Cum afacerile mici pot concura cu cele mari în 2024
afacerile mici cover

Cum afacerile mici pot concura cu cele mari în 2024

01.06.2021

Afacerile mici reprezintă cea mai mare pondere din totalul afacerilor nu doar la nivelul Republicii Moldova, dar și la nivel mondial. Totodată, deseori, atunci când intră într-o nișă în care activează și afaceri mai mari, deseori, afacerile mici întâmpină dificultăți în ceea ce privește capacitatea de a fi competitive cu jucătorii mai mari. În acest articol descriem câteva aspecte la care ai putea să lucrezi pentru ca afacerea ta mică va putea „bate” chiar și concurenții mai mari.

Afacerile mici trebuie să implementeze un sistem de plăți rapid

În condițiile în care shoppingul online devine tot mai popular, este important să oferi clienților tăi o varietate de modalități de plată. De fapt, acest lucru este valabil și în cazul vânzărilor tradiționale, nu doar a celor online. Conform studiului Worldpay Global Payments Report, cele mai populare metode de plată online la nivel mondial sunt portofelele online (36%) și cardurile de credit (23%).

Implementarea diferitor metode de plată nu este atât de costisitoare, dar îți permite să fii competitiv în raport cu concurenții tăi. Pentru afacerile mici este important orice aspect care ar putea influența pozitiv afacerea, respectiv, orice aspect de acest gen trebuie valorificat la maxim.

Afacerile mici trebuie să fie cât mai ecologice

Cu cât mai ecologică este afacerea ta, cu atât mai prietenoasă este mediului, dar și consumatorilor, datorită imaginii mai bune. Iată care sunt principalele direcții în care poți crea o afacere eco:

  • utilizează produse care reduc dependența companiei tale de resursele naturale. De exemplu, rezervoare de apă de ploaie, sisteme solare de apă caldă etc.
  • utilizează produse fabricate din material reciclat (de exemplu, articole de birou din plastic reciclat, mobilier din cauciuc reciclat)
  • analizează toate activitățile comerciale a companiei tale pentru a vedea dacă poți face ceva diferit.

O afacere eco friendly, pe lângă beneficiile evidente pentru mediul înconjurător, mai prezintă și anumite avantaje competitive în raport cu companiile care nu se axează pe acest aspect. Companiile eco friendly au o imagine mai pozitivă – consumatorii poartă mai mult respect către companiile de acest tip.

Afacerile mici trebuie să-și ajusteze metodele de vânzare

În condițiile unui mediu concurențial este important să atingi potențialul maxim a volumului de vânzări. În calitate de companie mică, poți face acest lucru doar prin implementarea metodelor de vânzare nestandarde, menite să crească numărul de vânzări și să-ți ofere vânzări repetate. În continuare descriem câteva metode de acest gen pe care le poți aplica chiar și în compania ta.

Anticipează necesitățile clienților

Abonându-te la Social Media, Newsletterul clienților tăi sau analizând periodic site-ul lor vei putea anticipa anumite necesități pe care aceștia le pot avea referitor la produsele sau serviciile pe care le oferă compania ta. De exemplu, un client de-al tău planifică un eveniment, iar tu îi poți oferi servicii de catering. Astfel, îi poți expedia o ofertă personalizată. În așa mod, vei reuși să faci vânzări predictive, prevăzând necesitatea pe care clientul tău, deocamdată, nu o are, dar cu siguranță o va avea pe viitor. Această abordare îți permite să fii primul al cărei ofertă va fi vizualizată de către client.

Implementează un sistem match-making

Implementează un sistem match-making și oferă clienților produse complementare. Cel mai curând ai observat că anumite aplicații îți oferă anumite recomandări reieșind din preferințele tale. Netflix, de exemplu, studiază contentul pe care l-ai privit până acum și îți sugerează ceva asemănător. Poți aplica aceeași strategie în lucrul cu clienții tăi. Poți analiza ce produse sau servicii au procurat aceștia în trecut, și să le propui produse asemănătoare sau produse complementare. Această abordare poate fi aplicată într-un mod mai eficient de către companiile mici, deoarece numărul de clienți este, de obicei, unul mai modest decât cel al companiilor mari. Respectiv, este mai ușor de prelucrat individual fiecare client.

Implementează sistem de abonament

Abonamentele la produse și servicii devin tot mai populare în contextul în care consumatorii tind să economisească cât mai mult timp. Prin intermediul unui abonament acoperi 2 lucruri esențiale:

  1. satisfaci necesitatea consumatorilor la momentul potrivit, fără ca aceștia să-și facă griji și să piardă timp pe plasarea comenzii;
  2. obții un cash flow permanent provenit din plățile pentru abonament.

Citește și: Cum ne asigurăm că clienții noștri înțeleg informațiile contabile

afacerile mici fotografie simbol

Rapiditatea livrării e un alt aspect important

Conform studiului realizat de Invespcro, livrarea produselor în aceeași zi îi face pe clienți să aprecieze mai mult magazinul online din care au făcut comanda și per general shoppingul online. Drept urmare, afacerile se acomodează acestei preferințe a consumatorilor. De aceea, conform aceluiași studiu, 51% din comercianții online deja oferă livrare în aceeași zi. Iar 65% susțin că planifică să implementeze livrarea rapidă în viitorul apropiat.

Asigurarea unui proces de livrare rapid în cadrul unei companii mici este o procedură mai simplă decât în cadrul unei companii mari. Astfel, la acest capitol companiile mai mici pot concura cu ușurință cu companiile mai mari, asigurând o livrare mai rapidă.

Optimizarea proceselor și a cheltuielilor aferente acestora

Eficiența financiară este determinată de capacitatea managerului de a stabili priorități și a de a investi în aspectele care vor permite răscumpărarea investiției și multiplicarea ei pe viitor. Conform studiilor, principalul factor care determină eșecul companiilor mici este incapacitatea de finanțare. Anume din acest motiv, pentru a concura cu firmele mari este important să analizezi fiecare investiție pe care o faci. Primul lucru în care ar trebui să investești este procesul operațional. Asta, deoarece anume în urma lui se obține bunul sau serviciul care creează valoare pentru compania ta.

O bună parte din celelalte activități le poți externaliza către companiile profesioniste. De exemplu contabilitatea o poți delega unei companii de contabilitate. Aspectele juridice pot fi externalizate spre un birou de avocați. Astfel vei reuși să obții o calitate profesionistă a serviciilor, cu o eventuală economie a cheltuielilor.

Totodată, externalizând anumite sarcini vei reuși să te concentrezi pe procesul operațional. Vei putea să perfecționezi bunurile și serviciile pe care le oferi. Astfel, vei obține un avantaj competitiv foarte important. Te vei axa doar pe procesul operațional. Ceea ce crește probabilitatea că vei reuși să ajungi la un nivel de calitate și utilitate mai înalt decât concurenții.

Dacă ai nevoie de servicii de contabilitate, contactează-ne! Îți oferim toate informațiile necesare pentru a înțelege dacă serviciile DAD Accountant sunt sau nu potrivite pentru compania ta. Între timp, aici poți vedea prețul aproximativ pentru serviciile noastre.