- Altele
Ce întrebări să pui înainte de a externaliza contabilitatea
- 2024-10-23
Dacă ai ajuns aici, înseamnă că ai decis deja să externalizezi contabilitatea. Deci nu mai e nevoie să-ți demonstrăm avantajele...
Mai multNu poți avea o afacere de succes fără o contabilitate bine pusă la punct. Cel puțin, nu pe termen lung. Contabilitatea te ajută să activezi transparent, deci să nu ai probleme cu fiscul, să achiți la timp toate impozitele și taxele. Totodată, contabilitatea îți permite să iei decizii de business calculate, bazate pe informații concrete, decizii care să ducă la creșterea companiei tale. Noi continuăm să-ți facem cunoștință cu specialiștii noștri. Contabilii DAD muncesc zi de zi pentru a ajuta afacerile locale să se dezvolte. Astăzi ți-o prezentăm pe Anastasia, contabil-șef la DAD Accountant.
Anastasia, acum ești contabil-șef. Dar de ce ai ales contabilitatea?
Cred că încă de la școală eram atrasă mai mult de matematică, îmi plăceau mai mult cifrele și cred că din acest motiv, m-am gândit că, uite, contabilitatea, cifrele și matematica au o legătură între ele. Bineînțeles, nu pot să zic că ceea ce fac e strict matematică, dar are o tangență cu cifrele și anume asta a fost ca un imbold. Și chiar m-am regăsit în contabilitate.
Ce face un contabil-șef DAD Accountant?
Noi avem câte o echipă cu care lucrăm. Un contabil-șef trebuie să gestioneze ca toată echipa să fie pusă pe roate și toți să lucreze în aceeași direcție. Fiecare dimineață începe cu o planificare minuțioasă. Vedem ce avem planificat pentru ziua respectivă, care sunt prioritățile și pe ce ar trebui să ne axăm.
În continuare, eu mă ocup de închideri de balanțe, diferite întrebări și solicitări care vin din partea clienților și unde e nevoie de analizat, de văzut cum e corect legislativ de procedat. Totodată, mă ocup și de prezentarea declarațiilor.
Cum a evoluat cariera ta la DAD Accountant?
Eu la DAD am venit la practică chiar de pe băncile colegiului. Și iată că muncesc aici deja de mai bine de doi ani și jumătate. Am mers prin toate etapele. Nu pot să spun că am devenit deodată contabil-șef. După cum am zis, a fost practica, apoi am fost angajată în funcția de asistent contabil. Am activat o perioadă ca asistent, după care am fost promovată în funcția de contabil. Iar apoi, am ajuns contabil-șef.
Cum ceea ce faci tu îi ajută pe antreprenori?
Contabilitatea, în general, ajută ca antreprenorii să poată lua anumite decizii ce țin de viitorul afacerii lor. Respectiv, când contabilitatea e dusă corect și antreprenorul are o imagine de ansamblu despre rezultatele pe care le obține, el poate să ia anumite decizii.
Drept urmare, antreprenorii au nevoie de un contabil pentru a se consulta cu privire la anumite aspecte. Cu ajutorul nostru, ei pot lua unele decizii și pot proceda corect, conform legislației.
Spune-mi un lucru care îți place cel mai mult la munca ta!
Cel mai mult îmi place că mereu suntem într-o dezvoltare continuă. De când am venit la DAD, în fiecare zi aflu lucruri noi. Și cred că asta e cel mai important pentru mine. Adică, eu nu am stat la o singură etapă, pe o singură treaptă, cu aceeași informație. Mereu am avut oportunitatea să mă dezvolt și să cresc.
Anastasia, spune-mi un lucru care nu-ți place la muncă!
O situație mai puțin plăcută e atunci când apar lucruri neplanificate. Când mi-am planificat ziua într-un fel și cumva, din cauza solicitărilor spontane, aș putea să nu reușesc ceea ce mi-am planificat. Astfel de situații sunt mai puțin plăcute, dar ne adaptăm și le facem față.
De ce ai optat să lucrezi contabil la prestare de servicii?
Eu cred că e mult mai avantajos să fii contabil într-o companie de outsourcing. Hai să le luăm pe rând. La o companie obișnuită, tu ești axat pe un singur domeniu. Adică, ai doar de emis facturi sau doar de procesat facturi, extrase. Ești cumva limitat. Într-o astfel de situație, trecerea de la asistent contabil la contabil e mult mai complicată, deoarece tu ești axat pe un domeniu. Tu nu ai experiență din toate ramurile.
Într-o companie de outsourcing însă, noi avem posibilitatea să lucrăm cu diferite genuri de activitate. Ne ocupăm și cu procesarea facturilor, lucrăm și cu extrasele. Adică, avem posibilitatea să învățăm mai multe lucruri într-un timp mai scurt. Eu chiar mă bucur că am nimerit de la început într-o companie de outsourcing, pentru că aici sunt foarte multe posibilități și dacă vrei cu adevărat să te dezvolți în domeniul contabilității, cred că cel mai bine e să activezi într-o companie de outsourcing.
Citește și: Servicii de contabilitate pentru afacerile din comerț
Crezi că ar fi diferit dacă nu ai lucra la DAD, ci ai fi angajată în cadrul companiei clientului? Dacă da, care ar fi diferențele?
Da, cred că ar fi diferit. După cum spuneam, îmi place să mă dezvolt în fiecare zi. Acest proces de dezvoltare însă e mult mai lent într-o companie obișnuită, unde contabilii sunt responsabili strict de un domeniu (de exemplu: vânzări, procurări etc.). Eu mă simt mult mai bine când primesc mai multe informații și dezvoltarea vine mai rapid.
Faptul că noi lucrăm la distanță afectează cumva calitatea serviciilor noastre?
Chiar dacă suntem o companie de outsourcing, suntem foarte receptivi la fiecare solicitare care vine din partea clienților noștri. Întotdeauna comunicăm cu ei și ne planificăm munca ținând cont de urgențele care apar. Cu siguranță, faptul că muncim la distanță nu afectează în vreun fel calitatea serviciilor noastre.
Dacă e să vorbim despre contabilitate, care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac antreprenorii și, drept urmare, se confruntă cu probleme cu instituțiile statului (fiscul)?
Cred că cea mai frecventă greșeală e atunci când antreprenorii inițial acționează și abia apoi se consultă cu contabilitatea. Și contabilitatea, după asta, trebuie să înțeleagă cum să aplaneze o situație sau alta, pe de o parte. Pe de altă parte, pot apărea impozite în plus sau care nu au fost luate în calcul de către administrator.
Ce recomandări ai avea pentru administratorii de afaceri ca sa evite problemele cu Inspectoratul Fiscal de Stat?
Ca să evite astfel de probleme, le recomand ca inițial să comunice contabilității despre acțiunile pe care intenționează să le facă. Apoi, împreună să vedem cum ar fi mai bine de procedat în situația respectivă, care e calea corectă.
Anastasia, cât de mare e responsabilitatea de pe umerii unui contabil DAD Accountant?
Responsabilitatea cred că este destul de mare, pentru că, după cum am mai spus, administratorul poate să ia o decizie în funcție de modul în care este reflectată situația în contabilitate.
A fost procurată o mașină pe firmă. Asigurarea se trece direct la cheltuieli sau se casează în fiecare lună?
Asigurarea automobilului în mod normal este pe termen de un an. Respectiv, ea nu se ia direct la cheltuieli, dar se casează lunar pe toată perioada pe care e asigurarea.
Îți mulțumim, Anastasia! Spor la muncă în continuare!
Vezi și: Pentru cine lucrează contabilitatea?
Ai vreo întrebare pentru contabilii DAD Accountant? Nu ezita să le-o adresezi. Contactează-ne! Iar noi ne vom gândi la cea mai bună soluție pentru tine.
Urmărește-ne și pe TELEGRAM. Acolo, avem grijă să te ținem la curent cu cele mai importante știri și evenimente din lumea businessului, abordăm subiecte actuale și utile.