Magazinele fizice în 2021: la fel de relevante? - DAD Accountant

Magazinele fizice în 2021: la fel de relevante?

09.02.2021

Potrivit unui studiu recent realizat de BookingBug, 44,7% dintre consumatorii americani susțin că vizitarea showroom-ului este vitală în procesul de luare a deciziei de cumpărare. 62,7% dintre boomerii care au participat la acest studiu susțin că prezența unui showroom fizic îi determină să facă alegerea în favoarea unui magazin online.Totodată, doar 27% din mileniali au menționat că existența unui magazin fizic determină decizia lor de cumpărare.

Deși există un anumit decalaj între percepțiile consumatorilor din diferite generații, cert este faptul că existența unui magazin fizic rămâne a fi un factor vital pentru prosperitatea magazinului online. În acest articol descriem principalele avantaje ale magazinelor fizice în 2021 și de ce ar trebui să-ți deschizi unul chiar dacă vinzi online.

Prezența fizică sporește volumul vânzărilor

Joel Donnelly, specialist în învățământul senior la Essay Kitchen.net, raportează că, deși vânzările online au crescut, magazinele fizice reușesc în continuare să realizeze mai multe vânzări. Astfel, în cele mai multe cazuri, înființarea magazinului fizic adițional la cel online va fi crește volumul vânzărilor.

Spre deosebire de magazinele online, magazinele fizice reușesc să vândă mai multe produse deoarece:

  • consultanții acestor magazine pot consulta clienții, asistându-i în procesul de cumpărare. În același timp, într-un magazin online cumpărătorul poate primi suportul necesar doar după ce apelează la consultanți;
  • atunci când fac cumpărături într-un magazin, clienții continuă să descopere produse noi. Astfel, cumpărătorii pot descoperi produse suplimentare în care ar fi interesați. Astfel, datorită vânzărilor cross, pe lângă creșterea volumului de vânzări, magazinul fizic poate spori și creșterea cecului mediu;
  • spre deosebire de magazinul online, varianta fizică a magazinului oferă posibilitatea de a personaliza modul de aranjare a produselor. O aranjare eficientă a articolelor într-un magazin fizic încurajează creșterea volumului de vânzări. Deseori, în magazinele fizice clienții tind să cumpere mai multe articole decât au planificat din start. Acest fapt, deseori, este determinat de un merchandising eficient care determină amplasarea corectă a produselor.

Magazinul fizic crește percepția brandului, notorietatea și Brand Awareness

Magazinele fizice sunt mai vizibile și cresc percepția brandului. Deși este mai dificil și uneori mai costisitor să înființezi magazin fizic, totuși, acesta oferă afacerii tale un mare avantaj – crește percepția brandului. Astfel, dacă scopul tău este de a crește brand awareness al magazinului online, deschiderea unui magazin fizic este opțiunea potrivită. Un magazin fizic, spre deosebire de bannerele publicitare online, oferă vizibilitate brandului tău nu doar pe termen scurt. Totodată, clienții pot vedea imediat produsele din magazinul tău fizic și, astfel, pot asocia la nivel cognitiv produsele și brandul. Acest lucru ajută, ulterior, la facilitarea deciziilor de cumpărare.

Pe lângă notorietatea brandului, un magazin fizic oferă clienților un sentiment de securitate. Prin urmare, atunci când aceștia îți vor vizita site-ul web, vor face cumpărături online într-un mod confortabil și sigur. Clienții vor avea mai multă încredere în brandul tău odată ce cunosc că magazinul tău are și o reprezentanță fizică pe care o pot accesa oricând. Cu alte cuvinte, magazinul fizic îți amplifică eforturile de promovare a brandului.

Citește și: Provocările unei afaceri în creștere

Magazinele fizice facilitează colectarea feedback-ului care, fiind implementat, poate îmbunătăți Customer Care-ul

Conform studiului realizat de către New Voice Media, 51% din consumatori renunță să mai facă cumpăraturi dintr-un magazin dacă au avut cel puțin o experiență neplăcută cu acesta. În orice afacere totul se învârte în jurul clientului și nevoilor acestora. Obținerea feedback-ului de la clienți te ajută atât să identifici punctele forte ale magazinului tău, cât și aspectele pe care ai putea să le îmbunătățești.

Un magazin fizic îți permite să colectezi feedback într-un mod mai rapid și eficient decât un magazin online. Iată câteva metode de colectare feedback pe care le poți implementa în magazinul fizic.

  • Sondaje: creează formulare scurte și oferă-le clienților spre completare atât timp cât casierul împachetează cumpărăturile.
  • Cutia de sugestii: oferă clienților posibilitatea să scrie reclamații în formă liberă și să le  plaseze într-o cutie specifică. Astfel, vei afla care sunt aspectele la care eșuezi și cum ai putea să le îmbunătățești.
  • Colectează adrese de email și expediază clienților sondaje de opinie. Poți aplica această abordare în cazul în care dorești să obții răspunsuri la chestionare mai voluminoase.

Magazinul fizic poate optimiza logistica și livrările

De obicei, atunci când clienții fac cumpărături într-un magazin fizic, aceștia ridică produsele de sine stătător. Astfel, vânzările care trec prin magazinul fizic nu îți vor încărca suplimentar procesele logistice. Plus la aceasta, cumpărând din magazinul online, cumpărătorii tăi vor achita și o taxă de livrare. Astfel, magazinul fizic îți permite să-ți optimizezi procesele logistice și să oferi atractivitate suplimentară produselor tale (prin excluderea taxei de livrare).

Deși cumpărăturile online au cunoscut un adevărat boom în ultimii ani, comercianții continuă să deschidă magazine fizice, chiar dacă au deja magazine online în stare de funcționare. Magazinele fizice continuă să ofere cumpărătorilor anumite facilități ce țin de experiența de cumpărare, care nu pot fi obținute într-un magazin online.

Magazinul fizic reprezintă și un canal de comunicare eficient. Pe lângă faptul că poate crește volumul vânzărilor, un magazin fizic ajută și la diferențierea mărcilor, creșterea notorietății și dezvoltarea altor canale de vânzare (în cazul unui sistem de vânzări omnicanal). Magazinele fizice cultivă relații directe, semnificative și complexe dintre afacerea ta și clienții tăi, iar acesta este un aspect vital pentru comercianții din toate timpurile.