Cum afacerile mici pot concura cu cele mari în 2021?

Cum afacerile mici pot concura cu cele mari în 2021?

01.06.2021

Overview

  1. Implementează un sistem de plăți rapid și comod
  2. Dezvoltă o afacere cât mai ecologică
  3. Ajustează-ți metodele de vânzare
  4. Rapiditatea livrării
  5. Optimizarea proceselor și a cheltuielilor aferente acestora

Afacerile mici reprezintă cea mai mare pondere din totalul afacerilor nu doar la nivelul Republicii Moldova, dar și la nivel mondial. Totodată, deseori, atunci când intră într-o nișă în care activează și afaceri mai mari, deseori, afacerile mici întâmpină dificultăți în ceea ce privește capacitatea de a fi competitivi cu jucătorii mai mari. În acest articol descriem câteva aspecte, lucrând la care compania ta mică va putea “bate” chiar și concurenții mai mari.

Implementează un sistem de plăți rapid și comod

În condițiile în care shoppingul online devine tot mai popular, este important să oferi clienților tăi o varietate de modalități de plată. De fapt, acest lucru este valabil și în cazul vânzărilor tradiționale, nu doar a celor online. Conform studiului Worldpay Global Payments Report, cele mai populare metode de plată online la nivel mondial sunt portofelele online (36%) și cardurile de credit (23%).

Implementarea diferitor metode de plată nu este atât de costisitoare, dar, totodată, îți permite să fii competitiv în raport cu concurenții tăi. Pentru afacerile mici este important orice aspect care ar putea influența pozitiv afacerea, respectiv, orice aspect de acest gen trebuie valorificat la maxim.

Dezvoltă o afacere cât mai ecologică

Cu cât mai ecologică este afacerea ta, cu atât mai prietenoasă este mediului, dar și consumatorilor, datorită imaginii mai bune. Iată care sunt principalele direcții în care poți crea o afacere eco:

  • utilizează produse care reduc dependența companiei tale de resursele naturale (de exemplu, rezervoare de apă de ploaie, sisteme solare de apă caldă)
  • utilizează produse fabricate din material reciclat (de exemplu, articole de birou din plastic reciclat, mobilier din cauciuc reciclat)
  • analizează toate activitățile comerciale a companiei tale pentru a vedea dacă poți face ceva diferit.

O afacere eco friendly, pe lângă beneficiile evidente pentru mediul înconjurător, mai prezintă și anumite avantaje competitive în raport cu companiile care nu se axează pe acest aspect. Companiile eco friendly au o imagine mai pozitivă – consumatorii poartă mai mult respect către companiile de acest tip.

Ajustează-ți metodele de vânzare

În condițiile unui mediu concurențial este important să atingi potențialul maxim a volumului de vânzări. În calitate de companie mică, poți face acest lucru doar prin implementarea metodelor de vânzare nestandarde, menite să crească numărul de vânzări și să-ți ofere vânzări repetate. În continuare descriem câteva metode de acest gen pe care le poți aplica chiar și în compania ta.

  • anticipează necesitățile clienților – abonându-te la Social Media, Newsletter-ul clienților tăi, sau analizând periodic site-ul lor vei putea anticipa anumite necesități pe care aceștia le pot avea referitor la produsele sau serviciile pe care le oferă compania ta. De exemplu, un client de-al tău planifică un eveniment, iar tu îi poți oferi servicii de catering. Astfel, îi poți expedia o ofertă personalizată. În așa mod, vei reuși să faci vânzări predictive, prevăzând necesitatea pe care clientul tău deocamdată nu o are, dar cu siguranță o va avea pe viitor. Această abordare îți permite să fii primul al cărei ofertă va fi vizualizată de către client.
  • implementează un sistem match-making și oferă clienților produse complementare. Cel mai curând ai observat că anumite aplicații îți oferă anumite recomandări reieșind din preferințele tale. Netflix, de exemplu, studiază contentul pe care l-ai privit până acum și îți sugerează ceva asemănător. Poți aplica aceeași strategie în lucrul cu clienții tăi. Poți analiza ce produse sau servicii au procurat aceștia în trecut, și să le propui produse asemănătoare sau produse complementare (care vor completa bunurile sau serviciile deja procurate). Această abordare poate fi aplicată într-un mod mai eficient de către companiile mici, deoarece numărul de clienți este, de obicei, unul mai modest decât cel al companiilor mari, respectiv, este mai ușor de prelucrat individual fiecare client.
  • implementează sistem de abonament. Abonamentele la produse și servicii devin tot mai populare în contextul în care consumatorii tind să economisească cât mai mult timp. Prin intermediul unui abonament acoperi 2 lucruri esențiale:
    1. satisfaci necesitatea consumatorilor periodic și la momentul potrivit, fără ca aceștia să-și facă griji și să piardă timp pe plasare de comandă;
    2. obții un cash flow permanent provenit din plățile pentru abonament.

Citește și: Contabilitatea în agricultură – necesitate de automatizare și digitalizare

Rapiditatea livrării

Conform studiului realizat de către Invespcro, livrarea produselor în aceeași zi îi face să aprecieze mai mult magazinul online din care au făcut comanda și per general shoppingul online. Reieșind din aceasta, afacerile se acomodează acestei preferințe a consumatorilor, de aceea, conform aceluiași studiu, 51% din comercianții online deja oferă livrare în aceeași zi, iar 65% susțin că planifică să implementeze livrare rapidă în viitorul apropiat.

Asigurarea unui proces de livrare rapid în cadrul unei companii mai mici reprezintă o procedură mai simplă decât în cadrul unei companii mai mari. Astfel, la acest capitol companiile mai mici pot concura cu ușurință cu companiile mai mari, asigurând o livrare mai rapidă.

Optimizarea proceselor și a cheltuielilor aferente acestora

Eficiența financiară este determinată de capacitatea managerului de a stabili priorități și a de a investi în aspectele care vor permite răscumpărarea investiției și multiplicarea ei pe viitor. Conform studiilor, principalul factor care determină eșecul companiilor mici este incapacitatea de finanțare. Anume din acest motiv, pentru a concura cu companiile mari este foarte important să analizezi fiecare investiție pe care decizi să o faci. Primul lucru în care ar trebui să investești este procesul operațional deoarece anume în urma lui se obține bunul sau serviciul care creează valoare pentru compania ta.

O bună parte din celelalte activități le poți externaliza către companiile profesioniste. De exemplu contabilitatea o poți delega unei companii de contabilitate, aspectele juridice pot fi externalizate la fel către un birou de avocați. Astfel vei reuși să obții o calitate profesionistă a serviciilor, cu o eventuală economie a cheltuielilor.

Totodată, externalizând anumite sarcini vei reuși să te concentrezi pe procesul operațional, să perfecționezi bunurile și serviciile pe care le oferi consumatorilor. Astfel, vei obține un avantaj competitiv foarte important – te vei axa doar pe procesul operațional, ceea ce crește probabilitatea că vei reuși să ajungi la un nivel de calitate și utilitate mai înalt decât cel al concurenților.

Pandemia a schimbat anumite modele de comportament ale consumatorilor și, în acest context, cel mai mare succes îl vor avea companiile care vor reuși să se ajusteze acestor schimbări, valorificându-le în avantaje competitive.

De obicei, anume companiilor mici le este mai ușor să-și schimbe anumite procese și să implementeze lucruri noi, de aceea, în acest fel, ele pot obține anumite avantaje în comparație cu jucătorii mai mari.

Totodată, dacă ai nevoie de externalizarea serviciilor de contabilitate, poți apela chiar acum la echipa de experți DAD Accountant.

Apelează cu încredere la servicii de contabilitate și obține suportul profesional pentru afacerea ta! Vezi pagina cu contactele DAD Accountant, Apasă aici.