- Altele
Ce întrebări să pui înainte de a externaliza contabilitatea
- 2024-10-23
Dacă ai ajuns aici, înseamnă că ai decis deja să externalizezi contabilitatea. Deci nu mai e nevoie să-ți demonstrăm avantajele...
Mai multÎn calitate de antreprenor este foarte important să-ți cunoști concurenții, să alegi un model de afaceri funcțional și fiabil, să studiezi cererea și oferta. Analiza SWOT este un instrument universal cu ajutorul căruia poți studia aceste aspecte, precum și multe altele. Această metodă de planificare structurată te ajută să analizezi punctele tari, punctele slabe, oportunitățile și amenințările afacerii tale.
Cel mai curând, ești familiarizat cu acest instrument. Probabil că l-ai studiat la facultate. Sau l-ai aplicat cândva demult, atunci când erai în proces de lansare a afacerii pe care o dezvolți acum. Cu toate acestea, dacă cumva ai considerat această metodă relativ învechită, mai jos găsești câteva moduri în care analiza SWOT poate fi utilă pentru afacerea ta.
Analiza SWOT te poate ajuta să obții o înțelegere mai clară a potențialelor amenințări, dar și oportunități relevante pentru afacerea ta. Astfel, acest instrument îți oferă posibilitatea de a crea strategii și politici solide bazate pe un proces de previziune obiectiv. Analizând riscurile și oportunitățile relevante pentru afacerea ta vei putea implementa politici și direcții de dezvoltare ajustate specificului companiei tale. În consecință, politicile implementate corect și direcțiile de dezvoltare potrivite îți garantează obținerea avantajelor competitive.
Fiecare acțiune pe care o intreprinzi pentru a-ți dezvolta afacerea generează noi obstacole. Acest lucru este inevitabil, iar tot ce poți să faci în acest caz este să reduci riscurile și influența acestora asupra rezultatelor finale. În aceste circumstanțe de incertitudine, analiza SWOT este instrumentul care te ajută să prevezi eventualele obstacole și să reduci din timp influența acestora asupra afacerii tale. Analizează punctele slabe a afacerii tale pentru a le putea îmbunătăți. Această îmbunătățire a aspectelor interne te va ajuta să reziști mai ușor influenței factorilor de risc din exterior.
Analiza SWOT îți furnizează informații despre etapa de dezvoltare la care se află afacerea ta. În cazul în care dorești să-ți extinzi afacerea, cu ajutorul acestui instrument obții o conștientizare deplină a mediului de afaceri în care activezi. Totodată, analiza SWOT te ajută să implementezi decizii corecte în ceea ce privește obținerea anumitor avantaje competitive, derivate din specificul pieței.
Datorită aplicării universale și a diversității de soluții pe care le poate genera, analiza SWOT poate fi aplicată la orice etapă de dezvoltare a afacerii. Totodată, este recomandat ca acest instrument să fie aplicat în special la etapa de lansare a afacerii per general. Sau la etapa de a lansare a produselor noi. Acțiunile de lansare necesită prudență sporită și o bună înțelegere a mediului de afaceri și a riscurilor aferente acestuia. Aplicarea analizei SWOT anume la aceste etape te-ar ajuta să-ți creezi o strategie ajustată specificului pieței în care activezi sau urmează să activezi. Totodată, acest instrument te ajută să identifici și oportunitățile pe care le poți valorifica. Iar ulterior să le transformi în propriul avantaj competitiv. Toate aceste aspecte, fiind combinate, într-un final, te ajută să-ți creezi o strategie eficientă, bazată pe un proces analitic obiectiv.
Citește și: Call centrele – noi genuri de activitate în IT Park
Pentru a valorifica la maximum analiza SWOT, ar trebui să ai o serie de obiective concrete pe care ai dori să le atingi prin aplicarea acestui instrument. Obiectivele se stabilesc individual, în dependență de specificul afacerii tale. Totodată, îți recomandăm să setezi drept obiective întrebările primordiale la care ți-ai dori să primești răspuns.
Deși analiza SWOT este și ea un instrument de cercetare, totuși ar fi bine să ai o anumită înțelegere a mediului de afacere înainte de a aplica instrumentul. Poți obține o serie de perspective studiind partenerii de afaceri, clienții și concurenții.
Primul pas este să identifici și să enumeri punctele care oferă competitivitate afacerii tale. Aceste puncte pot fi legate de angajați, resurse financiare, locația afacerii, avantaje din punct de vedere al costurilor, etc.
Aici enumeri aspectele care creează dezavantaje pentru afacerea ta. Punctele slabe ar putea include absența de noi produse sau clienți, absenteismul personalului, lipsa proprietății intelectuale, scăderea cotei de piață.
Analizează posibilele oportunități externe pentru afacerea ta. Oportunitățile sunt diferite de punctele forte interne, deoarece presupun anumiți factori externi pentru afacerea ta. Totodată, acești factori sunt relevanți pentru afacerea ta și au capacitatea să o influențeze într-un anumit mod. Iată câteva exemple de oportunități: progresul tehnologic, posibilitatea de a crea parteneriate, diversificarea pieței.
Aici se includ factorii externi care ar putea reprezenta o amenințare sau ar putea provoca anumite probleme pentru afacerea ta. Exemple de constrângeri: creșterea șomajului, creșterea concurenței, majorarea dobânzii la credite, lockdown COVID-19 și incertitudinea piețelor globale.
După ce ai parcurs pașii de mai sus, vei obține un tabel care va conține 4 liste separate. În mod ideal, aceste liste vor fi afișate una lângă alta, astfel încât să le poți compara și să poți obține o imagine de ansamblu a modului în care funcționează afacerea ta. Astfel, poți determina obiectiv principalele probleme pe care ar trebui să le rezolvi. Acesta este un mod eficient și simplu de a determina care sunt cele mai importante probleme, care ar trebui soluționate în regim prioritar.
În acest sens, este utilă strategia întrebărilor. Analizând cele 4 liste obținute ai putea să-ți acorzi următoarele întrebări:
După ce ai obținut răspuns la aceste întrebări, poți utiliza informațiile identificate pentru a dezvolta strategii îndreptate spre atingerea obiectivelor de afaceri.
Efectuarea unei analize SWOT ajută companiile să recunoască atât amenințările, cât și oportunitățile de care trebuie să fie conștienți. Există multe avantaje ale analizei SWOT în domeniul sănătății, de exemplu, în care recunoașterea atât a pericolelor, cât și a oportunităților prezente pot duce la îngrijirea mai sigură și mai productivă a pacienților. Prin analiza SWOT, companiile pot concura mai bine în industriile lor. În timp ce transmit beneficii precum costuri mai mici și servicii de calitate superioară clienților lor.
Analiza SWOT este un proces util prin intermediul căruia poți identifica factorii interni și externi care vor afecta performanțele viitoare ale companiei tale. Poziționând analiza SWOT ca o parte a procesului de planificare corporativă, vei reuși să stabilești obiective concrete și realizabile pentru afacerea ta. Acest proces de planificare, stabilire și realizare a scopurilor propuse contribuie la creșterea afacerii tale pe termen lung și la reducerea riscurilor aferente acesteia.
Dacă ai nevoie de servicii de contabilitate, contactează-ne! Îți oferim toate informațiile necesare pentru a înțelege dacă serviciile DAD Accountant sunt sau nu potrivite pentru compania ta. Între timp, aici poți vedea prețul aproximativ pentru serviciile noastre.