- Altele
Ce tipuri de servicii contabile pot fi externalizate
- 2024-10-01
Mulți antreprenori la început de cale aleg să se ocupe de toate procesele ce țin de afacerea lor. Inclusiv de...
Mai multCel mai recent episod de DAD Podcast vine cu un subiect extrem de actual și util pentru antreprenori, și anume – cum să atragem talente în companie. Se știe că cele mai importante resurse ale unui business sunt oamenii care muncesc acolo. Drept urmare, scopul oricărui antreprenor e să atragă în afacerea sa cei mai buni specialiști din domeniu. Anume despre acest subiect am discutat cu Ion Botnaru, Strategic Marketing Manager la Pedersen & Partners. Află din acest episod cum îi atragi pe cei mai buni angajați.
Cu siguranță ai auzit de Pedersen & Partners. În caz că nu, e una dintre cele mai cunoscute companii care prestează servicii de executive search sau așa-numitul headhunting. Aceasta este prezentă în 50 de țări din toată lumea. Iar în RM are în jur de 130 de angajați.
Acum să revenim la ale noastre. Cu Ion am discutat câteva aspecte. În primul rând, ce pași ar trebui să urmeze un antreprenor atunci când vrea să angajeze pe cineva. Chiar dacă în practică totul e mult mai complex, în linii generale, trebuie să începem de la conturarea profilului candidatului ideal, să vedem pe cine căutăm, să înțelegem ce așteptări avem de la persoana respectivă. Un alt lucru la fel de important e să alocăm suficiente resurse. Aici e vorba de bani, timp, oameni etc.
Dacă e vorba de recrutarea unor top manageri, recomandarea lui Ion Botnaru pentru antreprenori e să valorifice LinkedIn-ul, pentru că, în astfel de cazuri, site-urile de recrutare nu sunt tocmai potrivite.
În cadrul interviului, am mai discutat și despre de tendințele locale, dar și globale în ceea ce privește procesul de angajare. Acestea au fost determinate de mai mulți factori, în special, de evenimentele din ultimii ani – pandemia, războiul din Ucraina, dezvoltarea AI.
Astfel, la nivel local, Ion Botnaru a spus că ultimele tendințe sunt legate de războiul din Ucraina. Au venit multe ONG-uri, asociații care au nevoie de coordonatori locali pentru proiectele la care muncesc.
Iar la nivel global, tendințele țin de regimul hibrid de muncă (după pandemie), de mobility (posibilitatea de a lucra de oriunde, fără a depinde de un anumit spațiu fizic).
Și dezvoltarea AI influențează procesul de angajare. Se caută oameni familiarizați cu tehnologia, care sunt deschiși să învețe și să utilizeze tehnologia în procesele de lucru.
Citește și: Business case: Cum se întâmplă că firma mea este profitabilă, dar nu am toți banii în cont?
O altă tendință ține de specializarea angajaților. Acum se tinde ca pentru fiecare muncă să se găsească o persoană specializată anume în acel domeniu. Nu se mai cumulează funcțiile. Pentru crearea de content, se angajează un creator de content. Dacă e vorba de scrierea textelor pentru site, se angajează un copywriter. Pentru scrierea textelor pentru social media – alt copywriter și tot așa.
În ultima vreme se tot discută că AI ar putea înlocui anumite profesii, respectiv acestea ar urma să dispară. Am fost curioși să aflăm ce crede despre asta Ion. Chiar dacă nu a vrut să intre în prea multe detalii, pentru că crede că acest subiect e cumva forțat, Ion Botnanu consideră că orice profesie poate să supraviețuiască dacă specialiștii din domeniu vor investi în propria dezvoltare. E important să se adapteze circumstanțelor, să învețe lucruri noi, să descopere noi tehnici și metode, astfel încât să corespundă realității actuale.
Urmărește interviul integral și află mai multe lucruri interesante despre cum se lucrează la Pedersen & Partners, unde caută candidați pentru clienții care apelează la serviciile companiei, ce alte servicii prestează, dar și ce rol are marketingul!