe măsură ce efectele COVID-19 au început să fie resimțite în întreaga lume, impactul asupra industriei HoReCa a devenit inevitabil. Pandemia a introdus numeroase variabile, care în prezent influențează într-un mod direct perspectivele industriei hoteliere. Astfel, industria HoReCa a fost printre primele industrii afectate și va fi printre ultimele recuperate. Pentru a rămâne competitive, companiile din acest sector depun eforturi considerabile. Flexibilitatea și capacitatea de a-și regândi afacerea a devenit un must have pentru HoReCa. În acest articol descriem principalele aspecte ce țin de flexibilitatea companiilor din industrie și care determină buna funcționare a afacerilor HoReCa.
Flexibilitatea în deciziile investiționale permite managerilor din domeniul HoReCa să-și revizuiască strategiile și planurile aprobate anterior, ajustându-le la noua realitate. Flexibilitatea în investiții reprezintă capacitatea managerului să-și modifice deciziile investiționale reieșind din circumstanțele actuale. Astfel, în mediul de afaceri actual, pentru managerii afacerilor HoReCa ar fi mai relevant să investească în aspectele afacerii care generează și garantează o conversie cât mai rapidă numerar-numerar. Acest lucru este determinat de faptul că fluxul de numerar rămâne un element vital pentru buna funcționare a companiilor din acest domeniu. Astfel, atenția antreprenorilor ar trebui să fie orientată spre acele activități sau procese operaționale care permit recuperarea cât mai rapidă a investiției.
Este adevărat, o asemenea abordare exclude sau cel puțin reduce investițiile pe termen lung. În schimb, antreprenorul reușește să creeze un flux de numerar stabil. Acest lucru îi va permite să-și onoreze cheltuiele și să-și desfășoare activitatea în continuare.
Înainte de pandemie, majoritatea afacerilor HoReCa erau destul de reticente la capitolul modificărilor în meniu. Acest lucru este condiționat de faptul că afacerile HoReCa lucrează mult la notorietate, iar stabilitatea meniului joacă un rol important în acest proces. Totodată, pe măsură ce criza a restrâns în mod dramatic afacerile din acest domeniu, restaurantele ar putea căpăta valoare și competitivitate doar prin flexibilitate și renunțarea la anumite dogme culinare.
În circumstanțele pandemice accentul se pune pe nevoile clienților și satisfacerea cât mai eficientă și flexibilă a acestora. Este vorba despre așa-numitul concept de “noua ospitalitate”. Esența acestui concept constă în faptul că afacerile HoReCa tind să fie cât mai flexibile.
Acest concept cu accent pronunțat pe ospitalitatea personalizată se extinde și asupra bucatelor livrate. Restaurantele își ajustează meniurile în funcție de specificul livrării. Și implementează anumite schimbări pentru a oferi clientului final un produs corespunzător așteptărilor. Companiile din domeniu luptă la propriu pentru fiecare client, iar flexibilitatea și ospitalitatea personalizată poate deveni un instrument eficient în această luptă.
Consumatorii sunt destul de sensibili la modificările de preț, iar clienții loiali a unei afaceri HoReCa – cu atât mai mult. Acest lucru este determinat de faptul că aceștia au anumite așteptări de consum în care nu se include o eventuală creștere de preț. Deși factorii care determină creșterea prețurilor pot fi evidente și justificate, pentru a menține clienții satisfăcuți este important ca afacerile HoReCa să mențină și prețurile.
O modalitate eficientă de a menține costurile și, respectiv, prețurile este revizuirea și consolidarea costurilor variabile. Consolidând costurile variabile obții o pârghie progresivă de reducere a costurilor. Astfel, în cazul în care reușești să reduci anumite costuri variabile, economia de resurse se va resimți tot mai mult odată cu creșterea volumului operațional.
În cazul în care cea mai mare parte a costurilor fixe o constituie cheltuielile pentru retribuirea muncii, încearcă să găsești soluții oportune pentru a transforma parțial sau integral aceste cheltuieli în cheltuieli variabile. O abordare eficientă în acest sens ar fi implementarea contractelor prestări servicii, astfel încât cheltuielile salariale vor fi direct proporțională cu volumul de lucru a afacerii tale și, respectiv, cu mărimea veniturilor pe care aceasta reușește să-l genereze.
Citește și: Cum ne asigurăm că clienții înțeleg informațiile contabile
Deși mediul de afaceri actual este unul dominat de incertitudine, un scenariu financiar perfect ar fi gestionarea eficientă a resurselor proprii fără apelarea la împrumuturi. Totodată, în cazul în care împrumuturile reprezintă o necesitate, este foarte important ca acestea să fie gestionate într-un mod cât mai responsabil și rațional.
Necesitatea de împrumut ar trebui studiată minuțios înainte de a solicita resurse de finanțare. Analiza economico-financiară în acest sens capătă un rol important deoarece permite prognozarea financiară și determinarea exactă a sumei necesare spre finanțare. Totodată, este importantă analiza capacității proprii de creditare. Această analiza contribuie la reducerea riscului de incapacitate de rambursare a finanțărilor contractate.
De la oferirea adăpostului gratuit în timpul uraganelor, până la lansarea campaniilor de acceptare pentru a combate segregarea. Compania tinde să fie cât mai flexibilă și să-și adapteze ofertele în funcție de circumstanțele actuale. Astfel, răspunsul Airbnb la pandemie este revoluționar, deoarece compania reușește să fie flexibilă și să-și reinventeze modelul de afaceri.
Compania a decis să renunțe la închirierile pe termen scurt în favoarea sejururilor pe termen mai lung. Această decizie este un răspuns direct la o tendință emergentă a cererii. Oamenii caută să se îndepărteze de orașe aglomerate către locații îndepărtate. Astfel, regândindu-și serviciile pentru a se potrivi așteptărilor clienților din lumea post-COVID, Airbnb a reușit să transforme o situație disperată într-o oportunitate de creștere.
Deși a fost afectată într-o măsură considerabilă, industria HoReCa poate rezista prin flexibilitate, reorganizare și reinventare. Plus la aceasta, odată cu sfârșitul pandemiei se prognozează o creștere considerabilă a cererii la serviciile HoReCa. Astfel, companiile vor avea posibilitatea să-și compenseze parțial pierderile actuale. Între timp, flexibilitatea devine instrumentul-cheie. Iar companiile care vor reuși să devină cu adevărat flexibilie vor putea prospera chiar și în aceste situații de incertitudine.
Citește și: Contabilitatea pentru afacerile din alimentația publică
Dacă ai nevoie de servicii de contabilitate, contactează-ne! Îți oferim toate informațiile necesare pentru a înțelege dacă serviciile DAD Accountant sunt sau nu potrivite pentru compania ta. Între timp, aici poți vedea prețul aproximativ pentru serviciile noastre.