Calea Ferată din Moldova | DAD Podcast #30

Calea Ferată din Moldova – investiții de 1 miliard de euro | DAD Podcast #30

26.07.2022

În episodul din iulie al podcastului DAD l-am avut drept invitat pe Oleg Tofilat, Directorul CFM. În cadrul interviului, el ne-a povestit despre cum a ajuns să ocupe această funcție, cât de dificil este să gestionezi o astfel de întreprindere de stat precum este Calea Ferată, dar și despre principalele provocări cu care s-a confruntat în acest răstimp și cum a reușit să le facă față.

Se știe că situația CFM nu era una tocmai bună, iar restricțiile impuse odată cu declanșarea pandemiei de COVID-19 nu au făcut decât să înrăutățească și mai mult starea lucrurilor.

Angajații întreprinderii nu-și primiseră salariile de mai bine de jumătate de an, iar CFM era în prag de faliment.

În mai 2021 însă la cârma întreprinderii „Calea Ferată Moldova” a ajuns Oleg Tofilat. Acesta, datorită experienței sale și a aptitudinilor de manager, a reușit să găsească soluții pentru cele mai grave probleme cu care se confrunta CFM la acel moment.

Astfel, în prezent CFM a achitat toate datoriile față de angajații săi și planifică să le majoreze salariile.

Anume modul în care Oleg Tofilat a gestionat lucrurile ne-a și motivat să-l invităm la acest interviu.

Întrebat despre cât de greu a fost să ajungă director la CFM, Tofilat ne-a spus că a participat la un concurs și pur și simplu a fost selectat. Chiar dacă pare de necrezut că în Republica Moldova e posibil să ajungi în fruntea unei întreprinderi atât de mari printr-un simplu concurs și fără pile, Tofilat ne asigură că din cauza situației financiare deplorabile în care se afla CFM, nici nu erau foarte mulți candidați potriviți.

Eu știam foarte bine ce am de făcut. Eu n-am venit ca mai întâi să studiez situația, să înțeleg încotro, nu, eu știam foarte bine unde vin și știam foarte bine ce am de făcut.

Acum, principalele priorități ale CFM sunt: infrastructura, materialul rulant, resursele umane și modificarea pieței logistice.

Unele circumstanțe au fost în favoarea dezvoltării întreprinderii, în timp ce altele au agravat lucrurile. Tofilat spune că o bună parte din furnizori erau din Ucraina și Rusia, iar războiul din țara vecină a oprit aceste relații de colaborare. Pe de altă parte, cantitatea mare a cerealelor a făcut ca cererea față de serviciile CFM să crească considerabil și întreprinderea să aibă venituri mai mari.

Vezi episodul integral și află cum a fost soluționată problema restanțelor salariale, cum a avut loc procesul de negociere cu statul, precum și ce metode au fost aplicate pentru motivarea personalului CFM.

00:00 – Intro
00:44 – Informații generale despre CFM
13:02 – Transportul de pasageri
30:47 – Transportul de mărfuri
49:48 – Prioritățile Calea Ferată din Moldova
01:01:00 – Preluarea funcției de către Oleg Tofilat
01:13:08 – Problemele din cadrul CFM
01:20:47 – Procesul de negociere cu Statul
01:28:02 – Motivația personalului de la CFM
01:30:22 – Specificul job-ului
01:33:52 – Final

======================
▪ Calea Ferată din Moldova în online:
http://cfm.md
▪ Calea Ferată din Moldova pe Instagram:
https://www.instagram.com/caleaferata…
======================

Link-uri utile
▪ DAD Podcast pe TikTok: https://www.tiktok.com/@dadaccountant
▪ DAD Podcast pe Instagram: https://www.instagram.com/dad.podcast

APPLE PODCAST – https://apple.co/3oX7x5B
GOOGLE PODCAST – https://bit.ly/3oWiiVB
======================

▪ Permite-i companiei tale să evolueze cu servicii de Director Financiar (CFO)
https://dad.md/dad-management/planifi…

▪ DAD Accountant – servicii de contabilitate
https://dad.md/dad-accountant
▪ DAD Human Capital – servicii de resurse umane
https://dad.md/dad-human-capital

Un produs DAD Management
https://podcast.dad.md
ACADEMIE VIE
http://AcademieVie.ro