10 cele mai frecvente interacțiuni între contabilitate și administrator
interacțiuni între contabilitate și administrator cover

10 cele mai frecvente interacțiuni între contabilitate și administrator

21.11.2022

Fie că ai un contabil angajat în firmă, fie că lucrezi cu o companie în regim outsourcing, probabil, te-ai întrebat care sunt cele mai frecvente interacțiuni între contabilitate și administrator. Cu alte cuvinte, cât de des ar trebui să comunici cu contabilul și ce informații ar trebui să-i soliciți ori să-i transmiți. astăzi vorbim anume despre acest subiect, despre cele mai frecvente interacțiuni între contabilitate și administrator.

DAD Accountant: Interacțiuni între contabilitate și administrator

Cele mai dese interacțiuni între contabilitate și administrator

Calcularea salariilor – contabilul primește informația de la administrator, se face dosarul și apoi, se calculează salariul.

Achitarea salariilor – poate fi prin transfer bancar sau prin casa de marcat, în numerar.

Raportul debitori/creditori – cine ție îți este dator și cui tu ești dator.

Emiterea facturilor – uneori, dacă nu emiți la timp facturile, unele plăți pot fi amânate ani de zile.

Plătitor de TVA – chiar dacă mulți optează să nu fie plătitori de TVA, sunt multe cazuri când, din punct de vedere fiscal, e mult mai convenabil, să devii plătitor de TVA.

Scadența de plăți – când știi că ești dator cuiva, dar, conform contractului, ai un termen de achitare. Iată la asta se referă scadența de plăți – când anume trebuie să achiți.

Achitarea impozitelor – trebuie să afli ce impozite ai de achitat, să reușești să-ți gestionezi banii.

Semnarea dărilor de seamă – indiferent că semnezi fizic sau cu semnătura electronică, trebuie să stabilești exact când vei semna dările de seamă.

Monitorizarea resurselor companiei – pentru ca procesele de muncă să nu fie perturbate, trebuie să monitorizezi foarte bine resursele de care dispui.

Întocmirea situației financiare – rezultatul muncii tale, informațiile care îți arată care este rezultatul tău.

Ce să faci ca să nu întâmpini probleme legate de aceste obligațiuni

În primul rând, e nevoie să stabilești anumite termene-limită. De exemplu, salariile se calculează la data de 5, se achită la data de 10. Pentru Raportul debitori/creditori, de exemplu, data de 15. Și tot așa pentru fiecare.

interacțiuni între contabilitate și administrator intern

Concluzii despre interacțiunile dintre contabilitate și administrator

Pentru ca un contabil să-și facă munca bine e nevoie de o colaborare strânsă dintre acesta și administrator. Ca toate procesele să funcționeze, e important să stabilești anumite termene-limită pentru fiecare în parte. Astfel, o să-ți fie mai simplu să monitorizezi situația și să faci totul la timp.

Citește și: Cum ne asigurăm că clienții înțeleg informațiile contabile

Pentru mai multe informații, contactează-ne! Vezi AICI cât de costă contabilitatea pentru afacerea ta.