Cum îți responsabilizezi angajații? - Servicii de recrutare

Cum îți responsabilizezi angajații?

30.10.2020

Conform studiului Gallup, fiecare a 4-lea angajator consideră că 10-20% din angajații săi nu sunt suficient de responsabili. Totodată, conform aceleeași cercetări, 91% din angajați consideră că responsabilitatea este o trăsătură foarte importantă pentru un angajat din domeniul în care lucrează. Cu toate acestea, problema angajaților insuficient de responsabil este o problemă actuală pentru companiile contemporane. În acest articol descriem efectele pe care le pot avea, dar și câteva recomandări utile care te vor ajuta să-ți responsabilizezi angajații.
Nivelul de responsabilitate a angajatului depinde în mod direct de nivelul de motivare a acestuia. Conform studiului efectuat de către Harward Business Review, angajații demotivați comit cu 60% mai multe erori decât angajații motivați. De fapt, un angajat demotivat și cu un nivelul redus de responsabilitate cauzează nu doar erori, dar și pierderi financiare pentru compania ta. Aceasta, însă, nu este unica consecință care oferă actualitate problemei respective. Angajații insuficient de responsabili reprezintă un pericol pentru o afacere deoarece pot genera consecințe negative pe câteva direcții.

Cum angajații iresponsabili îți pot afecta afacerea?

  • Reputația afacerii se construiește pe parcursul multor ani, dar poate fi ruinată într-un singură zi de către un singur angajat iresponsabil. Reputația companiei este afectată de fiecare dată când compania nu atinge nivelul de profesionalism promis clientului sau anticipat de către acesta. De multe ori, clientul companiei tale își poate crea această percepție în urma unei experiențe neplăcute cu unul sau mai mulți membri ai echipei tale. Cauzele pot fi diferite, începând de la comunicarea ineficientă și ajungând până la ruinarea deadline-urilor sau oferirea serviciului/produsului care nu corespunde cerințelor de calitate. De obicei, acest lucru se întâmplă atunci când angajatul sau angajații tăi nu simt responsabilitatea față de lucrul pe care îl fac și importanța acestuia pentru o bună funcționare a companiei.
  • Lipsa de responsabilitate este contagioasă. Este suficient să ai un singur angajat “nu chiar responsabil”, ca exemplul acestuia să fie preluat și considerat drept normă de către restul echipei. Astfel, angajații iresponsabili, pe lângă faptul că sunt ineficienți, pot cauza ineficiența celorlalți angajați. În consecință, uneori, un angajat insuficient de responsabil poate costa angajatorului o echipă întreagă.
  • Întreruperi ale workflow-ului. Angajații care refuză sau nu sunt capabili să-și îndeplinească sarcinile la timp sau să rezolve probleme în mod independent provoacă întreruperi ale fluxului de lucru a întregii echipe. Astfel, managerii acestor angajați sunt nevoiți să le ofere mai multă atenție și să exercite mai mult control asupra lor pentru a se asigura că procesul de lucru a echipei nu se va întrerupe din cauza lor.

Angajații iresponsabili și neproductivi de multe ori costă companiei mult mai mult decât aceasta și-ar permite să piardă. Și totuși, dacă ai descoperit de ceva timp că echipa sau unul dintre departamentele tale suferă în urma iresponsabilității angajaților, nu te panica – compania ta nu este unică în acest sens. Multe companii sunt afectate de nivelul slab de responsabilitate a angajaților săi. O mare parte din acestea nici nu-și dau seama că unele pierderi pe care le suferă sunt cauzate de această problemă. Mai jos enumerăm câteva recomandări utile care te vor ajuta să responsabilizezi angajații și să-i aduci la un nou nivel de eficiență.

Recomandări: Cum îți responsabilizezi angajații?

  1. Transformă feedback-ul într-o componentă a culturii corporative a companiei tale.
    În cazul în care managerul observă că cineva din echipa lui manifestă o atitudine insuficient de responsabilă, acesta ar trebui să-și anunțe subalternul cât mai repede posibil.
    Exclude factorul procrastinării de feedback. Feedback-ul este eficient doar atunci când este oferit la timpul potrivit. În unele cazuri, unii angajați nu sunt suficient de responsabili fără să-și dea seama despre asta. Este important ca angajații tăi să cunoască ce fac bine și ce nu.
  1. Apreciază angajații responsabili și nu ezita să îi promovezi. Laudă-i și oferă-le recompense. Urmărește ce se va întâmpla. De cele mai multe ori, apreciind responsabilitatea unui angajat îl motivezi să devină și mai responsabil.
  2. Responsabilitate reciprocă sau cum îți responsabilizezi angajații prin propriul exemplu.
    De exemplu, dacă promiți angajaților tăi că le vei oferi feedback imediat referitor la rapoartele pe care acestea ți le furnizează, este foarte important să te asiguri că vei fi disponibil să faci acest lucru. Și invers, dacă angajatul tău, se angajează să pregătească un livrabil până la o anumită dată, asigură-te că livrabilul a fost livrat.
  3. Oferă sarcini clare pentru fiecare membru a echipei.
    Se recomandă să faci acest lucru în timpul ședințelor de inițiere pentru fiecare proiect nou sau în cadrul ședințelor de planificare. Prin distribuirea clară de sarcini se subînțelege setarea clară atât a obiectivelor, cât și a deadline-urilor.
  4. Organizează traininguri regulate despre importanța responsabilității și tehnici de autoresponsabilizare.
    Poți face acest lucru cu forțele proprii, sau poți apela la traineri din extern. Astfel de traininguri necesită abordare complexă, începând de la cauzele lipsei de responsabilitate a angajaților și ajungând până recomandări eficiente.

Responsabilizându-ți angajații cultivi atitudinea de “promis-făcut” a acestora. În consecință, angajații tăi vor observa că acest lucru le face viața mai ușoară și îi motivează să crească. Datorită feedback-ului angajații tăi vor putea să-și perceapă obiectiv nivelul de responsabilitate pe care îl au. Iar datorită trainingurilor și instruirilor își vor dezvolta deprinderi de comportament corecte și eficiente pentru companie.

Este adevărat, nu poți forța un angajat să devină mai responsabil. În schimb, poți crea condiții care favorizează angajamentul personal și promovează responsabilitatea.