Restricțiile din industria alimentației publice - DAD Accountant

Restricțiile din industria alimentației publice

06.07.2020

Pandemia Covid-19 a creat o criză economică puternică, ce a provocat nenumărate dificultăți afacerilor din domeniul alimentar.

Blocarea activității sectorului alimentației publice și activarea doar prin livrări a condus întreprinderile la înregistrarea pierderilor majore, de aceea patronii localurilor au cerut statului să ofere aprobarea pentru a-și relua activitatea, iar propunerea guvernului de a redeschide sectorul HoReCa a fost o așteptare mult mai plăcută decât ne prezintă realitatea, motiv pentru care sunt condițiile impuse localurilor. Pentru a-și putea continua activitatea restaurantele, cafenelele și terasele trebuie să îndeplinească careva cerințe ale Comisiei Naționale pentru Sănătate Publică.

  • organizarea şi efectuarea, până la reluarea activității, a dezinfecției întregului utilaj/inventar de lucru, suprafețelor din spațiile de depozitare, producere, comercializare şi deservire;
  • asigurarea personalului  cu echipamente de protecție personală;
  • instalarea în locurile vizibile, a dozatoarelor cu soluții de dezinfectare a mâinilor pe bază de alcool;
  • efectuarea termometriei fiecărui vizitator la intrarea în local, și respectarea obligației de a interzice accesul persoanelor cu stare febrilă în local și desigur să informeze despre necesitatea consultării medicului;
  • respectarea distanței de 1,5-2 metri între vizitatorii din local;
  • igienizarea meselor după fiecare client și a locului de muncă a angajaților;
  • monitorizarea stării de sănătate a angajaților, inclusiv termometria, la începutul zilei de muncă cu asigurarea evidenței, în caz de depistare a unor simptome ale infecției respiratorii acute, angajatul nu se admite la serviciu, se autoizolează și informează medicul de familie;
  • asigurarea folosirii unor grupuri sanitare separate pentru personal și vizitatori;
  • aplicarea ecranelor de protecție din plexiglas/sticlă la case și locurile de preluare a comenzilor;
  • asigurarea condițiilor pentru respectarea igienei mâinilor, după fiecare client, la prepararea bucatelor – înainte și după orice contact cu produsele alimentare;
  • informarea vizitatorilor / consumatorilor referitor la măsurile de prevenire a infecției COVID-19 prin afișarea materialelor informative aprobate de autorități;

    *extras din hotărârea CNESP nr. 12 din 25.05.2020.

Odată cu impunerea restricțiilor în contextul Covid-19, o bună parte din afacerile din domeniul HoReCa și-au reorientat activitatea din offline către online. Vânzare și livrare de produse alimentare prin intermediul platformelor online ca straus.md, ifood.md, foodhouse.md, allinone.md.

  • Utilizează autenticitatea localului prin intermediul tacâmurilor și prosoapelor de hârtie personalizate;
  • Oferă clienților mesaje personalizate de mulțumire pentru susținere pe timp de criză;
  • Creează oferte de fidelizare a noilor clienți sau reduceri pentru cei care deja vă cunosc și comandă;
  • Pune accent pe un packaging care să atragă atenția și preferabil eco-friendly. Decor din flori sezoniere sau fructe, chiar și o cireașă lipită cu adeziv din hârtie pe cutia cu mâncare poate face diferența.

Sugestiile de mai sus au rolul de a susține proprietarii de afaceri în procesul de adaptare la noile cerințe legale, însă regândirea strategiilor de vânzări, renegociarea cu furnizorii și adaptarea afacerii la noile cerințe ale consumatorului este indispensabilă.