Interviul de angajare "online" - oportunitate pentru angajator

Interviul de angajare „online” – oportunitate pentru angajator

23.09.2020

Conform statisticilor, 98% din angajații care au trecut printr-un interviu video consideră că angajatorul este inovativ! Totodată, conform unui studiu realizat de Doodle, doar 16% dintre recrutorii din Statele Unite se consideră pregătiți pentru organizarea interviurilor online. Reieșind din aceasta, se conturează 2 lucruri:

  1. interviurile online sunt percepute pozitiv de către candidați și reprezintă un trend în formare;
  2. deși nu pare complicat, totuși procesul de recrutare la distanță este o provocare pentru angajatori.

În această perioadă specifică, companiile totuși încearcă să rămână eficiente. Pe lângă faptul că și-au externalizat o mare parte din lucru prin aplicarea metodei de lucru remote, companiile nu și-au stopat procesul de recrutare și continuă să angajeze online.

Companiile organizează interviuri de angajare online: Exemple locale și internaționale

Limitarea contactului interpersonal a condiționat desfășurarea interviurilor online atât în perioada stării de urgență, cât și în prezent. Fenomenul nu a ocolit și giganții tehnici de dimensiune mondială. Astfel, Google, Amazon și Twitter, pe lângă faptul că și-au externalizat o mare parte din lucru la domiciliul angajaților, au început să desfășoare cea mai mare parte a interviurilor online. Specialiștii în recrutare ai acestor companii deja au găsit marele avantaj al noii proceduri. Ei susțin că acum este mai ușor atât să contacteze candidații, cât și să stabilească interviuri în condiții de timp mult mai restrânse.

Dacă să ne referim la mediul local de afaceri, există tendință de desfășurare a interviurilor online. Însă, ea nu este atât de accentuată precum în restul lumii. Printre primele companii care au anunțat desfășurarea interviurilor online au fost companiile din domeniul IT. În acest context, o companie IT din Republica Moldova a lansat procesul de intervievare online deja în a doua zi după lansarea stării de urgență. Plus la aceasta, pentru a facilita procesul, pe lângă anunțul propriu-zis, pe site-ul companii a fost postat și un mic ghid de aplicare pentru potențialii candidați.

Tendințe și fenomene sau de ce companiile trebuie să organizeze interviuri online?

Studiul efectuat de către Pew Research Center arată că 72% din mileniali folosesc telefonul și internetul pentru a găsi joburi și pentru a stabili interviuri online. Reamintim că milenialii reprezintă cel mai mare segment al forței de muncă. Anume din acest motiv angajatorii ar trebui să-și orienteze procesul de recrutare în sensul “țintirii” milenialilor. În acest context, folosirea instrumentelor digitale mărește eficiența recrutării.

Conform unui alt studiu, realizat de către Jobvite, 72% din recrutori consideră că automatizarea digitală și desfășurarea interviurilor online au un impact pozitiv major asupra procesului de recrutare. O mare majoritate a recrutorilor recunosc că abordarea față de recrutare ar trebui să se schimbe și să se adapteze la noua realitate și ritmul progresului tehnic.

Angajații nu sunt predispuși să investească mult timp în procesul de intervievare și așteptare a răspunsului de la potențialului angajat. Conform raportului studiului CarrierBuilder, 66% dintre cei care caută un loc de muncă renunță la un post în cazul în care nu sunt invitați în scurt timp la interviu sau nu primesc un răspuns post-interviu timp de 2 saptămâni. Astfel, dacă vă confruntați cu problema că aplicanții renunță la job-ul Dumneavoastră, s-ar putea întâmpla că procesul de recrutare pe care îl aplicați este prea lent pentru angajații de astăzi. În acest sens, intervievarea online accelerează angajarea prin simplificarea și accelerarea angajării. Pe lângă aceasta, interviurile video ajută recrutorii să-și îmbunătățească eficiența, astfel încât să poată identifica mai rapid candidații cei mai potriviți.

Pandemia a transformat interviurile online, dintr-o opțiune suplimentară într-un must have care presupune destul de multe avantaje pentru angajatori. Reieșind din datele de mai sus, observăm că acest lucru este susținut atât de părerile și tendințele în rândul recrutorilor, cât și în rândul potențialilor angajați.

Avantajele intervievării online pentru angajatori

Pe măsură ce recrutorii încep să migreze în domeniul digital, recrutarea prin intervievare online a devenit rapid un instrument foarte des utilizat. Acest lucru se datorează faptului că organizarea interviurilor online presupune un șir de avantaje nu doar pentru candidați, ci și pentru angajatori. După cum veți vedea mai jos, intervievarea online are numeroase avantaje.

Interviul online poate fi stabilit și efectuat într-un timp foarte scurt. Astfel, puteți crea un proces de recrutare mult mai rapid. Acest lucru vă permite să analizați mai mulți candidați, dar totodată, să-i studiați și analizați mult mai rapid decât în cazul interviurilor tradiționale.

Presiune mai mică asupra candidaților. Deseori, unii angajați sunt eliminați din cauza faptului că aveau emoții sau nu-și puteau stăpâni nervozitatea. Marele avantaj al interviurilor video în acest sens constă în faptul că ele permit candidaților să se simtă mai relaxați și să-și demonstreze în plină măsură toate abilitățile.

Posibilitatea de a analiza interviurile deja desfășurate. Datorită faptului că interviul este în format video, îl puteți înregistra, iar ulterior, îl puteți privi de câte ori doriți. Acest lucru v-ar permite să vă autoevaluați și să analizați ce a mers și ce nu a mers bine. Totodată, acesta este un instrument eficient de reevaluare sau evaluare suplimentară a candidaților. Reamintim că înregistrarea video poate fi făcută doar cu acordul candidatului.

Recomandări pentru organizarea eficientă a interviului online. Angajarea candidaților de calitate necesită un proces de interviu foarte bine pus la punct. Același lucru se referă și la interviurile online. În cazul în care compania Dumneavoastră a decis să desfășoare interviuri online, mai jos găsiți câteva recomandări utile în acest sens.

Testați partea tehnică înainte de a începe interviul. Unul dintre scopurile interviului online este folosirea cât mai eficientă a timpului. De aceea, pentru a evita posibilele riscuri tehnice care ar putea afecta calitatea și durata interviului, ar fi bine să faceți unul sau câteva teste tehnice preliminare. De asemenea, ar fi bine să anticipați ce probleme ar putea întâmpina candidatul în timpul interviului și să știți cum să le soluționați.

Eliminați sustragerile. Ar fi bine să eliminați orice sursă de sustragere care ar putea afecta interviul, inclusiv notificările de pe telefon, calculator și alte dispozitive.

Asigurați-vă că aveți o ținută profesională. Chiar dacă nu vă întâlniți cu candidatul face to face, este recomandat să alegeți o ținută business și să vă îmbrăcați conform eticii corporative. Primele impresii contează, iar aspectul corespunzător al angajatorului contribuie considerabil la crearea unei impresii pozitive din perspectiva candidatului.

Abordați interviul online ca un interviu obișnuit. Este important să inspirăm fiecărui candidat ideea că interviul video, pe care urmează să îl aibă, este la fel de important și de serios precum ar fi un interviu face to face. Astfel, este important ca recrutorul să întreprindă același set de acțiuni, pe care l-ar întreprinde în cazul unui interviu obișnuit. Este vorba despre contactul vizual, comunicarea non-verbală cu candidatul, scrierea notițelor, etc.

Odată cu externalizarea lucrului la domiciliul angajaților, se schimbă și metoda de recrutare a lor. În acest sens, interviurile online presupun atât o schimbare substanțială și dificilă a procesul de recrutare, cât și un instrument eficient în ceea ce privește recrutarea rapidă a angajaților. Un interviu online bine executat vă permite să oferiți candidatului o experiență inedită, și totodată, să vă optimizați procesul de recrutare. Plus la aceasta, prin organizarea eficientă a interviurilor online companiile pot să-și evidențieze trăsături esențiale precum profesionalismul, flexibilitatea, operativitate și orientarea spre automatizare și progres digital.