- Altele
Ce tipuri de servicii contabile pot fi externalizate
- 2024-10-01
Mulți antreprenori la început de cale aleg să se ocupe de toate procesele ce țin de afacerea lor. Inclusiv de...
Mai multManagerul financiar este o persoană-cheie în orice companie. Acesta cunoaște cel mai bine care sunt resursele financiare ale afacerii, care activități, investiții aduc profit și care generează numai cheltuieli. Iată de ce astăzi am avut un interviu cu Cristina Dediu, managerul nostru financiar. Am discutat despre responsabilități, despre echipă și despre realizările DAD Group. Totodată, am rugat-o să ne povestească despre principalele provocări cu care se confrunta și să vină și cu niște recomandări pentru antreprenorii care își doresc o afacere de succes.
Cariera mea în domeniul financiar a început în 2012, de la funcția de asistent contabil. Apoi – în calitate de contabil, iar după, am fost promovată în funcția de contabil-șef. Și iată a venit un moment în care trebuia să decid ce fac mai departe. Întotdeauna am tins să cresc, să mă dezvolt personal și profesional. Drept urmare, am investit în mine și am ajuns manager financiar la DAD Group.
Pentru mine, DAD este într-adevăr o familie. Asta se vede și prin implicarea mea zilnică. Se vede și prin dorința constantă de a crește, prin faptul că vreau să învăț, să cresc continuu, prin echipa pe care o avem și ajutorul reciproc pe care ni-l acordăm pentru a crește împreună. DAD este o a doua familie.
Din reușitele care îmi vin acum în gând, principala ar fi creșterea bruscă a companiei. Din start erau 3 persoane, iar acum am ajuns să fim peste 40.
O altă realizare ar fi standardizarea proceselor de lucru și simplificarea acestora. Este un punct foarte important. Procesele sunt mult mai simplificate decât erau de la început.
Și încă o realizare demnă de a fi menționată este mărirea numărului de servicii prestate, și anume: servicii de contabilitate, servicii de recrutare, administrația documentației de personal, serviciul de management financiar. Toate acestea vin în ajutorul afacerilor locale care își doresc să se dezvolte.
În cadrul companiei, avem un obicei frumos și util. Noi ne începem ziua cu lectura zilnică care contribuie la dezvoltarea noastră continuă. Apoi avem ședințele stabilite cu Top managerii și, de asemenea, cu colegii. În fiecare zi avem timp prevăzut pentru a ne realiza nemijlocit taskurile. Aici muncim asupra procedurilor de lucru, elaborăm reguli în cadrul departamentului financiar. De asemenea, eu mă ocup și de analiza financiară, analiza indicatorilor care, la fel, este foarte importantă.
Provocări nu știu dacă ar fi, dar un lucru pe care îmi vine greu să-l fac este colectarea creanțelor. De ce? Pentru că atunci când e vorba de colectarea creanțelor, de obicei, avem de a face cu rău plătitori. Și acolo sunt nuanțe. De regulă, există o neînțelegere care nu s-a discutat din start. Dar prin comunicare totul se rezolvă.
Îmi place că văd creșterea companiei, și anume prin prisma cifrelor. Și sigur că-mi place că, în mod indirect, particip la deciziile luate de către fondatori prin calculele făcute de mine.
Managerul financiar ajută la dezvoltarea planurilor financiare și a strategiilor de creștere pe termen lung a companiei. Totodată, ajută la gestionarea fluxului de numerar și la asigurarea lichidităților pentru acțiunile zilnice a companiei. Prin munca sa, un manager financiar contribuie la optimizarea eficientă a finanțelor și la reducerea costurilor.
Per general, un manager financiar eficient aduce un nivel înalt de expertiză și competență în gestionarea aspectelor financiare ale unei afaceri, ajutând antreprenorii să ia decizii.
Vezi și: Dan Dima despre istoria DAD Group. Retrospectiva anului 2023 | DAD Expert
Una dintre cele mai dese greșeli ar fi neglijarea planificării financiare, când antreprenorii nu au un plan financiar concret. Ignorarea fluxului de numerar, cheltuielile necontrolate și confundarea buzunarului companiei cu buzunarul personal sunt alte greșeli întâlnite destul de des.
Aceste greșeli pot avea consecințe grave asupra afacerii inclusiv pierderi financiare, dificultăți în accesarea finanțărilor, afectarea reputației și a relațiilor cu partenerii sau investitorii și, în cele din urmă, chiar și eșuarea afacerii.
Pornind de la cele spuse anterior, de la greșeli, mergem pe elaborarea unui plan financiar detaliat. Monitorizarea constantă a fluxului de numerar și planificarea acestuia este foarte importantă. De asemenea, controlul cheltuielilor. E bine să analizezi dacă este necesar să faci anumite cheltuieli sau nu. Și nu în ultimul rând, respectarea conformității fiscale și legale. Acestea sunt punctele esențiale pentru o companie.
Serviciile outsource pot oferi companiilor mai multă flexibilitate și mai multă experiență. Asta deoarece aici se învață continuu. În outsource se pune accent pe dezvoltarea echipelor, pe economisire de timp și de costuri. Dacă deschizi un departament în cadrul companiei, acest lucru necesită foarte multe costuri. Pornind de la arendă și localizarea lucrului până la cursuri de dezvoltare continuă a angajatului. În concluzie, dacă e să spun pe scurt care sunt avantajele serviciilor outsource față de formatul clasic, atunci acestea ar fi creșterea și inovarea.
Tot ce facem noi, o facem cu suflet. La DAD, tratăm afacerile clienților ca pe afacerile noastre și acționăm la fel cum am acționa la noi, în cadrul companiei. Deoarece sunt mulți clienți, cu multe genuri de activitate, avem și multă experiență. Cred că nu există situații cu care noi nu ne-am întâlnit.
Adică, ceea ce pentru unii e o provocare sau situație de criză, pentru noi este ceva zilnic întâlnit și nu este ieșit din comun. Drept urmare, noi putem să venim cu recomandări pentru clienți, care, de ce nu, să excludă anumite controale, anumite cheltuieli suplimentare. Dar condiția e ca antreprenorii să asculte și să urmeze recomandările noastre.
Eu cred în forțele noastre și cred că o să fim de neoprit. Cred că peste 5 ani vom fi mult mai departe decât suntem acum, cu un portofoliu de, cel puțin, 5 ori mai mare și mult mai multe servicii pe piață.
Îți mulțumim!
Citește și: Call centrele și recrutarea de personal – noi genuri de activitate în IT Park
După cum ți-am promis, continuăm să-ți facem cunoștință cu echipa DAD. Asta pentru că în spatele tuturor proceselor, în spatele cifrelor și a rapoartelor stau oameni. Iar oamenii noștri merită să fie cunoscuți. Apropo, aici găsești și alte interviuri cu specialiștii DAD.
Dacă ai nevoie de serviciile noastre, contactează-ne! Vom stabili o întâlnire în care vom discuta despre ofertele pe care le avem. Iar la final, vei decide dacă îți putem fi de ajutor.