Pandemia Covid-19 a creat o criză economică puternică, ce a provocat nenumărate dificultăți afacerilor din domeniul alimentar.
Blocarea activității sectorului alimentației publice și activarea doar prin livrări a condus întreprinderile la înregistrarea pierderilor majore, de aceea patronii localurilor au cerut statului să ofere aprobarea pentru a-și relua activitatea, iar propunerea guvernului de a redeschide sectorul HoReCa a fost o așteptare mult mai plăcută decât ne prezintă realitatea, motiv pentru care sunt condițiile impuse localurilor. Pentru a-și putea continua activitatea restaurantele, cafenelele și terasele trebuie să îndeplinească careva cerințe ale Comisiei Naționale pentru Sănătate Publică.
organizarea şi efectuarea, până la reluarea activității, a dezinfecției întregului utilaj/inventar de lucru, suprafețelor din spațiile de depozitare, producere, comercializare şi deservire;
asigurarea personalului cu echipamente de protecție personală;
instalarea în locurile vizibile, a dozatoarelor cu soluții de dezinfectare a mâinilor pe bază de alcool;
efectuarea termometriei fiecărui vizitator la intrarea în local, și respectarea obligației de a interzice accesul persoanelor cu stare febrilă în local și desigur să informeze despre necesitatea consultării medicului;
respectarea distanței de 1,5-2 metri între vizitatorii din local;
igienizarea meselor după fiecare client și a locului de muncă a angajaților;
monitorizarea stării de sănătate a angajaților, inclusiv termometria, la începutul zilei de muncă cu asigurarea evidenței, în caz de depistare a unor simptome ale infecției respiratorii acute, angajatul nu se admite la serviciu, se autoizolează și informează medicul de familie;
asigurarea folosirii unor grupuri sanitare separate pentru personal și vizitatori;
aplicarea ecranelor de protecție din plexiglas/sticlă la case și locurile de preluare a comenzilor;
asigurarea condițiilor pentru respectarea igienei mâinilor, după fiecare client, la prepararea bucatelor – înainte și după orice contact cu produsele alimentare;
informarea vizitatorilor / consumatorilor referitor la măsurile de prevenire a infecției COVID-19 prin afișarea materialelor informative aprobate de autorități;
Odată cu impunerea restricțiilor în contextul Covid-19, o bună parte din afacerile din domeniul HoReCa și-au reorientat activitatea din offline către online. Vânzare și livrare de produse alimentare prin intermediul platformelor online ca straus.md, ifood.md, foodhouse.md, allinone.md.
Utilizează autenticitatea localului prin intermediul tacâmurilor și prosoapelor de hârtie personalizate;
Oferă clienților mesaje personalizate de mulțumire pentru susținere pe timp de criză;
Creează oferte de fidelizare a noilor clienți sau reduceri pentru cei care deja vă cunosc și comandă;
Pune accent pe un packaging care să atragă atenția și preferabil eco-friendly. Decor din flori sezoniere sau fructe, chiar și o cireașă lipită cu adeziv din hârtie pe cutia cu mâncare poate face diferența.
Sugestiile de mai sus au rolul de a susține proprietarii de afaceri în procesul de adaptare la noile cerințe legale, însă regândirea strategiilor de vânzări, renegociarea cu furnizorii și adaptarea afacerii la noile cerințe ale consumatorului este indispensabilă.