Cum măsurăm eficiența angajaților remote? - Servicii de recrutare

Cum măsurăm eficiența angajaților remote?

26.10.2020

Ce ne spun studiile la acest capitol?

Conform unui studiu mondial efectuat de către compania Gartner, 88% dintre companiile din întreaga lume și-au încurajat sau și-au obligat angajații să lucreze remote.

Totodată, conform studiului efectuat de către Upwork (una dintre cele mai mari platforme de freelance), aproximativ 73% din companii vor avea cel puțin o echipă formată din angajați remote. Acest lucru accentuează tendința companiilor de a oferi angajaților săi posibilitatea de a lucra remote. În același timp, angajații remote reprezintă și o sursă de îngrijorare pentru angajatorii acestora. Odată cu creșterea numărului de angajați remote, managerii devin îngrijorați de faptul că lucrul în afara oficiului poate scădea productivitatea angajaților.

Conform unui alt studiu recent efectuat de către Gallup, doar 30% din angajații remote se simt cu adevărat implicați în viața companiei. Acest lucru poate afecta în mod direct randamentul acestor angajați. Conform studiului efectuat de către Owl Labs angajații care lucrează la distanță cel puțin o dată pe lună au observat că sunt mai productivi și mai fericiți. Studiul efectuat de către Stanford University arată că performanța lucrătorilor remote este cu 13% mai mare decât performanța angajaților in-house. Deși sunt destul de optimiste, aceste date nu reduc importanța gestiunii eficiente a angajaților remote și necesitatea măsurării obiective a eficienței acestora.

S-ar părea că datorită tehnologiilor digitale companiile nu ar trebui să întâmpine dificultăți în ceea ce privește externalizarea lucrului la domiciul angajaților. Totuși, noua modalitate de lucru creează o serie de provocări pentru angajatori. Companiile întâmpină dificultăți în ceea ce privește eficiența comunicării în echipă, managementul eficient al sarcinilor, monitorizarea productivității angajaților și motivarea lor. Un rol special în acest context îl capătă crearea canalelor eficiente de comunicare și utilizarea instrumentelor necesare.

În acest articol descriem câteva metode eficiente de măsurare a randamentului pe care îl au angajații la distanță. Dacă ai în echipa ta cel puțin un angajat remote, acest articol cu siguranță îți va fi util!

Măsurarea eficienței angajaților remote prin utilizarea instrumentele digitale

Aici discutăm despre softurile specializate în monitorizarea angajaților remote. Orice măsurare presupune indicatori și valori. În acest sens, utilizarea instrumentelor digitale oferă angajatorului posibilitatea de a măsura într-un mod obiectiv rezultatele angajatului său. Cel mai mare avantaj al softurilor time tracking constă în faptul că ele îți oferă posibilitatea să urmărești modul în care se consumă timpul angajatului tău. Poți vedea cât timp s-a consumat pentru realizarea fiecărui task. Reieșind din aceste date, poți calcula practic orice indicator ce ține de nivelul de implicare. Aici poți vedea lista celor mai populare instrumente digitale pe care le poți utiliza pentru a-ți monitoriza angajații remote și pentru a măsura eficiența lor.

Totodată, utilizarea acestor instrumente presupune și câteva dezavantaje. În primul rând, angajații tăi se pot demotiva în momentul în care o să-i rogi să-și instaleze time trackerul pe calculator. Pentru cineva această întorsătură ar putea însemna că nu ai suficientă încredere în ei, în calitatea și productivitatea muncii lor. În al doilea rând, aceste instrumente nu sunt gratuite și va trebui să achiți pentru profilul fiecărui angajat. În cazul în care, totuși, dorești ca relația ta cu angajații tăi remote să se bazeze doar pe transparență, mai jos descriem câteva metode potrivite pentru tine.

Măsurarea eficienței angajaților remote fără utilizarea instrumentelor digitale de time tracking

Măsurat = sesizat.

Măsoară fiecare sarcină pe care o are fiecare dintre angajații remote care lucrează pentru compania ta. Pune-ți întrebarea: Câte ore de lucru vor fi consumate din timpul angajatului X pentru taskul Y? Ar fi bine să faci acest lucru pentru fiecare dintre angajații tăi remote în raport cu fiecare task. O abordare simplă și eficientă în acest sens: creează un formular Google sau un document Google Sheet pentru a avea o evidență a orelor planificate și a orelor lucrate de facto. Astfel, vei cunoaște cum se distribuie timpul angajaților remote și, cel mai important, cât de eficient lucrează aceștia. În cazul în care unul dintre angajații tăi remote, realizând un task de fiecare dată pierde mai mult timp decât timpul alocat, probabil acesta lucrează ineficient.

Stabilește deadline-uri și urmărește cu strictețe respectarea acestora

Respectarea deadline-ului este caracteristica-cheie a unei echipe și a unui angajat eficient. Stabilește deadline-uri și urmărește cu strictețe respectarea acestora. Ai putea corela gradul de respectare a deadline-ului cu gradul de eficiență a angajatului / echipei. Este destul de simplu: angajații care permanent respectă deadline-urile, în majoritatea cazurilor lucrează mai eficient decât angajații care încalcă deadline-urile. În acest sens, ai putea să-ți creezi un sistem simplu de măsurare a eficienței. Până la urmă contează rezultatul, sau lipsa acestuia.

KPI – indicatori de performanță.

Un instrument mai complex, dar totodată foarte util datorită faptului că furnizează cifre exacte referitor la performanța angajaților tăi remote. Dacă ai decis să evaluezi eficiența anagajaților remote pe baza de KPI, atunci este foarte important ca indicatorii de performanță să fie clar definiți și explicați. Liderii de echipă trebuie să-și instruiască membrii echipei cu privire la interpretarea KPI-urilor respective.

KPI-urile pe care le stabilești ar trebui să corespundă cu obiectivele generale ale companiei tale. Este lipsit de sens să măsori eficiența angajaților remote pe baza indicatorilor care nu influențează nicidecum prosperitatea afacerii tale. Atunci când creezi orice KPI, asigură-te că acesta cuprinde următoarele 7 caracteristici importante pentru un KPI eficient. Cum ar fi simplitate, corelare cu obiectivele companiei, relevanță, măsurabilitate, realizabilitate, actualitate și vizibilitate. Aceste caracteristici se regăsesc și în obiectivele metodei SMART – o metodă de setare a KPI-urilor simplă, dar și eficientă.

Metoda SMART: Măsurarea eficienței angajaților remote

Conform metodei SMART, indicatorii de performanță sunt considerați “deștepți” în cazul în care întrunesc următoarele caracteristici:

Specific (specific):
un KPI ar trebui să se refere la o anumită sarcină, la un anumit tip de sarcini sau la un anumit tip de activitate;

Measurable (măsurabil):
KPI trebuie să fie măsurabil valoric, doar în așa caz vei putea măsura eficiența angajaților tăi;

Achievable (realizabil):
setează obiective care sunt realizabile în circumstanțele în care se află angajatul;

Relevant (relevant):
asigură-te că indicatorii de performanță pe care îi setezi corespund cu obiectivele companiei tale;

Timely (la timp):
orice KPI include factorul timpului.

Descriem metoda pe baza unui exemplu.

Să presupunem că ai o echipă  formată din angajați remote care lucrează la următorul task:
Lansarea vânzărilor online prin creșterea numărului de lead-uri generate de landing page cu 40% timp de 1 lună prin dublarea activităților de promovare digitală.
Dacă ai transpune acest obiectiv prin metoda SMART, ai obține următoarea structură:


S – creșterea numărului de lead-uri;

M – cu 40% mai multe lead-uri;

A – dublarea activităților de marketing;

R – lansarea vânzărilor online;

T – 1 lună.

În circumstanțele actuale lucrul remote devine treptat o parte din “noua normalitate”.

Este important să măsori eficiența angajaților remote într-un mod util pentru tine și companie, cât și pentru angajații la distanță. În primul rând, ar fi bine să ții cont de faptul că lucrurile pot fi sesizate și percepute în mod diferit, de aceea îți recomandăm să măsori orice în unități corespunzătoare (ore, zile, %, etc). În al doilea rând, încearcă să fii clar, dar nu rigid. Este important ca angajații să înțeleagă că măsurarea eficienței este un instrument util atât pentru companie, cât și pentru ei. În cazul în care decizi să utilizezi KPI, asigură-te că KPI-urile pe care le impui angajaților remote corespund caracteristicilor menționate mai sus.

Eficiența este o componentă vitală a dezvoltării.

Astfel, odată ce măsori eficiența angajaților tăi și o transpui în valori exacte, îți va fi mai ușor să prognozezi direcțiile și ritmul de dezvoltare a afacerii.