Cunoaște contabilii DAD Accountant! @Olga - DAD Accountant

Cunoaște contabilii DAD Accountant! @Olga

23.08.2023

Ne ținem de cuvânt și continuăm să-ți facem cunoștință cu specialiștii DAD. Iar pentru astăzi ți-am pregătit un interviu cu Olga, contabil-șef, DAD Accountant. Olga ne-a povestit despre cum a ajuns în contabilitate, care sunt cele mai frumoase aspecte ale muncii sale, dar și ce recomandări le-ar da antreprenorilor ca aceștia să evite orice fel de probleme cu fiscul. Ești pregătit? Să începem!

Acum ești contabil-șef la DAD Accountant, dar cum ai ajuns să te ocupi de contabilitate?

Întotdeauna mi-au plăcut cifrele. Încă din școală mi-a plăcut matematica și eram entuziasmată să rezolv cele mai dificile probleme. Așa că am mers la Facultatea de Contabilitate. După finalizarea studiilor, mi-am început activitatea, fiind angajată în funcția de contabil, iar ulterior, după ce am acumulat ceva experiență, am fost avansată în funcția de contabil-șef.

În ce constă munca ta la DAD Accountant?

Munca unui contabil-șef este una foarte complexă. În primul rând, am de gestionat o echipă. Asta înseamnă să am grijă ca fiecare membru al echipei să-și realizeze task-urile în timp util. Apoi mai e și comunicarea cu clienții. Pentru că lucrăm în regim outsourcing, comunicarea joacă un rol extrem de important. Eu am grijă să le comunic clienților despre toate aspectele ce țin de contabilitate, să-i informez dacă trebuie să ia anumite decizii ori să prezinte niște acte și deja toate responsabilitățile ce țin nemijlocit de contabilitate.

Care a fost parcursul tău profesional la DAD Accountant?

La DAD Accountant am fost angajată din start în funcția de contabil-șef. Asta pentru că aveam deja experiența necesară pentru a face munca respectivă. Acum sunt contabil-șef și, după cum spuneam, gestionez o echipă.

Ce înseamnă pentru tine munca ta și cum ceea ce faci tu îi ajută pe antreprenori?

Eu cred că munca mea e foarte importantă și utilă. De ce? Pentru că, în primul rând, îi ajut pe antreprenori să evite anumite riscuri financiare și să-și gestioneze corect bugetul. În al doilea rând, am grijă ca toate taxele și impozitele să fie achitate la timp, drept urmare, afacerile nu se confruntă cu diferite probleme cu fiscul.

De ce clienții noștri au nevoie de tine?

Pentru că eu, împreună cu echipa mea, îi ajutăm să-și dezvolte afacerea. Orice business, indiferent de domeniul de activitate, are nevoie de o contabilitate bine pusă la punct dacă vrea să prospere.

Spune-mi un lucru care îți place cel mai mult la munca ta!

Îmi place că sunt utilă, că-i pot ajuta pe antreprenori să evite anumite situații de criză, să preîntâmpine anumite probleme. Se știe că întotdeauna e mai ușor să preîntâmpini o problemă decât să o rezolvi. Uite că îmi place când reușesc, datorită experienței mele, să preîntâmpin anumite situații neplăcute.

Spune-mi un lucru care nu-ți place la munca ta!

Nu-mi prea place să înregistrez facturile. De fapt, asta nici nu intră în responsabilitățile mele. Dar uneori se mai întâmplă. Un alt lucru care nu-mi place e când unele persoane ignoră recomandările mele. Asta se întâmplă rar și, de cele mai multe ori, fie pentru că oamenii sunt foarte încărcați, fie pentru că nu conștientizează gravitatea unor consecințe, dar mă întristează.

Ce înseamnă să fii contabil-șef în regim outsourcing?

Să fii contabil-șef în regim outsourcing nu diferă aproape cu nimic de a fi contabil-șef cu prezență fizică în compania clientului. Doar că, fiind contabil-șef în regim outsourcing, nu lucrezi cu o singură companie, ci cu mai multe, ai mai mulți „puișori” de care trebuie să ai grijă J

Când lucrezi cu mai multe companii cu diferite domenii de activitate, acumulezi mai multă experiență. Drept urmare, clienții noștri pot găsi la noi soluții pentru problemele cu care se confruntă.

Totodată, activând în funcția de contabil-șef în regim outsourcing, un accent major se pune pe comunicare. Ținem legătura cu fiecare dintre clienții noștri și le răspundem tuturor solicitărilor.

Citește și: Servicii de contabilitate pentru companiile de construcții

De ce ai ales sa lucrezi la DAD la prestare de servicii contabile, și nu contabil la o singura companie?

Pentru că îmi place munca dinamică. Aici nu mă plictisesc niciodată. Fiindcă, după cum am zis, lucrez cu mai multe companii, cu diferite genuri de activitate. Contabilitatea e și ea diferită pentru diferite genuri de activitate, iar la DAD am frumoasa oportunitate de a învăța și a acumula cât mai multă experiență.

Dacă e să vorbim despre contabilitate, care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac antreprenorii și, drept urmare, se confruntă cu probleme cu instituțiile statului (fiscul)?

Cea mai frecventă greșeală pe care o comit antreprenorii e că iau anumite decizii sau întreprind anumite acțiuni fără a discuta cu contabilul. Și se adresează la noi deja atunci când apare o problemă (consecință a acelor decizii sau acțiuni). Am mai vorbit despre asta, întotdeauna e mai ușor să eviți o problemă decât să o rezolvi.  

Ce recomandări ai avea pentru administratorii de afaceri ca sa evite problemele cu Inspectoratul Fiscal de Stat?

Recomandarea mea ar fi să se consulte cu departamentul de contabilitate înainte de a lua o decizie ce ține de anumite cheltuieli, de anumite achiziții. În acest mod, administratorii vor avea o imagine obiectivă despre ce se întâmplă în companie și vor înțelege ce consecințe ar putea avea o decizie sau alta.

Cât de mare e responsabilitatea de pe umerii unui contabil-șef?

Este foarte mare. Asta pentru că nu răspunde doar pentru propriile acțiuni, ci pentru întreaga echipă pe care o gestionează.

*Întreb pentru un prieten

Vreau să deschid un magazin online de produse cosmetice aduse din Rusia, dar compania de la care vreau să le procur îmi spune că nu are toate actele în regulă pentru a vinde în afara țării și că ar fi posibil să le trimită doar neoficial. Cum ar fi posibil în acest caz să fac ca în final totuși să fie totul oficial?

Răspuns:

În acest caz, o soluție ar fi ca administratorul companiei din Republica Moldova să achiziționeze produsele de la compania din Rusia și să le devameze ca persoană fizică. Apoi compania să le procure prin act de achiziție de la persoană fizică. Și în cele din urmă să le vândă clienților săi.  Astfel, totul va fi legal.

Totuși, această soluție este una temporară și e valabilă numai dacă e vorba de un start-up care vrea să-și testeze nișa de business. Pe termen lung, e recomandat să negocieze cu furnizorul, astfel încât compania să-și facă ordine în acte ca să-și poată vinde produsele legal și în afara țării. Ori să identifice un alt furnizor care deține toate actele necesare și îi va putea vinde produsele oficial.

Îți mulțumim, Olga! Spor la muncă în continuare!

Ai vreo întrebare pentru contabilii DAD Accountant? Nu ezita să le-o adresezi. Contactează-ne și hai să stabilim o întâlnire.

Urmărește-ne și pe TELEGRAM. Acolo, avem grijă să te ținem la curent cu cele mai importante știri și evenimente din lumea businessului, abordăm subiecte actuale și utile pentru afacerea ta.