De ce milenialii își schimbă atât de frecvent joburile - DAD Human Capital

De ce milenialii (Generația Y) își schimbă atât de frecvent joburile și cum companiile pot mări rata lor de retenție?

03.08.2020

Milenialii sunt „Generația Globală” născută între anii 1980 și 1996. Până în 2025, ei vor reprezenta trei sferturi din forța de muncă din întreaga lume.

Milenialul detașat, independent și neînțeles a perturbat norma acceptată de „găsește un angajator și rămâi cu el până la pensionare”.

Chiar dacă stilul lor de a construi o carieră se bazează pe metode neobișnuite pentru generațiile mai în vârstă, numărul din statistici demonstrează că milenialii de fapt schimbă joburile în același ritm ca și tinerii specialiști din anii 1980 sau 1990.

Reputația lor este ușor afectată de către stereotipurile continue a angajatorilor care încă nu sunt pregătiți să înțeleagă, să accepte și să se adapteze regulilor de percepere a locului de muncă într-un mod diferit.

Fiind o generație heterogonă, fiecare membru are propriile sale motive, ambiții și obiective de îndeplinit într-o abordare personalizată. Job-hoppingul este o modalitate de a alege direcția pentru carieră bazată pe scenarii croite custom-made și de a evita presupuneri opinate și unilaterale.

Milenialii joacă un rol major în dezvoltarea inovatoare și de succes a întreprinderilor.

Experți notorii îi susțin și îi încurajează pe mileniali, demonstrând faptul că job-hoppingul este esențial pentru cultivarea și dobândirea unor competențe profesionale importante și eficace.

Datorită experienței, ei își formează o colecție de abilități și aptitudini. Combinându-le cu curajul și curiozitatea lor, milenialii sunt capabili să facă față provocărilor și să devină cu adevărăt utili și eficienți pentru business.
Prin urmare, atunci când scopurile și motivele milenialilor sunt acceptate și înțelese, devine mai ușor și productiv să găsești soluțiile potrivite pentru ai menține implicați, colaborativi și dedicați.

În primul rând, Milenialii sunt într-un continuu proces de cercetare și descoperire.

Ei caută experiențe noi în tot ceea ce fac.

Chiar și obiceiurile lor orientate-spre-aventură în consumerism oferă un indiciu al mentalității lor. Conform Everbrite (compania care oferă soluții de identificare vizuală și iluminare LED pentru companii din întreaga lume),  aproape 80% din toți milenialii preferă să investească într-o experiență nouă decât să cumpere un bun valoros. Dorința de a părăsi un loc de muncă nu este întotdeauna un semn de dezacord, ci poate fi doar un simbol al spiritului aventuros. Astfel de decizii îi ajută să fie mai energizați și să-și umple mintea cu perspective noi. Milenialii vor să simtă experiența pe propria piele.

Milenialii optează pentru locuri care creează o metodă multi-dimensională de perfecționare profesională. Locul de muncă ales trebuie să reprezinte mai mult decât o simplă oportunitate de a câștiga bani și de a avea stabilitate financiară. Inspirați de dorința de a reuși, milenialii nu sunt capabili să rămână blocați și nemotivați ​​într-un loc de muncă care nu este benefic nici pentru angajat, nici pentru angajator. Oportunitățile trebuie apreciate și valorificate. Milenialii vor să lucreze, să învețe și să crească într-o modalitate plăcută și dinamică.

În al doilea rând, milenialii consideră că echilibrul Muncă-Viață este un alt factor esențial.

Ei se decid să schimbe locul de muncă în cazul în care volumul de muncă devine prea copleșitor și este repartizat în mod disproporțional. Cu ajutorul lor, conceptul de a fi ,,EGOIST” este revizuit/reexaminat. Egoismul începe să aibă nuanțe pozitive întrucât milenialii ne învață că respectul față de necesitățile personale este crucial. Discutând deschis despre nevoile lor, milenialii cer timp pentru revitalizanta viață personală. Ei aleg opțiuni sănătoase pentru stabilitatea lor fizică, emoțională și intelectuală. Prin urmare, programul de lucru ar trebui să fie adecvat organizat pentru dezvoltarea lor armonioasă.

În al treilea rând, având posibilitatea să călătorească ușor și frecvent, milenialii au optat pentru relocare în procesul de schimbare a locului de muncă. În plus, ei au modificat condițiile și termenii pentru construirea unei familii.

În comparație cu generațiile anterioare, milenialii au decis să se căsătorească și să aibă copii la o vârstă mai înaintată. Prin urmare posibilitatea de relocare a devenit atrăgătoare și realizabilă. Posibilitatea de a lucra în străinătate, ca parte a unei echipe și comunități internaționale pentru un pas interesant în carieră, a fost luată în considerare de 77% dintre respondenții unui studiu efectuat de compania recrutare Cornerstone. Milenialii sunt mereu pregățiti pentru schimbări radicale pentru compania potrivită.

Chiar dacă profesioniștii din domeniul resurselor umane au menționat că milenialii reprezintă o generație greu de angajat și menținut la un loc de muncă, în final, este vorba doar despre aplicarea unor metode corecte.

Starea de bine a întregului grup la locul de muncă, contribuțiile recunoscute, canalele de comunicare eficiente prin sinceritate și oportunitățile de dezvoltare sunt doar o parte din elementele fundamentale ale unui „contract de angajare” semnat cu succes.

Trei din patru angajați caută noi locuri de muncă căci sunt interesați în noi roluri și posturi.

Ei cercetează o gamă largă de beneficii și starea de mulțumire și satisfacție de la viitoarea lor activitate.

Pentru a îndeplini aceste dorințe, este recomandat să atrageți atenție la:

1. O comunicare internă sănătoasă bazată pe respect

Organizațiile și întreprinderile ar trebui să încurajeze discuțiile deschise.

Milenialii au o legătură specială cu feedback-ul personal și conexiunile într-un stil managerial. Milenialii susțin ideea că este „foarte important” sau „important” să primească aprecieri pentru realizările și succesele la locul de muncă. Cu timpul, devine clar că și echipa de seniori își dorește acest tip de atitudine față de munca depusă.

Discutați și analizați cu managerul dumneavoastră de HR diferite programe care pot pune în valoare punctele forte ale fiecărui membru și care pot „fructifica”  particularitățile și diversitatea ideilor. Îmbrățișați cultura transparenței și fiți deschiși către feedback. Introduceți întâlniri periodice cu membrii echipei pentru a-i informa că părerea lor contează și pentru a descoperi ce au de spus. Apreciați și „celebrați” modul unic de gândire și performanță.

2. Mobilitate în interiorul companiei

Oferiți angajaților posibilitatea de a experimenta implicarea și practica în diferite departamente interne ale companiei.

În baza raportului LinkedIn, 94% dintre angajați consideră să rămână pentru o perioadă mai îndelungată în cadrul unei companii dacă remarcă inițiativele din partea conducerii de a investi în cariera lor. Permiteți-le să își descopere abilitățile în alte domenii, lucrând cu diferite echipe la proiecte diversificate. Vorbiți cu ei despre experiența altor colegi de muncă care au reușit să crească în carieră.

3. Securitatea financiară

Salariul decent continuă să fie un element important. În sincronizare cu beneficiile companiei și cu oportunitățile de carieră accentuate, oferta de muncă va fi percepută ca o experiență demnă de încercat dacă angajații vor primi un salariu motivant bazat pe merite.

Uitați de concepția greșită că milenialii își doresc ca totul să fie oferit ,,pe farfurioară”. Ei sunt dispuși să lucreze și realizează importanța răbdării și muncii asidue depuse pentru a obține o poziție de conducere.

Milenialii au avut și provocările lor, deoarece au absolvit în perioada în care piața muncii era afectată de recesiune. Au fost nevoiți să încerce numeroase perioade de stagiere și experiențe-test, căci ei nu au fost asigurați cu locuri de muncă după absolvire și completarea studiilor.

4. Mentorat

Pas cu pas, încercați să deveniți mentorul și ,,antrenorul” lor. Adaptați-vă abordarea de lider. Aflați despre motivele stresului și ajutați-i să dezvolte instrumentele potrivite pentru a face față sarcinilor lor profesionale și personale.

Bill Campbell, celebrul „Coach” din  Silicon Valley a demonstrat că grija este opțiunea potrivită și neapărat va aduce roade pe viitor.

Susțineți-le optimismul, obiectivele ambițioase și apreciați-le entuziasmul. Înțelegeți și fiți empatici cu frustrările și temerile lor. Dorința lor de a învăța și de a experimenta ar trebui să fie susținută, deoarece ei manifestă o atitudine deosebită față de job.

5. Implimentați și îmbunătățiți ,,Inovația

Contemporanietatea și Actualizarea ar trebui implementate în tehnologii, mod de gândire deschis și limpede, dar și în valorile companiei.

Milenialii s-au născut în perioada revoluției digitale, prin urmare internetul, telefoanele inteligente și rețelele sociale au modificat modul de gândire și modul de a atrage atenție. Angajatorii ingenioși și experimentați, precum Google și Apple, se concentrează pe ascultarea și adaptarea la nevoile milenialilor, reușind să mențină în echipă un grup impresionant de tinere talente cu perspectivă. Muncă creativă în echipă, program de lucru flexibil, ambianță prielnică pentru activitate, freelancing și studiu virtual.

Este timpul să ne eliberăm cugetul de stereotipuri, mituri și atitudine negativă sau apatică față de problemele din întreaga lume. Milenialii au un simț al responsabilității foarte dezvoltat față de mediu și bunăstarea socială, de aceea acordă atenție valorilor unei companii. Misiunea și reputația lor trebuie să fie în armonie cu etica și idealurile lor interioare. Diversitatea și incluziunea ajută la ameliorarea lacunelor de comunicare și contribuie la investirea energiei și a timpului în prosperitate și nu se pierde pe un mod de gândire limitat.

O strategie corectă ar fi evitarea generalizărilor bazate pe stereotipuri speculative și concentrarea pe statistici și interacțiuni personale cu milenialii. Ei contribuie la atmosfera și ritmul adecvat pentru reușita în existența contemporană rapidă și imprevizibilă, dar plină de spiritualitate și sens.

În loc să încercați să îi schimbați și să îi impuneți să respecte regulile de modă veche, de ce să nu beneficiați de punctele lor forte? De ce să nu vă bucurați de o nouă și interesantă normă, de o flexibilitate captivantă în construirea unei cariere?

Ei sunt multi-funcționali, au spirit întreprinzător, au minți educate și valori orientate către comunitate. Cu o notă de idealism și optimism, milenialii vor contribui cu siguranță la viitorul prosper al companiei.