- Altele
Ce tipuri de servicii contabile pot fi externalizate
- 2024-10-01
Mulți antreprenori la început de cale aleg să se ocupe de toate procesele ce țin de afacerea lor. Inclusiv de...
Mai multEști în cătarea unei companii de contabilitate, dar nu știi de ce criterii să ții cont pentru a face cea mai bună alegere? Astăzi venim cu un articol în care îți explicăm cum alegi o firmă de contabilitate. Totodată, abordăm următoarele subiecte:
1. Analiză și Planificare
Nu, nu e despre analiză și planificare financiară, ci despre analiza proceselor din Afacerea ta și planificarea colaborării. Aici se caută răspunsul la întrebarea: Cum are loc schimbul de informație și ce acte trebuie întocmite în fiecare proces? Fiecare proces reprezintă un set de acțiuni care influențează rezultatul financiar. Fiecare acțiune trebuie documentată și înregistrată. Într-un final, toate aceste înregistrări trebuie declarate către organele de stat. Acest serviciu te susține prin documentarea proceselor și, drept urmare, îți crește calitatea comunicării, a schimbului sau fluxului informațional din compania ta.
2. Evidența Contabilă
Pe scurt acest serviciu reprezintă procesarea documentară și raportarea financiar-fiscală. Evidența contabilă începe cu înregistrarea operațiunilor primare (facturi, extrase bancare etc.), după care urmează calcularea salarilor, prezentarea dărilor de seamă către organele de stat și se finalizează cu închiderea anului contabil:
3. Evidența actelor de resurse umane
Acest serviciu poate fi simplificat sau complex. Cel simplu e despre cadre – acel minim necesar pentru angajarea oamenilor în compania ta din punct de vedere documental-juridic. Serviciul Complex include tot ceea ce înseamnă fericirea angajatului tău. Acest serviciu este perfect pentru a identifica și a menține angajații potriviți Afacerii tale și are drept scop să crească atât calitatea capitalului uman, cât și nivelul de satisfacție a angajaților.
4. Raportare financiară
Formarea și expedierea rapoartelor financiare către: fondatori, administratori, instituții bancare, proiecte de finanțare, licitații interne și externe. Aici e important: să îți setezi bugetele, apoi să monitorizezi evoluția, după care analizezi efectivul, apoi să replanifici și să pornești cercul din nou. Serviciu perfect când ai drept scop să îți crești compania, când ai în subordine mai multe departamente sau persoane.
Informează-te despre Companie. Află pe scurt istoricul companiei: cine este fondatorul, de ce au pornit afacerea, ce obiective au, câți ani activează, care sunt genurile de activitate și cum evoluează de la an la an ca și echipă.
Schițează Procesele tale. Descrie pe scurt procesele din afacerea ta. Evidența contabilă este prezentă la fiecare etapă, în fiecare proces și poate să te ajute, dacă știi cum, cine și când să se implice.
Stabilește persoanele de Contact. Identifică și desemnează oamenii din echipa ta care vor avea tangență cu contabilitatea. Sau vei fi unicul reprezentant? În orice caz, îți recomand să ai organigrama companiei. Asta te va ajuta să înțelegi și să explici punctele comune de colaborare.
Formează o listă cu întrebări. Ce anume vrei să știi despre compania de contabilitate? Îți recomand să te interesezi despre serviciile companiei și complexitatea lor. Dacă crești, ei vor mai putea să te deservească? Interesează-te despre fondatori – e tare important să cunoști dece-ul, viziunea, motivația, scopurile și planurile lor. Sau vrei să îți încredințezi Afacerea unor oameni care nu înțeleg ce fac?
Formulează-ți așteptările. Descrie așteptările față de companie sau colaborare. Ai avut contabili angajați? Sau ai fost deservit de altă companie? Ce ți-a plăcut? Ce nu ți-a plăcut? Cu cât mai pregătit mergi la întrevedere, cu atât mai calitativă îți va fi decizia.
Important să ai răspuns la următoarele întrebări:
Când și cât de des vei prezenta actele spre procesare?
Când au loc achitările salariilor în compania ta?
Când vrei să primești informații despre debitorii și creditorii tăi?
Cum va avea loc facturarea?
Cum și în ce formă îți este comod să primești informația?
1. În funcție de Operațiuni
De obicei se analizează numărul de operațiuni cu care operează lunar Afacerea ta.
De exemplu: 30-50 operațiuni.
Ce operațiuni se iau în calcul?
– numărul de facturi primite;
– numărul de facturi emise;
– numărul de plăți efectuate;
– numărul de plăți primite;
– operațiuni aferente angajaților.
Această modalitate de formare a prețului, de regulă, este ales de către Antreprenorii care nu au nevoie, nici dorința de a intra în detaliile plății.
2. În funcție de Variabile
Preț mixt – se formează din mai multe variabile precum: genul tău de activitate, numărul angajați, rezident în ZEL, rezident al parcului IT, statutul tău de plătitor a taxelor: TVA, ACCIZE etc.
Aceasta modalitate este mult mai exactă și îți permite să cunoști în detalii pentru ce plătești, iar compania de contabilitate este sigură că va acoperi costurile și va putea acorda timpul necesar companiei tale.
3. În funcție de timp
Prețul serviciilor se formează în funcție de numărul de ore dedicat companiei tale. Aici se estimează numărul de ore necesar se înmulțește cu prețul unei ore de lucru și se formează plata lunară. Această abordare este foarte convenabilă pentru compania de contabilitate. Ea achită salarii fixe angajaților, iar în majoritatea cazurilor costurile fixe sunt cele mai semnificative ceea ce îi permite să calculeze ușor și costul unei ore per angajat.
1. Companii Specializate
Companiile care se specializează într-un anumit tip de serviciu. Unele fac doar evidența primară a contabilității, altele prestează servicii de prezentare a dărilor de seamă. Asta înseamnă că unele nu îndeplinesc serviciile de resurse umane, altele nu practică serviciile de raportare financiară, unele acoperă doar partea de salarizare, iar altele se specializează doar pe anumite de genuri de activitate.
2. Companii Full Services
Companiile care acoperă o bună parte din managementul companiei tale:
– colectează toate actele pentru procesare;
– întocmesc dosarele angajaților;
– fac calcule salariale;
– întocmesc și prezintă dările de seamă către organele de stat;
– efectuează raportări periodice către administrația companiei;
– ajută în elaborarea bugetelor anuale, urmărește îndeplinirea lor;
– HR și SSM.
Cum lucrează o companie full-service?
În primul rând, ea îți dedică un Manager – Contabil-Șef.
În unele cazuri, acest Manager va fi unica persoană cu care vei interacționa, dar, de regulă, tu înteracționeazi cu o echipă întreagă:
Contabilul-șef este curatorul tău. Îl poți trata drept partener care are un singur scop – să îți construiască și gestioneze un proces Contabil. El se va întâlni regulat cu tine, te va asculta, va prelua sarcinile și le va repartiza celorlalți specialiști spre execuție. Practic, este omul care te scutește de limbajul specializat și îți explică pe înțeles Contabilitatea ta.