- Recrutare
Ce beneficii extrasalariale ieftine le poți oferi angajaților
- 2024-05-21
În prezent este destul de greu să găsești un angajat bun. De aceea tot mai mulți angajatori includ în ofertele...
Mai multDe multe ori, recrutarea noilor angajați poate fi destul de costisitoare. Promovarea anunțurilor de angajare, abonamentele la tot felul de platforme de recrutare, organizarea interviurilor – toate costă bani. Mai pune și testele de verificare a competențelor, contactarea candidaților, reprogramarea unor întâlniri etc., și vei ieși cu o sumă bunicică. Iată de ce ne-am gândit să-ți venim în ajutor și să-ți propunem 7 soluții pentru a economisi în procesul de recrutare.
La o căutare pe google, cel mai probabil, vei găsi o mulțime de sfaturi despre cum ai putea economisi pe recrutare. Totuși, e important să alegi ceea ce ți se potrivește. Dar și ceea ce cu adevărat funcționează. Nu de alta, dar teoria e una, iar practica e cu totul altceva.
Când conduci o companie cunoscută, care are o reputație bună, asta va atrage oamenii. Iar în momentul când vei avea nevoie de un nou angajat, nu va trebui să depui mult efort, ci doar să dai de știre că ai un loc vacant. Iar potențialii candidați vor da năvală. Pentru că cine nu dorește să lucreze într-o companie ca a ta?
Nu ne crezi? Imaginează-ți că ai o vacanță și trebuie să alegi între două destinații – Angola și Insulele Maldive. Ce ai alege? O fi fiind și în Angola locuri frumoase, doar că Insulele Maldive au o reputație mai bună.
Concluzie: Una dintre cele mai eficiente soluții pentru a economisi în procesul de recrutare este să investești în imaginea companiei.
Să recrutezi un nou angajat e destul de costisitor. Dar dacă oamenii tăi au tendința să demisioneze la scurt timp de la angajare, vei fi nevoit să te ții de recrutare în continuu. Asta înseamnă bani cheltuiți în van. De aceea, dacă ai o rată înaltă a fluctuației de personal, înainte de a te apuca de recrutare, redu fluctuația.
De cele mai multe ori, fluctuația de personal e provocată de o problemă internă. Poate fi vorba de un manager autoritar, de o administrare defectuoasă a resurselor umane, o problemă în salarizarea personalului (li se promite mult și li se oferă puțin). O altă problemă ar fi o reputație proastă a companiei, un colectiv neprofesionist sau lipsa oportunităților de dezvoltare. Încearcă să identifici și să soluționezi aceste probleme înainte de a începe procesul de recrutare. Așa nu vei bate pasul pe loc și vei economisi considerabil.
Să te ocupi numai de recrutare, prefăcându-te că în companie nu există nicio problemă, e ca și cum ai pierde un dinte din cauza unei carii profunde. Iar în loc să-ți tratezi restul dinților cariați, îți faci un implant. Problema va rămâne nerezolvată, pentru că, între timp, pierzi alți dinți.
Concluzie: Investește, în primul rând, în retenția angajaților pe care îi ai, și abia apoi în atragerea unor oameni noi.
Și aici ai două opțiuni. Prima – poți identifica în rândul angajaților cine ar fi demn de o promovare și să-i oferi această oportunitate de a avansa în funcție. Drept urmare vei suplini posturile mai importante cu oameni de încredere, care la sigur nu vor pleca în câteva zile, care au autoritate și își cunosc munca. Iar pentru funcțiile mai simple să cauți oameni noi. Pentru funcțiile mai simple nu e nevoie de atâta pregătire și, drept urmare, e mai ușor de găsit persoanele potrivite.
A doua opțiune e să soliciți recomandări. Fiecare dintre angajații tăi are rețeaua lui de cunoștințe. Iar printre acele cunoștințe pot fi și persoane care s-ar potrivi companiei tale. Gândește-te, un inginer și-a învățat profesia la universitate. Deci are, cel puțin, 10 colegi ingineri care s-ar putea să caute un loc de muncă exact atunci.
Uite, chiar tu cunoști oameni din diferite domenii. La sigur știi un jurnalist, un mecanic auto, un doctor etc.
Concluzie: Una dintre cele mai eficiente soluții pentru a economisi în procesul de recrutare este să-ți promovezi angajații actuali și să le ceri recomandări de candidați.
Știm că sună ciudat. Angajarea unei persoane necesită niște investiții. Trebuie să achiți un salariu, plus impozitele, să amenajezi un loc de muncă, să-i asiguri toate resursele necesare. Deci unde e economia?
Într-adevăr, orice angajare, necesită niște investiții. Numai că recrutarea cu ajutorul unui recruiter costă mai puțin decât recrutarea fără recruiter.
Mda, sună cam încâlcit, dar stai că-ți explicăm. Hai să facem un exercițiu de imaginație.
Să presupunem că ai nevoie de un curier. Și nu ai un recruiter. Așa că te ocupi de recrutare chiar tu. Asta înseamnă să-ți lași baltă toate treburile. Să nu te întâlnești cu partenerii și furnizorii. Să nu semnezi contracte. Să nu negociezi cu potențialii clienți și să nu-ți monitorizezi personalul. În schimb, să te dedici recrutării.
Calculează cât costă o oră din ziua ta de muncă? Acum înmulțește la zeci de ore pe care le vei irosi ocupându-te de recrutare. Gândește-te ce va fi dacă va trebui să recrutezi nu unul, ci zece angajați?
Aici am vorbit foarte detaliat despre cât te costă recrutarea dacă te ocupi de asta de sine stătător. Aruncă o privire!
Mai ieftin decât să angajezi un recruiter este să apelezi la serviciile unei agenții de recrutare. Nu, nu glumim. Chiar e mai ieftin. Uite câteva argumente:
Cel puțin, aceste avantaje le ai dacă apelezi la DAD Human Capital. Bine, la DAD ai mult mai multe avantaje.
Vizionează: Recrutarea outsourcing: beneficiile pe care le aleg afacerile locale | DAD Expert
Concluzie: Una dintre cele mai eficiente soluții pentru a economisi în procesul de recrutare este să apelezi la o agenție de recrutare.
Dacă vrei să afli mai multe informații, contactează-ne! Îți răspundem la toate întrebările și te ajutăm să-ți găsești angajatul potrivit.
O altă soluție ar fi să investești în software pentru recrutare. Multe procese legate de recrutare implică eforturi nemotivate. De exemplu, imprimarea CV-urilor și capsarea lor, analiza CV-urilor și a scrisorilor de intenție, sortarea lor etc. Din fericire, există softuri menite să automatizeze anumite procese.
Notă! Merită să investești în asta numai dacă ai nevoie să recrutezi oameni frecvent. Dacă însă cauți un angajat o dată în an sau mai rar, chiar nu merită.
Indiferent că ai sau nu nevoie de un angajat nou chiar acum, e bine să-ți creezi o bază de date cu numele și contactele potențialilor angajați.
De unde să faci rost de aceste informații? Poți solicita recomandări de la angajații actuali, de la parteneri sau chiar de la clienți. Uneori, te poți inspira de la concurenți. Dacă au un manager super bun, de ce să nu pândești momentul potrivit și să-l aduci la tine? O altă cale pentru a face rost de contacte, e să le cumperi de la anumite firme sau platforme de recrutare.
Notă: Această bază de date nu-ți asigură succesul. Oamenii nu stau să te aștepte să le oferi un job. Ei caută să se angajeze cât mai repede. Și reușesc. Mai ales cei mai buni. Iar tu ai nevoie de cei mai buni. Deci la ce te ajută o astfel de bază de date? Te ajută. Oricând poți negocia cu un specialist. Poți veni cu o ofertă de muncă mai atractivă. Iar dacă investești și în imaginea ta, la sigur nu-ți va fi greu să atragi oamenii de partea ta.
Concluzie: Una dintre cele mai eficiente soluții pentru a economisi în procesul de recrutare este să-ți creezi o bază de date cu CV-urile potențialilor angajați potriviți.
Vrei ca angajații să vină la tine singuri? Încheie parteneriate cu instituțiile de învățământ. Oferă stagii de practică. În cadrul acestora, vei identifica tinerele talente și vei avea posibilitatea să le angajezi. Chiar dacă nu au experiență, proaspeții absolvenți, pot fi niște angajați de aur. Sunt entuziasmați să muncească și să acumuleze experiență. Vin cu idei noi, sunt curajoși și activi. Așa că profită!
Acestea sunt cele mai eficiente soluții pentru a economisi în procesul de recrutare. Dacă ai nevoie de mai multe informații, vizitează-ne site-ul. Ți-am pregătit acolo mai multe articole interesante și utile.