Provocările unei afaceri în creștere - DAD Accountant

Provocările unei afaceri în creștere

03.02.2021

Creșterea continuă reprezintă obiectivul strategic de bază a companiilor, dar totodată, presupune și unele provocări pentru acestea. Companiile nou fondate, de obicei, depun eforturi considerabile în procesul de vânzări și atragere de clienți. Cu timpul, numărul clienților crește direct proporțional cu volumul vânzărilor, iar în consecință, crește și volumul de lucru. La această etapă compania începe să se confrunte cu anumite provocări determinate de creșterea volumului de lucru și a necesităților operaționale. În acest articol descriem principalele provocări cu care te poți confrunta în procesul de scalare a afacerii. Totodată, găsești și unele recomandări relevante pentru fiecare provocare descrisă.

Provocarea #1:

Necesitatea de a investi în echipamente de producere, materie primă, utilaje

Potrivit unui studiu al Băncii Americane, 82% dintre întreprinderile care au falimentat s-au confruntat cu problemele legate de lipsa de fonduri pentru investiții în afaceri. Aceasta, de fapt, este una din marile provocări cu care se confruntă companiile în creștere.

Odată cu creșterea numărului de clienți și a volumului de lucru, cresc și necesitățile procesului operațional. Aceste necesități sunt diferite în funcție de domeniul de activitate a companiei, dar de cele mai multe ori ele țin de echipamente, materie primă și infrastructură. Valoarea investițiilor, cel mai curând, va crește direct proporțional cu ritmul de scalare a companiei tale. Astfel, este recomandat să anticipezi valoarea acestor investiții, astfel încât să dispui de soluții financiare atunci când va veni timpul să investești în creșterea afacerii.

Provocarea #2:

Necesitatea de a crește numărul angajaților sau de a automatiza anumite procese

Conform unui studiu realizat de Wrike aproximativ 6 din 10 angajați consideră că volumul lor de muncă a crescut în ultima perioadă. O altă cincime a raportat că cererile de muncă au crescut „semnificativ”. Aceste date denotă, de fapt, un fenomen răspândit și firesc: companiile cresc, crește numărul de clienți, iar în consecință crește și volumul de lucru.

În aceste condiții, managerii de afaceri pot gestiona volumul de lucru în 2 moduri:

  • să mărească numărul de angajați;
  • să automatizeze anumite procese, mărind productivitatea angajaților actuali, fără a face noi angajări.

De obicei, procesul de recrutare și angajare este mai costisitor decât automatizarea anumitor procese, creșterea nivelului de eficiență a angajaților actuali și motivarea suplimentară a acestora. În acest sens, gestiunea volumului de muncă progresiv prin automatizare și creștere eficiență se consideră mai rentabilă. Mai jos găsești câteva recomandări despre cum poți gestiona un volum mare de lucru fără a mări echipa, dar totodată, fără a provoca burnout-ul angajaților actuali.

Identifică sarcinile care pot fi automatizate.
Automatizarea reduce volumul de timp pe care angajații tăi îl petrec zilnic îndeplinind sarcini de rutină. În cazul în care vei reuși să automatizezi acest tip de sarcini, angajații tăi vor dispune de mai mult timp pentru îndeplinirea sarcinilor mai importante.

Identifică sarcinile care pot fi externalizate.
Externalizarea anumitor activități către alte companii la fel este mai puțin costisitoare decât mărirea echipei. Externalizând anumite activități mai eliberezi o parte de angajați de anumite sarcini, reducând, astfel, volumul de lucru a acestora.

Stabilește priorități și termeni realizabili.
Dacă simți că echipa ta este depășită de volumul de lucru actual, este timpul potrivit să analizezi ce poate fi amânat sau exclus din lista de sarcini. Analizează lista de obiective și prioritizează activitățile. Nu toate sarcinile merită aceeași importanță. De multe ori se poate întâmpla că echipa ta petrece prea mult timp pentru îndeplinirea sarcinilor mai puțin importante. Este vorba despre sarcinile care nu corelează atât de mult cu obiectivele globale a afacerii tale. În acest context, stabilirea priorităților și a termenelor realiste îți ajută echipa să se concentreze asupra la ceea, ce contează cu adevărat.

Citește și: Cum poți câștiga prin externalizarea salarizării?

Provocarea #3:

Necesitatea de a implementa proceduri și sistemuri de lucru

De la un anumit punct de creștere a afacerii este important să organizezi procesele, implementând proceduri și sisteme de lucru. Se consideră că unul dintre cele mai dificile aspecte în implementarea procedurilor sunt angajații familiarizați cu lucrul în condiții de “improvizare”. Poziția angajaților în acest sens este: „Am obținut rezultate fără aceste proceduri și sisteme, de ce ar trebui să schimb modul în care fac lucrurile?”. Astfel începe lupta internă care vine cu implementarea procedurilor de lucru. Compania încearcă să eficientizeze sarcinile și să crească eficiența, dar angajații tind să-și păstreze vechiul stil de lucru.

Cu toate acestea, pe măsură ce compania ta crește, trebuie să implementezi proceduri și sisteme de lucru. Este una din condițiile vitale care îți permite să-ți scalezi afacerea. În condiții de volum de muncă progresiv, este important să-ți organizezi angajații și să sistematizezi procesele operaționale din compania ta.

Implementând proceduri, pe lângă faptul că mărești eficiența, reduci și riscul de eroare. O procedură de lucru va stipula modul în care lucrează fiecare angajat la fiecare etapă a procesului operațional și în diferite circumstanțe. Astfel, prin implementarea procedurilor poți implementa și un sistem intern de verificare a calității. Această abordare îți permite să previi erorile, dar și să găsești sursa acestora în cazul în care totuși nu reușești să le previi.

Provocarea #4:

Elaborarea unui plan concret de menținere și scalare a afacerii

Pregătește un plan de menținere și scalare a afacerii. Un plan de menținere și creștere a afacerii reprezintă o planificare sistematică a ambițiilor pe care le are compania ta în viitor. Acest plan stabilește obiectivele companiei tale, precum și strategii și tactici concrete pentru atingerea acestora. Planificarea creșterii este similară cu planificarea afacerii per general, doar că se concentrează în principal pe generarea sau extinderea acțiunilor necesare pentru creșterea veniturilor. Astfel, este recomandat să elaborezi un plan de menținere și creștere a afacerii reieșind din:

  • starea actuală a afacerii tale: puncte forte, puncte slabe și oportunități;
  • cum dorești să arăte afacere ta, unde îți vezi afacerea peste ,,X’’ ani;
  • Crearea unui plan de creștere necesită timp, dar în schimb, te ajută să-ți planifici eforturile de creștere, asigurându-te, astfel, că afacerea ta se extinde într-un mod țintit și organizat. Un plan de menținere și creștere eficient ar trebui să acopere următoarele aspecte:
  • Obiectivele generale și obiectivele de marketing: de exemplu, câți clienți noi ai dori să câștigi și care ar fi dimensiunea bazei de clienți spre care tinzi;
  • Informații operaționale, informații despre furnizori, spații, echipamente, etc;
  • Informații financiare, prognoze de profit și pierdere, prognoze de flux de numerar, prognoze de vânzări.

Indiferent dacă compania ta se așteaptă sau nu la o creștere rapidă, este crucial să înțelegi cum succesul produselor sau serviciilor tale poate crea noi provocări pentru afacere.
Odată ce înțelegi care pot fi aceste provocări și cum le poți anticipa sau gestiona, vei putea asigura o creștere continuă a afacerii tale. Totodată, în acest mod, afacerea ta va fi pregătită să răspundă noilor provocări, fără a pierde din eficiență și dinamica de creștere.

DAD Accountant te poate ajuta să acoperi o parte din provocările afacerii tale. Contactează-ne chiar acum și obține o consultație gratuită!