Cei mai solicitați profesioniști în 2021 - DAD Human Capital

Cei mai solicitați profesioniști în 2021

05.07.2021
  1. Talente în industria IT
  2. Managerii de vânzări
  3. Specialiști în marketing
  4. Contabili și Experți în Finanțe

Circumstanțele pandemice au influențat și, de fapt, continuă să influențeze cererea și specificul solicitărilor angajatorilor pe piața muncii. Întrucât, în ultima perioadă angajatorii și-au modificat unele procese, instrumente și abordări, aceștia, în prezent, se orientează într-o măsură mai mare spre anumite categorii de specialiști. În acest articol descriem principalele tipuri de specialiști care sunt, în prezent, solicitați într-o măsură mai mare, iar la sfârșit enumerăm și un șir de recomandări despre unde găsești aceste talente și cum poți să le atragi.

Talente în industria IT

Pandemia a schimbat într-un mod crucial tempoul de digitalizare a proceselor, determinând companiile să investească mai mult în produse informaționale și, evident, în atragerea talentelor din această nișă. Acest lucru, fiind combinat cu atractivitatea pieței locale din punct de vedere a outsourcingului IT, determină un interes constant din partea angajatorilor în ceea ce privește atragerea talentelor din această nișă.

Dacă ar fi să segmentăm specialiștii din acest domeniu în funcție de cererea angajatorilor, pe piața muncii, în 2021, cele mai solicitate direcții din domeniul IT sunt: programatorii și dezvoltatorii Full Stack, QA inginerii, profesioniștii în securitate cibernetică, administratorii de sistem.

O mare parte din talentele din segmentul IT reprezintă personalități cu gândire analitică pronunțată. Acest lucru determină și o bună înțelegere de către aceștia atât a pieții de muncă pe care se cotează, cât și a beneficiilor pe care le poate oferi o anumită companie interesată în atragerea talentelor IT de TOP. Plus la aceasta, rata de șomaj în industrie este una foarte mică (5%<). Astfel, este foarte important să cauți și să recrutezi talentele IT prin intermediul platformelor corespunzătoare și utilizând instrumentele potrivite.

Managerii de vânzări

În condițiile situației pandemice, poziția de manager de vânzări a devenit nu doar deosebit de populară, dar și cu adevărat vitală pentru unele afaceri. Vânzările determină în mod direct succesul și prosperitatea unei afaceri, de aceea, în condițiile în care a devenit mult mai dificil de menținut un nivel de vânzări înalt, sales managerii capătă o valoarea cu adevărat deosebită.

Înainte de a recruta manageri de vânzări de TOP este important să te asiguri că compania ta ar putea crea toate condițiile pentru un proces de dezvoltare continuă a talentului care va ocupa această poziție. Managerii de vânzări se diferențiază prin tendința de a crește și a progresa permanent, acest lucru referindu-se atât la aspectele financiare, cât și la cele profesionale. Odată ce te-ai asigurat că entitatea ta reprezintă anume acea companie în care un sales manager de TOP se va simți împlinit, poți lansa procesul de recrutare a managerului de vânzări utilizând recomandările de la sfârșitul acestui articol.

Specialiști în marketing

Marketerii ajută și, într-o oarecare măsură, influențează consumatorul să aleagă un anumit produs sau serviciu. În acest context, specialistul de marketing este “ambasadorul” companiei tale, ambasadorul care comunică cu potențialii clienți și descrie produsul sau serviciul companiei tale în așa mod, încât aceștia să dorească să-l cumpere.

Marketerii devin din ce în ce mai inteligenți și capabili să se adapteze la comportamentul pieții și cel al consumatorilor. Anume din acest motiv, specialiștii din această nișă sunt atât de apreciați și solicitați în prezentul dominat de incertitudine, aceasta afectând atât mediul de afaceri, cât și deprinderile consumatorilor.

Citește și: De ce să contractezi un Expert HR și cum să îl alegi

Contabili și Experți în Finanțe

O gestiune corectă a finanțelor, cu siguranță, reprezintă un remediu eficient în depășirea crizei actuale. Anume contabilii și experții în finanțe oferă managerilor de afaceri suportul necesar pentru ca afacerea propriu-zisă să-și desfășoare activitatea fără perturbări și provocări neplăcute.

Talentele de TOP în domeniul finanțelor și a contabilității pot ajuta afacerea ta în ceea ce presupune:

  • urmărirea tendințelor în industrie;
  • colectarea, prelucrarea, analiza și gestionarea informațiilor la nivel de întreprindere;
  • evaluarea nivelului general al riscului;
  • analiza situațiilor financiare și a indicatorilor de performanță a afacerii;
  • generarea de previziuni, recomandări.

Experți HR

În condițiile luptei atât de aprige pentru talente, devine de-a dreptul vital să creezi și să implementezi procese de recrutare și reținere cu adevărat eficientă. Aici se conturează și se valorifică într-un mod special rolul experților și talentelor în domeniul HR. Întrucât capitalul uman reprezintă cel mai prețios activ, companiile tind să-și creeze departamente de HR cât mai competitive. Totodată, crește considerabil și numărul companiilor care decid să treacă departamentul de HR în regim de outsourcing.

Reieșind din valoarea talentelor descrise mai sus, este relevantă întrebarea: “Și totuși, unde și cum pot recruta cele mai solicitate talente de TOP în 2021”? Iată care sunt principalele canale și instrumente prin care poți atrage atenția acestor talente din industria tehnologiilor informaționale:

  • LinkedIn – anume această rețea de socializare corporativă reprezintă momentan platforma cea mai populară de stabilire a conexiunii cu potențialele talente din diverse domenii, inclusiv cele menționate mai sus;
  • platformele locale de recrutare – prin intermediul acestor platforme te poți afirma ca angajator, îți poți dezvolta imaginea și brandul de angajator, devenind astfel mai atractiv pentru potențialele talente;
  • recrutare prin intermediul Social Media (campanii de promovare, brand puternic de angajator, activitate pe grupuri specifice);
  • implementare programe de Internship – îți permit să atragi, să menții și să contribui la dezvoltarea talentelor tinere, capabile să contribuie la rândul său la rezultatul companiei tale.
  • implementare packages de beneficii – acesta este un aspect foarte important pe care îl analizează candidații deja formați, cu o vastă experiență și cu un nivel înalt de expertiză;
  • colectează recomandări – pentru această poziție se consideră analiza și aprecierea recomandărilor. Aceste recomandări pot veni atât de la alți angajați actuali, cât și de la anumiți parteneri de afaceri pe care îi ai. Managerii de vânzări, în majoritatea cazurilor abordează clienții în prima linie (chiar și atunci când vânzările se fac în regim online). Anume din acest motiv, proprietarii de afaceri preferă să angajeze manageri de vânzări reieșind din anumite recomandări.

Totodată, în unul din articolele noastre recente am descris câteva tehnici și metode prin intermediul cărora poți recruta talente în 2021 (poți vedea articolul aici). Totodată, Experții DAD Human Capital îți oferă suportul necesar în asigurarea întregului proces de recrutare, inclusiv și în cazul pozițiilor deosebit de solicitate în prezent. Contactați-ne cu încredere chiar acum pagina de contacte și obțineți o consultație gratuită!