Chiar destul de actual, afacerile food delivery - DAD Accountant

Chiar destul de actual, afacerile food delivery

04.01.2021

În circumstanțele actuale, când activitatea afacerilor HoReCa este restricționată, industria food delivery ia  amploare considerabilă. Acest lucru se datoreză, în primul rând, faptului că livrarea bucatelor la domiciliu acoperă una din necesitățile vitale și firești a consumatorilor – necesitatea de a mânca. Plus la aceasta, livrarea bucatelor contribuie la minimizarea riscului de contaminare cu COVID-19 și, desigur, permite consumatorilor să-și economisească timpul. Conform unui studiu recent realizat de către Seven Rooms , 23% din respondenți sunt predispuși într-o măsură mai mare să comande mâncarea cu livrare, decât să meargă în local. Un alt studiu recent (Consumer Perceptions of Restaurant Delivery Fees) arată că în 2020, două din cinci restaurante au început să ofere servicii food delivery.

            Expansiunea industriei de food delivery s-a extins și asupra Republicii Moldova. Acest lucru s-a caracterizat prin apariția start-up-urilor în domeniul respectiv și prin creșterea afacerilor food delivery deja existente. Domeniul livrării de bucate a devenit atractiv pe fundalul pandemiei, deoarece în condițiile actuale, tot mai multe restaurante sunt predispuse să încheie parteneriate cu companiile food delivery. Mai mult decât atât, restaurantele sunt deschise să achite și un comision de livrare mai mare. Acest lucru este determinat de faptul că managerii restaurantelor conștientizează că livrarea bucatelor este unul dintre puținele instrumente eficiente și potrivite pentru această perioadă. Pe de altă parte, avem consumatorul local care tot mai mult se obișnuiește cu un asemenea mod de consum, care este mai sigur și totodată mai comod.             Din câte poți observa, o afacere în domeniul food delivery este cu adevărat actuală și cu o perspectivă bine conturată. Totodată, dacă decizi să deschizi o afacere în acest domeniu, prima provocare cu adevărat dificilă cu care te vei confrunta este rapiditatea livrării. Deseori, ambuteiajele sunt infernale, iar majoritatea livratorilor sunt pe automobile. Totuși, mai jos am pregătit o listă de recomandări care îți vor fi de folos atunci când vei decide să-ți optimizezi procesele pentru a oferi livrări mai rapide.

Cum îți optimizezi procesele pentru a oferi livrări mai rapide?

  • Găsește compromisul dintre rapiditate și calitate.
    Conform studiului US Foods, consumatorii sunt ok dacă procesul de livrare durează până la 40 minute. Astfel, în încercarea de a reduce timpul, nu uita de calitate. Uneori, o întârziere de 5 minute te poate costa mai puțin decât unele scăpări în ceea ce privește calitatea produsului livrat.
  • Valorifică progresul tehnologic și transformă digitalizarea într-un punct forte al companiei tale.
    Cu ajutorul soluțiilor tehnologice poți sincroniza lucrul șoferilor, restaurantelor și a operatorilor de livrare. Poți implementa soluții tehnologice în toate aspectele afacerii tale. Astfel, vei economisi timp pe procesarea și realizarea comenzilor și, totodată, vei minimiza riscul erorilor sau a pierderilor de calitate.
  • Analizează eficiența șoferilor.
    Ar fi bine să ai resurse tehnologice care îți permit să monitorizezi timpul de lucru al șoferilor. În mod ideal, pentru o evidență impecabilă, ar trebui să ai informații despre modul în care a fost petrecut fiecare minut de lucru a curierului. O astfel de abordare poate evidenția anumite scăpări în ceea ce privește productivitatea șoferilor. Ulterior, poți optimiza aceste aspecte, îmbunătățind, astfel, rapiditatea procesului per general.
  • Analizează etapele care consumă cel mai mult timp.
    Uneori se poate întâmpla așa, ca întreaga reținere a proceselor din compania ta să fie cauzată de reținerile de la o singură etapă. Dacă ți se pare că o etapă consumă mai mult timp decât ar trebui, cel mai curând, anume acolo ceva merge greșit. Deseori, problema constă în anumite deficiențe de comunicare dintre membrii echipei care cauzează rețineri la diverse etape de transmitere – recepționare a comenzii.

Vezi și: Afacerile e-commerce în timpul pandemiei și după

Cum să rămâi competitiv pe piața food delivery și totodată să-ți crești afacerea – recomandări

Deși afacerile food delivery cunosc o creștere remarcabilă, la fel de rapid crește și nivelul de concurență în acest sector. Astfel, ai nevoie de strategii și soluții care îți vor permite să rămâi competitiv pe această piață, să crești și să te extinzi în cât mai multe zone geografice din țară. Mai jos găsești câteva recomandări utile, care te vor ajuta să-ți ajustezi strategiile de poziționare și promovare pe extern, și unele procese de lucru pe intern.

  1. Website și SEO optimizat.
    Pandemia a demonstrat că cea mai mare parte de comenzi food delivery vine din mediul online. Una din cercetările Seven Rooms a dovedit acest lucru prin faptul că, într-adevăr, consumatorii percep modalitatea de comandă online drept cea mai comodă modalitate de comandă. În acest sens, scopul tău este să apari în topul rezultatelor afișate de către motoarele de căutare pentru cuvintele cheie tipice specificului tău de afacere.
  2. Analizează zona geografică pe care o acoperă serviciul tău de livrare.
    În primul rând, analizează dacă numărul de restaurante existente în această zonă este suficient și reprezintă un potențial de creștere. După aceasta, analizează câte din restaurantele existente din zona ta deja sunt clienții tăi. Acest lucru te-ar ajuta să estimezi care este mărimea potențialului pe care nu l-ai verificat.
    Un alt aspect ce ține de zona geografică este raza de livrare. Cu cât mai mare este raza de livrare, cu atât mai multe sunt provocările în ceea ce privește rapiditatea livrării. O amplasare geografică eficientă, în acest sens, îți oferă avantaje concurențiale. Dacă vei livra bucatele mai rapid decât concurenții tăi, evident, consumatorii vor fi predispuși să comande anume de la tine. Totodată, o acoperire geografică mai mare îți oferă un alt avantaj concurențial – vei fi acolo unde majoritatea concurenților tăi nu livrează. Cu toate acestea, îți recomandăm să analizezi minuțios avantajele și dezavantajele fiecărei abordări înainte de a lua o decizie referitor la amplasarea geografică.
  3. Evaluează eficiența orelor de livrare și depune eforturi maxime în cele mai încărcate ore.
    Pentru a stabili care sunt orele de vârf, poți să-ți pui următoarele întrebări:

    – Care sunt intervalele de ore când nu mai poți face față comenzilor și ești nevoit să refuzi clienților?

    – În care dintre zile cererea este mai mare decât în restul zilelor?

    – La ce oră începe lucrul cel mai matinal restaurant din zona ta și când se închide restaurantul cu cel mai târziu orar de lucru?

    Răspunsurile la aceste întrebări te vor ajuta să fii mai eficient în timp și spațiu. Vei minimiza riscul de supraîncărcare. Îți vei putea organiza echipa în așa mod, încât cele mai productive ore de lucru a personalului tău să corespundă cu orele de vârf a comenzilor.
  4. Oferă servicii de calitate excelentă.
    Calitatea excelentă a serviciilor predispune consumatorii să-și facă comenzile anume prin serviciul tău. În continuare descriem câteva aspecte cheie ce țin de calitate, la care ar trebui să atragi atenție sporită.

    – Ai grijă ca bucatele livrate să fie calde. Bucatele livrate calde îi determină pe clienți să creadă că mâncarea este proaspăt preparată. Echipează-ți echipa cu pungi termoizolate care păstrează temperatura bucatelor. Pentru produse precum băuturi și înghețată, poți folosi gheață uscată pentru a le menține proaspete reci.

    – Calitatea ambalării bucatelor. Stabilește reguli de ambalare și transportare care ar minimiza riscul scurgerilor, răsturnărilor, etc. Primind bucatele livrate, clientul tău trăiește o anumită experiență. Este important ca această experiență să fie cât mai plăcută.

Serviciile food delivery, cel mai curând, vor continua să crească la capitolul popularitate și profitabilitate. Totodată, paralel cu popularitatea și profitabilitatea, va crește și concurența în acest domeniu de afaceri. Astfel, indiferent de experiența pe care o ai în acest domeniu, a îmbunătăți ceva în afacere este mereu o idee bună.

Vrei să creezi o afacere, dar nu șii cu ce să începi? Contactează-ne cu încredere pentru suport:

File:Telegram Messenger.png - Wikimedia Commons

078-067-887