Cunoaște-ne echipa! Natalia, manager financiar DAD
manager financiar DAD cover

Cunoaște-ne echipa! Natalia, manager financiar DAD

04.10.2023

Ne place să ne ținem de cuvânt, așa că astăzi continuăm să-ți facem cunoștință cu echipa DAD. Ți-o prezentăm pe Natalia, manager financiar la DAD Management. Ea ne-a povestit cu ce se ocupă un manager financiar, de ce această muncă e importantă pentru dezvoltarea unei afaceri și ce pași trebuie să urmeze un antreprenor pentru a-și valida ideea de business.

Un interviu cu Natalia, manager financiar la DAD Management

Cum ai ajuns în domeniul financiar?

Din copilărie, eu eram pasionată de cifre. Îmi plăcea să rezolv probleme de logică și adoram lecțiile de matematică. Era disciplina mea preferată :). După absolvirea liceului, am decis să-mi continui studiile la Academia de Studii Economice. Am intrat la facultatea „Finanțe” și așa a început cariera mea în domeniul financiar.

În ce constă munca ta în calitate de manager financiar DAD?

În ce constă lucrul departamentului nostru? Ne asigurăm și monitorizăm ca echipa contabilă să închidă balanțele în termenii stabiliți.

Ulterior, analizăm datele din softul contabil, le prelucrăm și întocmim rapoartele financiare. E vorba de următoarele balanțe: Raport de profit și pierderi, Raportul privind fluxul mijloacelor bănești.

Rapoartele întocmite sunt prezentate fondatorilor sau administratorului companiei. De obicei, aceste rapoarte sunt însoțite de comentarii sau sfaturi utile.

Totodată, dacă apar și alte solicitări de raportare, tot venim cu soluții potrivite. De exemplu, planificare, bugetare pentru perioadele ulterioare și deja alte corectări.

Munca în calitate de manager financiar la DAD Management

Ce înseamnă pentru tine munca ta în calitate de manager financiar DAD și cum ceea ce faci tu îi ajută pe antreprenori?

Munca mea este foarte importantă pentru mine. Îmi place ceea ce fac, îmi place analiza financiară.

Cum îi ajut eu pe antreprenori? Întocmesc și prezint rapoarte financiare. Acestea sunt destinate pentru uz intern. Aceste situații financiare îi ajută pe antreprenori să-și dezvolte în continuare afacerile, să ia decizii importante în dezvoltarea acestora. Pentru fiecare client, noi adaptăm raportul conform activității pe care el o desfășoară. Adică, pentru fiecare client, poate fi un raport unic și acolo se prezintă cifre reale.

Spune-mi un lucru care îți place cel mai mult la munca ta în calitate de manager financiar DAD!

Cel mai mult îmi place când îmi reușește să prezint rapoartele la timp. Ori când observ o dinamică pozitivă în cifre. Sau când văd că la finele perioadei de gestiune s-a înregistrat un rezultat pozitiv, profit. De asemenea, dacă și fluxul mijloacelor bănești tot iese cu o dinamică pozitivă, înseamnă că la client tot e bine și asta îmi aduce o mare bucurie.

Dificultăți în munca de manager financiar la DAD Management

Spune-mi un lucru care nu-ți plac la munca ta în calitate de manager financiar DAD?

Nu-mi place că uneori apar așa situații când în contabilitate documentele se înregistrează cu întârziere și respectiv, la mine un pic se schimbă situația. Deja eu am raportat perioada, am prezentat informațiile, dar din cauza că documentația primară sosește cu o mică întârziere, se modifică și cifrele din rapoartele financiare.

Ce înseamnă să fii manager în domeniul financiar în regim outsourcing?

Pentru mine, nu e nicio diferență. Pot să spun că e tot același lucru, doar că aici noi lucrăm cu mai multe companii, comunicăm cu mai mulți clienți. Într-adevăr, regimul de lucru e un pic mai încărcat, în schimb, partea pozitivă e că așa acumulăm mai multă experiență.

Unde greșesc afacerile locale

Dacă e să vorbim despre managementul financiar, care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac antreprenorii și, drept urmare, afacerea lor se confruntă cu probleme?

Eu consider că unii antreprenori greșesc atunci când ei nu acordă o atenție sporită cifrelor, când nu analizează situația financiară actuală a companiei. De asemenea, când nu duc evidența executării planului de vânzări. Cam acestea sunt cele mai grave greșeli.

Citește și: Cunoaște contabilii DAD Accountant! @Elena

manager financiar DAD bonus

Ce recomandări ai avea pentru administratorii de afaceri ca sa evite problemele financiare?

În primul rând, le-aș recomanda să elaboreze bugetul afacerii, să elaboreze bugetul pe venituri, bugetul pe cheltuieli, să planifice cash flow-ul pentru perioada ulterioară, fluxul mijloacelor bănești. Asta este foarte util, deoarece, pe baza fluxului mijloacelor bănești, se poate monitoriza de unde provin banii, de unde vin, unde se duc, unde e mai mare nevoi de bani.

De asemenea, e bine ca antreprenorii să aibă și un grafic de plăți. De exemplu, dacă la începutul lunii, până la data de 10, are nevoie să achite salariile, să insiste ca toți clienții să stingă creanțele. Cu ajutorul graficului de plăți, antreprenorii pot gestiona termenele acestea de plăți ca, la finele perioadei, să iasă un flux pozitiv.

Cât de mare e responsabilitatea de pe umerii unui manager în domeniul financiar?

Responsabilitatea este foarte mare, deoarece suntem responsabili pentru fiecare cifră prezentată, pentru fiecare raport, pentru fiecare indicator. Toate acestea duc la luarea deciziilor strategice. În plus, eu sunt responsabilă și pentru echipa mea pe care o gestionez ca manager.

Întreb pentru un prieten: Cum calificăm o idee de business

Am o idee de afaceri. Înainte de a-mi deschide o companie, aș vrea să mă asigur că ideea mea de business este funcțională. Ce ar trebui să fac? Recomandă-mi câțiva pași pentru a valida ideea mea de afacere.

Răspuns:

Îți pot recomanda, de la început, analizarea potențialului pieței prin diferite mecanisme de marketing. Identificarea potențialilor concurenți, identificarea nișei clienților. Pornind afacerea, antreprenorul trebuie să cunoască cine este clientul lui.

Următorul pas este să găsești calea potrivită de promovare. Cum ai de gând ca piața să te cunoască, prin ce metodă? Fie prin online sau prin formarea unui punctul fizic de lucru.

Următorul pas este să estimezi toate costurile de care ai nevoie pentru pornirea unei afaceri. Să creezi planul de afaceri detaliat.

Apoi, să stabilești un plan pesimist de recuperare a investițiilor. Adică, în ce termen preconizezi să întorci toate mijloacele bănești pe care le-ai investit.

O ultimă sugestie ar fi să apelezi la profesioniști – contabili, juriști, specialiști în marketing, consultanți de afaceri etc., care să te ajute în punerea la cale a ideii de afaceri.

Îți mulțumesc, Natalia! Și spor la muncă în continuare!

Vrei să afli mai multe detalii despre managementul financiar și cum acest serviciu te poate ajuta să-ți dezvolți afacerea? Contactează-ne și hai să stabilim o întrevedere!