Comerțul cu ridicata – 5 aspecte ale unei afaceri next-level
Comerțul cu ridicata – 5 aspecte ale unei afaceri next-level
18.01.2021
Comerțul cu ridicata este un sector cu multe oportunități. Iată de ce, pe an ce trece, tot mai mulți antreprenori sunt interesați de acest domeniu. Înainte de a pune bazele unei afaceri în comerț, vezi câteva idei care ar putea să te ajute să-ți depășești concurenții fără mari eforturi.
Ce reprezintă comerțul cu ridicata
Comerțul cu ridicata presupune comercializarea mărfurilor în cantităţi mari, către comercianţi cu amănuntul. În cazul comerțului cu ridicata, mărfurile vândute nu suferă transformări esenţiale faţă de starea în care au fost cumpărate.
Comerțul cu ridicata – la un alt nivel
Crearea unei platforme online care conține toată informația relevantă
Dezvoltarea comerțului electronic în ultimii ani și în special în perioada pandemiei a determinat nu doar modul consumatorilor de a cumpăra, dar și așteptările acestora. În 2021, consumatorii tind să aleagă comercianții care:
vând și livrează produse la condiții avantajoase și confortabile;
sunt flexibili în ceea ce ține de opțiunile de plată;
au un sistem funcțional și rapid de recepționare și livrare comenzi;
oferă suportul necesar cumpărătorilor.
Comerțul cu ridicata: ce avantaje îți aduce un magazin online
Conform Statista, volumul vânzărilor online va crește până la $4.88 trilioane în 2021. Aceste date impunătoare justifică de ce afacerea ta din domeniul comerțului ar trebui să fie prezentă online. Mai jos găsești câteva avantaje de care poate profita afacerea ta odată ce o transpui în mediul online printr-o platformă specializată de vânzări și generare comenzi.
Datele și preferințele clienților îți permit să-ți îmbunătățești strategiile de marketing. Spre deosebire de clienții care vin în magazinul sau depozitul tău fizic, clienții care te vizitează online îți livrează și date despre preferințe și interese. Poți folosi aceste date pentru a crea portrete comportamentale și a ajusta strategiile de marketing;
O platformă online cu procese automatizate îți permite să oferi clienților estimări de preț și să generezi comenzi fără implicarea managerilor. Acest lucru îți permite să gestionezi mai eficient resursele umane și să implici managerii acolo, unde implicarea lor este cu adevărat inevitabilă;
Magazinul online crește notorietatea (recunoașterea) brandului tău. Conform studiului Accenture, 91% din cumpărători sunt predispuși să cumpere din magazine cu brand recunoscut pe piață. Prezența online nu îți oferă doar poziții în motoarele de căutare, dar și recunoaștere – un aspect foarte important pentru o afacere din domeniul comerțului.
Automatizarea proceselor prin implementarea CRM
Roboții îți oferă o modalitate de a schimba experiența de cumpărare a clienților tăi. Utilizarea roboților generează o interacțiune bidirecțională între consumator și afacerea ta. Mai jos enumerăm câteva direcții în care utilizarea boților poate schimba afacerea ta.
Roboții comunică cu potențialii tăi cumpărători, în timp real, prin mai multe canale de comunicare (apel vocal, text, e-mail, site web, etc);
Roboții pot genera vânzări simple și convenabile prin interacțiuni bazate pe mesaje;
Roboții pot acorda oferte relevante, cu acțiune în timp real, personalizate în funcție de preferințele unui client;
Roboții pot furniza alerte și actualizări cu privire la stocul disponibil.
Un alt instrument eficient de automatizare a proceselor este CRM. Un sistem CRM crește satisfacția clienților tăi, reduce costurile și îmbunătățește performanța companiei tale. Software-ul CRM gestionează relațiile cu clienții tăi pentru a crea avantaje pentru ambele părți. Mai jos enumerăm efectele CRM-ului asupra operațiunilor din compania ta de comerț.
Segmentare. CRM te ajută să colectezi informații despre fiecare client, inclusiv preferințele acestuia și datele demografice. Poți utiliza aceste informații pentru a segmenta piața și a-ți personaliza abordarea față de fiecare grup de clienți;
Promoții. Utilizarea CRM-ului îți permite să oferi clienților oferte personalizate. De exemplu, atunci când știi că un client atinge vârsta de pensionare, îi poți propune produse de hobby. Dacă vezi că un client a vizitat site-ul tău și a analizat anumite produse, poți include aceste produse în corespondența promoțională pe care o expediezi acestui client;
Vânzări. Un sistem CRM conține informații despre achizițiile clienților și istoricul apelurilor cu fiecare client. Prin intermediul CRM, poți urmări produsele achiziționate de fiecare client și dacă au existat probleme de garanție sau de nemulțumire cu privire la fiecare achiziție. Aceste informații îți permit să trimiți oferte relevante clienților atunci când produsele pe care le-au achiziționat au fost consumate / uzate;
Păstrarea clienților. Efectul general al CRM este de a spori reținerea clienților prin deservirea și gestiunea acestora într-un mod organizat. Deoarece CRM urmărește achizițiile, poți emite puncte de recompensă și bonusuri pentru a păstra clienții valoroși.
Contabilitate outsourcing – economisește bani, timp și energie
O afacere în domeniul comerțului, indiferent de mărimea sa, necesită o evidență contabilă impecabilă. În acest domeniu de activitate evidența contabilă determină în mare parte calitatea și succesul afacerii per general. Multe afaceri din domeniul comerțului își externalizează activitățile contabile deoarece acest lucru prezintă mai multe avantaje:
îți permite să acorzi mai mult timp afacerii tale (promovării, recrutării, etc.);
reduce considerabil anumite cheltuieli (salarizare, arendă, etc.)
permite afacerii tale să profite de cele mai bune proceduri contabile și de cea mai recentă tehnologie;
poți fi sigur că afacerea ta respectă toate legile, prevederile și standardele de conformitate.
Astfel, contabilitatea outsourcing este o decizie potrivită pentru afacere ta din domeniul comerțului deoarece îți permite să valorifici avantajele prezentate.
Depozitul joacă un rol cheie în lanțul de aprovizionare și livrare a afacerii tale. Un depozit organizat și eficient facilitează buna funcționare a afacerii per general. Acest lucru îți permite să fii mai competitiv și să reacționezi mai rapid la cerințele clienților. Mai jos descriem câteva recomandări care te vor ajuta să-ți organizezi depozitul.
Elimină dezordinea. Un depozit neorganizat sau dezordonat indică lipsa de eficiență. Acest lucru poate fi observat și de clienții tăi care îți vizitează depozitul. Atât persoanele juridice, cât și persoanele fizice au mai multă încredere în comercianții organizați, cu un depozit bine amenajat;
Lasă în acces imediat doar lucruri de care ai nevoie cu adevărat. Acest lucru ar însemna să păstrezi în jur doar ceea de poți avea nevoie imediat sau ceea de ce ai nevoie foarte des. Pe lângă faptul că îți permite să-ți organizezi depozitul mai eficient, această abordare ușurează viața lucrătorilor tăi;
Creează-ți un sistem de organizare a mărfurilor. Sistemul tău de depozitare trebuie să aibă o logică clară, iar lucrătorii depozitului ar trebui să perceapă această logică de amenajare drept regulă strictă. Doar în așa mod vei economisi timp pe căutarea și pregătirea mărfurilor pentru livrare. Exclude căutarea produselor “după memorie”. Sistemul tău de amenajare a mărfurilor ar trebui să ofere o aspirație clară, astfel încât orice angajat nou să poată să găsească mărfurile necesare de sine stătător;
Creează-ți un sistem eficient de expediere sau livrare mărfuri. Timpul este un factor important care influențează decizia de a alege un anumit comerciant. Asigură-te că organizarea depozitului îți permite să ambalezi și să livrezi produsele într-un timp cât mai scurt. În acest sens, este important ca toate instrumentele necesare pentru ambalare și încărcare să fie amplasate comod.
Un alt aspect important în acest sens este calitatea ambalării, iar ulterior, calitatea livrării. Este important ca clienții tăi să-și recepționeze produsele în starea corespunzătoare. Acest lucru determină în mare parte cât de predispuși vor fi aceștia să cumpere de la tine și în viitor.
Angajarea personalului digital – friendly
Poți îmbunătăți toate aspectele mai sus menționate doar cu ajutorul unei echipe capabile să opereze cu softuri digitale. În cazul în care sunt utilizate corect și permanent, softurile digitale îți oferă informații structurate, relevante în timp și utile în procesul decizional. Angajații tăi ar trebui să perceapă utilizarea softurilor digitale drept unica modalitate de lucru corectă și acceptată. Toate datele vor fi introduse și prelucrate centralizat.
Astfel, în cazul în care îți propui să-ți organizezi afacerea în conformitate cu recomandările de mai sus, ar trebui să atragi atenția și la procesul de recrutare. În discuția cu candidații ar fi bine să menționezi din start că procesele din afacerea sunt digitalizate. Astfel, îi induci spre ideea că, pentru a se încadra cu succes în echipa ta, candidații ar trebui să dețină anumite abilități digitale sau cel puțin, să fie deschiși pentru a le studia.
Recomandările descrise în acest articol îți permit să devii mai competitiv și eficient pentru o perioadă lungă de timp. Odată implementate, aceste aspecte te ajută să economisești, în primul rând, și să câștigi mai mult, în al doilea rând. Totodată, creezi procese funcționale care vor livra informații relevante și te vor ajuta să iei decizii corecte. Astfel, afacerea ta devine mai eficientă, mai profitabilă și mai rezistentă la schimbările mediului de afaceri.
Dacă ai nevoie de servicii de contabilitate, contactează-ne! Îți vom oferi toate informațiile de care ai nevoie pentru a înțelege dacă serviciile DAD Accountant sunt sau nu potrivite pentru compania ta. Între timp, aici poți vedea prețul aproximativ pentru serviciile noastre.